این روزها اینستاگرام، به عنوان یکی از شبکههای اجتماعی پرکاربر، تبدیل به منبعی برای کسب و کار شده است. رقابت در میان کاربران نیاز به یادآوری برخی نکات را الزامی میسازد.
برخی از نکات کلیدی استفاده از اینستاگرام به شرح زیر است:
ادامه مطلب ...
لوگو یا آرم نمادی است برای بیان کردن یک جمله یا القا نمودن یک مفهوم. لوگو معرف و شناسه هر برند است، بنابراین شکل ظاهری آن اهمیت زیادی دارد. لوگو طرح قابل درکی برای معرفی خدمات و محصولات است. به علاوه ویژگیهای سازمانها را شرح میدهد و همیشه به منظور شناسایی و هویت بخشی یک شرکت و محصول تولید شده توسط آن شرکت مورد استفاده قرار میگیرد.
گاهی اوقات طراحی لوگو شرکتها، بسیار پیچیده و مبهم است و در عوض مواردی وجود دارند که لوگوی آنها بسیار ساده و درعینفاقد جذابیت است.
برای ساختن لوگو از حروف یا قلمها در سبکهای خاص استفاده میکنند که این حروف یا قلمها به شکلی خاص اما خوانا چیده شدهاند. شکل، رنگ، سبک حروف و مواردی از این قبیل باید حتماً متفاوت از سایر علایم مشابه باشد.
لوگو یکی از تخصصهای رایج و خیلی خاص در حوزه طراحی گرافیکی بوده و تاریخچه طراحی لوگو به زمانهای خیلی قدیمی بازمیگردد، به دورانی که اجداد اولیه ما انسانها برای انتقال مفاهیمی مانند اطلاعات مربوط به شکار در یک مکان، علامتهایی را روی دیوار غارها یا سنگها رسم میکردند و هر جا که آن علامت به چشم میخورد، مفهوم واحد و یکسانی را به مخاطب انتقال میداد.
به واسطه همین تحولات مربوط به ترسیم علایم و شکلها بر روی سنگها و غارها بود که حروف و به دنبال آن خط ابداع شد.
در دنیای امروز ما لوگوها نقش تعیینکنندهای در زمینه هویت بخشی به یک شرکت بر عهده دارند. این لوگوی شرکتتان است که شما را به سایرین معرفی میکند. استفاده از یک لوگوی حرفهای برای شرکتی که در زمینه تجارت فعالیت دارد یا محصولی را عرضه میکند، نیاز ضروری است، بهخصوص اگر بخواهید از اینترنت برای گسترش کسبوکار خودتان استفاده کنید.
تاریخچه پیدایش لوگو و طراحی آن به یونان باستان باز میگردد. “لوگو” از “logos” مشتق شده، که کلمه ای یونانی است و به معنای “کلمه” است. واژه لوگو یعنی نام، نشانه و یا یک علامت تجاری که به منظور سادهسازی تشخیص یک شرکت ، طراحی شده است. استفاده از لوگو به عنوان علامت تجاری، از زمانی که مردم به تجارت و بازرگانی میپرداختند رواج یافته است.
در دوران قرون وسطا تاجرها و صنعتکاران برای مشخص نمودن محصولات و اجناس خود از نشانهها و علایمی استفاده میکردند. چاپگران در اواخر قرن نوزدهم میلادی بر روی تمامی نقشهایی که چاپ میکردند، نمادهایی را به شکل حرف یا امضا چاپ میکردند که معرف تجارت و شغل آنها بود.
در ابتدای قرن بیستم نیز دامپروران آمریکایی برای مشخص کردن و متمایز کردن مالکیت دامهای خود نشانههای انحصاری را به کار میبردند. در اوایل قرن بیستم بود که لوگو به این شکلی که امروزه میشناسیم ابداع شد و دقیقاً در همین دوران بود که لوگوها و هویت شرکتها به تدریج تبدیل به نام تجاری انها شدند.
روشها و اختراعات گوناگونی در پیشرفت لوگو تاثیر گذار بودهاند. درست مثل انقلاب صنعتی در قرن هجدهم و نوزدهم که باعث شد غرب از جامعهای کشاورزی، به جامعهای صنعتی حرکت کند، عکاسی و لیتوگرافی نیز صنعت تبلیغات را با تایپوگرافی پیوند داد و این حوزه را دگرگون کرد. از دهه 1950 به بعد بود که لوگوهایی به سبک مدرنیسم، در تبلیغات گسترده تلویزیونی، موفق ظاهر شدند و پیشرفت در صنعت چاپ و دستگاههای دیجیتالی، بر توسعه و موفقیت آنها افزود.
قبل از 1800 میلادی : لوگو به عنوان یک مارک یا سمبل مخصوص استفاده می شد.
سالهای 1800-1900میلادی : در این سالها لوگوها از نظر شکل و اندازه تغییر کردند و کمی پیچیده شدند.
سالهای 1930-1900 میلادی: لوگوی شرکتها و سازمانها تبدیل به نام تجاری شدند.
سالهای 1980- 1930 میلادی: طراحی گرافیکی ، پا به صنعت لوگوسازی گذاشت.
از سال 1980 میلادی تا کنون: لوگوهای مدرن ومختص برندینگ دراین سالها مرسوم شده است.
لوگوی خوب یعنی یک لوگوی برتر، خاص، کاربردی و درعینحال ساده.
نکته اصلی در طراحی یک لوگو به رسمیت شناختن و معرفی یک برند است. خوب چگونه این هدف را محقق میکنید؟
این موضوع از موردی به مورد دیگر متفاوت است، اما هدف از طراحی یک لوگو آن است که میانگین افراد یک جامعه آن برند را به خاطر بسپارند . هر چه لوگو سادهتر باشد تشخیص آن راحتتر است. مثلاً، لوگوی Nike یکی از سادهترین لوگوهای دنیا است که درعینحال به راحتی میتوان آنرا تشخیص داد.
بهتر است در برخی موارد خاص لوگو با فعالیت شرکت مرتبط باشد. مرتبط بودن آرم با هدفی که شرکت شما دنبال میکند، به هرچه بهتر شناخته شدن شرکتتان کمک میکند . البته در برخی موارد لزومی ندارد که لوگو که با فعالیت شرکت ارتباط مستقیم داشته باشد. مثال بارز آن نوکیا است که در لوگوی آن هیچ اثری از موبایل دیده نمی شود.
از این نوع لوگوها میتوان لوگوی Coca-Cola, Pepsi, McDonald's و Nike را مثال زد. با یک نگاه کوتاه به این لوگوها بلافاصله انها را میشناسید.
برای طراحی آرم و یا بروز رسانی آن با آرمکده مشورت کنید.77409980
۱) پلی اتیلن
• پلی اتیلن با دانسیته کم (LDPE)
• پلی اتیلن با دانسیته زیاد(HDPE)
این دو پلیمر با وجود آنکه فرمول شیمیایی یکسانی دارند ولی مجموعه ویژگیهای آن از نقطه نظر کاربردی کاملاً متفاوت است.
LDPE: معمولاً به صورت فیلمهای نازک انعطاف پذیر مورد استفاده قرار میگیرد. دو ویژگی مهم آن که کاربرد وسیع تر آن را به ویژه در صنعت بسته بندی محصول غذایی موجب میشود عبارتند از:
۱- خنثی بودن آن یعنی عدم واکنش با محصول
۲- قابلیت دوخت حرارتی آن
به همین دلیل لازم است حداکثر بسته بندیهای چند لایه به عنوان لایه درونی و در تماس مستقیم با محصول از فیلم نازک LDPE استفاده شود. این فیلم شفاف بوده و قابلیت نفوذ نور را دارد. بنابراین در موارد نیاز به همراه آلومینیوم فویل بکاربرده میشود.
کاربرد مشخص LDPE در بسته بندیهای تتراپک Tetra Pack برای شیر استریل و آب میوه، پیورپک برای بسته بندی شیر پاستوریزه و ماست، تری پک برای بسته بندیهای کیسهای، سه لایه برای شیر پاستوریزه و پنج لایه برای شیر استریل است.
HDPE: این ماده پلیمری سختی است که از استحکام آن و ویژگی ممانعت کنندگی بهتر آن و عدم شفافیت آن استفاده میشود.لوازم جانبی موبایل | پاور بانک | لوازم جانبی اپل |
نمونه بارز کاربرد HDPE انواع بطری شیر است که جهت بهبود ممانعت کنندگی در مقابل نفوذ نور، رنگ سفید (تینانیوم دی اکساید) به آن اضافه میشود.
۲) پلی پروپلین
که در سه نوع خلاصه میشود:
• Plan P.P ساده
که برای تولید انواع درب پلاستیکی بطریها از آن استفاده میشود. برای تولید بطریها نیز در بعضی موارد از این P.P استفاده میشود.
• Biorient P.P خطی شده
این ماده در حین فرایند تولید تحت نیروی کششی در دو جهت عمود بر هم قرار داده میشود در نتیجه فیلم نازک شفاف و با ویژگی ممانعت کنندگی مناسبتر تولید میگردد که برای بسته بندی انواع چیپس، پفک، ماکارونی، بادام زمینی و مجموعاً Snack Foods مناسب میباشد.
• Pearlized Borient P.P
این فیلم، فیلم نازک انعطاف پذیری است به رنگ سفید صدفی، و جایگزین مناسبی است. برروی کاغذ در بسته بندی ویفر، شکلات، پودر سوپ مورد استفاده قرار میگیرد تا حدودی پوشاننده لکه چربی است و از این نقطه نظر کاربرد بیشتری در چنین محصولاتی دارا میباشد.
۳) Poly ethylene terephthalate یا PET
در بسته بندی نوشابه و روغن مایع به شکل بطری مورد استفاده قرار میگیرد و شیوه خاص شکل دهی این نوع بطریها باعث میشود:
اولاً شفافیت بطری و ثانیاً ویژگی ممانعت کنندگی برتر آن به خصوص در مقابل نفوذ گازها و ثالثاً سبک بودن بطری و مقاومت مکانیکی زیاد آن تأمین میگردد.
از این ماده پلیمری به صورت فیلم نازک نیز استفاده میگردد و در این مورد فیلم PET استحکام لازم بسته را تأمین میکند. نمونه آن در بسته بندی آب میوهجات مانند محصولات ساندیس و گلدیس است که در این مورد ترتیب استقرار لایههای ماده بسته بندی به شکل زیر است:
PET/Alofoil/PET
۴) Poly Styrene یا P.S
این ماده به صورت ساده و شفاف بوده و نیز شکننده است و برای تولید ظروف یکبار مصرف یا سینی بکاربرده میشود و در عین حال نوع خاصی از پلیاستایرن ضربه پذیر یا مقاوم به ضربه میباشد که در تولید این نوع پلیاستایرن از نوعی پلاستیک به نام H.I.PS استفاده میشود که باعث مقاومت در مقابل ضربه میشود. از این نوع برای تولید ظروف ماست و مرباهای یک نفره استفاده میگردد. نوع دیگر آن به نام پلیاستایرن حجیم شده Foomeel Poly Styren است که بعضی اوقات به آن Expanded نیز گفته میشود. در فرایند تولید این ماده بسته بندی از گازهای فراری استفاده میشود که موجب انبساط بافت پلیمری و ایجاد سلولهای بسته توخالی در بافت ماده پلیمری میگردد.
چنین بافتی:
اولاً ضربه را به محصول منتقل نمیکند بنابراین برای محصولات شکننده مناسب میباشد مثل تخم مرغ.
ثانیاً عایق حرارتی خوبی است و برای عرضه محصولات گرم آماده مناسب میباشد.
ثالثاً سبک بودن ماده پلیمری، آن را در موارد حمل و نقل مناسبتر میکند.
۵) نایلون
نایلون در فرآوردههای گوشتی انواع سوسیس، کالباس کاربرد وسیعی دارد همین طور پلیآمید همراه با پلیاتیلن در بسته بندیهای تحت خلاء گوشت تازه و پنیر استفاده وسیعی دارد.
۶) Poly Vinily dene choloricleیا PVDC
این ماده پلیمری از نظر ویژگی ممانعت کنندگی در مقابل نفوذ گازها و رطوبت بهترین نوع ماده پلیمری است. فیلم بسیار نازک از آن میتواند ممانعت کنندگی لازم را تأمین کند. انعطاف آن بسیار خوب است. به همین دلیل برای بسته بندی فرآوردههای گوشتی و به طور مشخص برای بسته بندی گوشت به صورت عمده فروشی کاربرد وسیعی دارد. به عبارت دیگر در بسته بندیهای تحت خلاء، از نوعی که فیلم پلیمری کاملاً به سطح محصول میچسبد از این ماده پلیمری استفاده میشود.