تاریخچه لوگوی اپل از سال 1976 تا کنون

اپل شرکت آمریکایی ست که در حوزه فناوری فعالیت می‌کند و مقر اصلی آن در شهر کالیفرنیا می‌باشد. اپل طراحی، تولید و فروش محصولات الکترونیکی نظیر لپ‌تاپ، گوشی موبایل ونیز ارائه خدمات آنلاین را بر عهده دارد. گوشی آیفون، دستگاه پخش آی‌پاد وکامپیوترهای سری مک از معروف‌ترین محصولات این شرکت هستند.App Store، iCloud و iTunes سرویس‌های آنلاین اپل هستند. 

ادامه مطلب ...

نکاتی برای موفقیت در لینکدین

لینکدین یکی از شبکه‎های اجتماعی پر طرفدار در دنیا به شمار می‌رود که بیشترین سرعت را در جذب کاربر دارد. در کشورهای مختلف برای بررسی سوابق کاری افراد به این رسانه اجتماعی استناد می‌شود. به همین جهت موفقیت در لینکدیناهمیت به سزایی دارد و ما سعی داریم نکات موثر در این زمینه را یادآوری کنیم:  ادامه مطلب ...

تاریخچه سئو

سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می‌باشد. بدین معنا که وب سایت موظفند براساس الگوریتم‌ها و پارامترهای تعیین شده از سوی موتورهای جستجو عمل کنند.
هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در بدست آوردن جایگاه بالا و رسیدن به صفحه اول در نتایج جستجو توسط کاربران می‌باشد. تاریخچه سئو به دهه 1990 بر می‌گردد. زمانی که موتورهای جستجو جای خود را در میان مردم باز کردند. 
در آن زمان محبوب‎ترین موتورهای جستجو عبارت بودند از Infoseek، Alta Vista و Yahoo، اما با توسعه فناوری، موتور جستجوهای جدیدتری وارد بازار اینترنت شد که از پارامترهای پیچیده‎تری استفاده می‌کردند. 

 

فاکتورهای موتورهای جستجو اولیه

از جمله فاکتورهای اولیه موتورهای جستجو می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: 
-

اصول تراکم کلمات کلیدی


به معنای شمارش تعداد دفعاتی که کلمه کلیدی در یک صفحه به کار میرفت و سپس نتیجه بر تعداد کل کلمات صفحه تقسیم می‌شد. 
-

استفاده از برچسب


برچسب‌هایی شبیه به کلمه کلیدی برای فهم محتویات وب سایت‌ها از اصول دیگر موتورهای جستجو بود. 

با گذشت زمان برخی از وب مسترها اصول سئو را نادیده می‎گرفتند.
چنانکه در سال 1996 در یک مقاله که توسط نیویورک تایمز به چاپ رسید از نادیده گرفتن اصول سئو توسط برخی طراحان سایت‎ها بحث‌هایی مطرح و در آن توضیح داده شد که چگونه طراحان وب‌ سایتها کلمات کلیدی خاصی را بارگذاری می‌کنند که در پشت گرافیک سایت مخفی شده است.
در نتیجه موتورهای جستجو این کلمات کلیدی را شمارش کرده و رتبه بندی سایت را افزایش می‌دهند. این امر موجب شد تا موتورهای جستجو روشهای پیچیده‎تر و سخت‎تری را برای سئو تعریف کنند بطوری که دستکاری موتورهای جستجو برای مهندسین بهینه سازی دشوار و غیرممکن گردد.

 

تاریخچه سئو 

تاریخچه سئو را می توان بخ طور مختصر به شکل زیر بیان کرد:
- یاهو وب در سال 1995 اولین اصول سئو را راه اندازی کرد. 
- گوگل در 1988 راه اندازی شد، که به تبع آن اصول جدید سئو را تعیین نمود. 
- موتور جستجوی یاهو در سال 2000 الگوریتم آلتاویستا را رها کرده و به جای آن از الگوریتم گوگل تبعیت نمود. 
- در سال 2001 رتبه صفحات وب سایت‌ها از طریق منوی ابزار نشان داده شد. 
- در سال 2005 یک الگوریتم جدید به نام تگ NoFollow معرفی شد. 
- در سال ۲۰۰۹ گوگل پارامتر کافئین را معرفی نمود که نقش اصلی را در سئو (SEO) ایفا می‌کند. 
- در سال 2011 پارامتر پاندا ایجاد گردید که یک گام اساسی در تاریخ سئو (SEO) محسوب می‌شود. 
- در آپریل ۲۰۱۲ الگوریتم پنگوئن نیز به مجموعه اصول سئو اضافه شد. 
- در سپتامبر ۲۰۱۲ ای ام دی ( تطابق دقیق با دامنه) ایجاد گردید. 
- و سرانجام در اکتبر ۲۰۱۲، ۶۵ بسته اجرایی به پارامترهای سئو اضافه شد.  

 

توسعه سئو با ورود گوگل

گوگل به عنوان یکی از موتور جستجوهای معتبر و شناخته شده برای همه کاربران اینترنتی به شمار می رود. این موتور جستجو در سال 1998 تأسیس شد و بخاطر طراحی ساده کاربران زیادی را مجذوب خود نمود. به همین دلیل تلاش های این شرکت برای سئوسازی بسیار مهم می‎باشد.
گوگل در ابتدای کار خود فاکتورهایی همچون تعداد کلمات کلیدی، عنوان‌بندی‌ها، تگ‌ها، لینک‌ها و ساختارسایت را برای سئو در نظر گرفت. 
در حال حاضر به علت سوء استفاده بسیاری از طراحان وب سایت‌ها، گوگل از فاکتورها و پارامترهایی که برای رتبه بندی صفحات استفاده می‌کند، پرده بر نمی دارد.
اگر چه بسیار از طراحان وب سایت‌ها براساس تجارب شخصی خود برخی از این پارامترها را بیان می‌کنند، اما تمام فاکتورها و الگوریتم‌های تعیین شده موتورهای جستجو و بالاخص گوگل را در بر نمی گیرد. 
با ورود این موتور جستجو تغییرات زیادی در عرصه سئو صورت گرفت چنانکه در سال 2004، طیف وسیعی از پارامترهای نامشخصی را در اصول رتبه بندی خود برای کاهش تأثیر از لینک‌های دستکاری شده، تعیین کرد. در سال ۲۰۰۵، گوگل شروع به شخصی سازی نتایج جستجو برای هر کاربر نمود. 

در حال حاضر نیز تعداد الگوریتم‌ها و پارامترهای تعیین شده از سوی موتورهای جستجو بطور کامل بیان نشده‎اند بطوری که در سال ۲۰۰۷ میلادی، روزنامه نیویورک تایمز بیان کرد که موتورهای جستجو برای رتبه‌بندی سایت‌ها، بیش از ۲۰۰ فاکتور مختلف را به کار می‌برد.

هم اکنون نیز سئو در حال تکمیل بوده و موتورهای جستجو همچنان در تلاش برای اضافه نمودن پارامترها و الگوریتم‌های جدید هستند. 

منبع : تاریخچه سئو

برچسب :  طراحی سایت شرکتی | طراحی وب سایت حرفه ای |ایجاد وب سایت | ساخت وب سایت | طراحان سایت | بهینه سازی سایت | سفارش بهینه سازی سایت | 


اما​ و​ اگر های نانو​فناوری در​ بسته بندی​ مواد​غذایی

با توجه به افزایش جمعیت و ضرورت حفظ منابع برای نسل های آینده، در سال های اخیر استفاده از راهکارهای جدید بسته بندی مواد غذایی مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است.  

ادامه مطلب ...

انواع پوشش ها در چاپ

جهت محافظت بیشتر از سطوح چاپی در برابر عواملی نظیر: رنگ گرفتگی و جلوگیری از ساییده شدن و پوسیدگی و ایجاد براقیت و جذابیت در محصول چاپ شده از پوشش هایی مثل: سلفون یووی و ورنی استفاده می شود که این عملیات را می توان با استفاده از دستگاههای مخصوص سلفون کشی و روشهای چاپی مانند: سیلک اسکرین. لترپرس. افست و … انجام داد.
سلفون:
سلفون پوششی است که موجب استحکام محصول چاپی شده و از آن در برابر صدمه های احتمالی محافظت می کند و در انواع متفاوت مانند: مات.براق. طرح دار بر روی محصول چاپی با توجه به نیاز آن محصول انجام می شود و یکی از متداول ترین روش ها جهت پوشش روی سطح 
چاپ می باشد که توسط دستگاه های مخصوص سلفون کشی لایه نازکی از پلاستیک روی سطح کار چسبانده می شود. شیوه کار آن به این شکل است که سلفون های رول به کمک چسب روی سطح کار چاپی چسبانده می شود. به دو شکل ماشینی: نیمه اتوماتیک و اتوماتیک و در دو نوع: حرارتی و ساده می باشند. در نوع حرارتی به علت استفاده از حرارت سلفون به شکل مطلوب تری بر روی محصول چاپی قرار می گیرد.
Uvیووی:
استفاده از اشعه ماوراء بنفش به عنوان تکنیکی برای خشک کردن سطوح چاپی از قرن ۲۰ میلادی شروع شد.
علت استفاده بیشتر از تکنیک UV جهت خشک شدن محصولات چاپی در میان سایر روش های رایج خشک کن ها عبارت است از:
خشک شدن آنی مرکب
امکان انجام عملیات پس از چاپ کاتالوگ
به حداقل رساندن پشت زدگی محصولات چاپی
پایداری و ثبات سطح چاپی
افزایش مقاومت مرکب در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی
ورنی:
یکی از روش های پوشش روی سطوح چاپی و ایجاد جذابیت و براقیت در کار و نیز بالا بردن طول عمر و استحکام در محصولات چاپی استفاده از ورنی در فرایند چاپ می باشد که با بهره گیری از چاپ افست این امر میسر شد.
با توجه به نوع مواد مصرفی و سیستم های چاپ مختلف، نوع ورنی مورد استفاده در آنها متفاوت است به همین علت ورنی دارای انواع متفاوتی است مانند: ورنی گرم، ورنی سرد و ورنی که در صنایع بسته بندی از آن استفاده می شود.
ورنی گرم:
در این روش محصول چاپی را به روش سیلک اسکرین پوشش می دهند. از این شیوه برای پوشش روی جلد کتاب، کاتالوگ، برشور، جعبه های بسته بندی مانند دستمال کاغذی و … استفاده می شود.
شیوه کار به این صورت است که از مناطقی از سطح چاپی که قرار است ورنی زده شود فیلم گرفته شده و عملیات انتقال آن به سطح چاپی مثل تمامی 
چاپ کاتالوگ انجام می شود با این تفاوت که به جای استفاده از مواد شفاف و بی رنگی به نام ورنی استفاده می کنند.
ورنی سرد:
با این روش فقط به محصول چاپی یک پوشش داده می شود و هیچ گونه درخشندگی یا جلا به محصول چاپی داده نمی شود و فقط موجب تثبیت رنگ آن می گردد که معمولا با چاپ افست این کار انجام می شود و به دو روش صورت می گیرد:
روش اول:
در این روش برای این که در یک مختصات خاص از محصول چاپی بخواهیم ورنی بزنیم یک پلیت جداگانه تهیه کرده و مانند یک رنگ تفکیکی چاپ عمل می کنیم. در این روش همانند چهار رنگ اصلی از اصل تضاد آب و چربی در چاپ افست پیروی می کنیم، یعنی محلول رطوبت دهی دستگاه افست مانند چهار رنگ اصلی وظیفه رطوبت دهی خود را انجام می دهد.
روش دوم:
در این روش کلیه سطح چاپی به ورنی آغشته می شود. بدین ترتیب هر پلیتی که دارای تنپلات کامل باشد می تواند انتقال ورنی را انجام بدهد. بنابراین نیازی به رطوبت دهی نیست و می توان در این مرحله آب دستگاههای چاپ را حذف کرد و به همین خاطر به روش < بدون آب > معروف است.
انتقال ورنی با روش چاپی برجسته < لترپرس > : در این شیوه به علت نوع تکنولوژی به کار رفته شده در انتقال مواد انتقال دهنده به سطح چاپی می توان میزان بیشتری نسبت به روش بدون آب ، ورنی به سطح چاپ انتقال داد.

منبع:http://teramchap.ir