زبان نوشتاری

زبان نوشتاری 
سیستم منظم نمادهای نوشتاری یا نویسه‌وارههای معنادار است که به حفظ، بازتاب و انتقال زبان گفتاری کمک می کند.
در زبان‌شناسی، نویسه‌واره کوچکترین نماد زبان نوشتاری اند که مانند حرف، موجب تمایز معنایی می‌شود، مثل نمادهای «م»، «:»، و «؟» که هر یک می‌توانند معنا را تغییر دهند. حروف الفبا، ارقام، نشانه‌های نقطه‌گذاری و اِعراب‌گذاری (نشانه‌های سجاوندی)، همگی زیرمجموعه‌ای از نویسه‌واره‌ها هستند. قسمت عمده زبان نوشتاری را خط (حروف و حرکات) و مابقی را ارقام و علامات تشکیل می دهد.
تاریخچه
جستار وابسته: خط
تاریخ زبان نوشتاری معمولا با تاریخ خط هم سابقه می باشد. چرا که در سیستم نوشتار ابتدا خط پدید آمده سپس با افزوده شدن علامات کامل شده است.

زبان اودهی

زبان اَوَدهی (به دیواناگری: अवधी) نام یکی از زبان‌های هندیاست. گاه آوادی را گویشی از زبان هندوستانی قلمدادمی‌کنند. خاستگاه این زبان ایالت اوده در اوتار پرادش هند است، ولی گویشورانی نیز در بیهار، مادایا پرادش، دهلی و نپال نیز دارد. 

ادامه مطلب ...

آشنایی با کشور لیتوانی

city

 

معرفی لیتوانی

جمھوری لیتوانی بزرگترین و جنوبی ترین کشور در میان سه جمھوری حوزه بالتیک در اروپاست که ھمانند ھمسایگانش پس از فروپاشی اتحاد جماھیر شوروی در دھه 90 تشکیل شد.
لیتوانی از شمال با لتونی، از جنوب شرقی با بلاروس و از جنوب غربی با لھستان و روسیه ھمسایه است. در غرب این کشور دریای بالتیک قرار دارد.
در قرن چھاردھم میلادی لیتوانی وسیع ترین کشور اروپا بود و شامل کشورھای امروزی بلاروس، اوکراین، بخشی از لھستان، لتونی و بخشی از روسیه می‌شد.
این کشور در سال 2007 به پیمان شنگن پیوست. ھمچنین این کشور عضو اتحادیه اروپا است.
شهرهای مهم لیتوانی کاوناس (مرکز دانشگاهی)، کلایپدا (بندر مهم تجاری)، شاولیای، پانه وژیس، ماریامپوله و آلیتوس و پایتخت آن ویلینیوس است. ویلنیوس به فراخور هزاره نام‌گذاری‌اش، به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در آن سال شناخته شد.

اخذ ویزای شینگن تضمینی برای سفر به اروپا را به ما بسپارید.

جمعیت

جمعیت این کشور سه میلیون و ششصد هزار نفر است. زبان رسمی این کشور لیتوانیایی است که 82 درصد از مردم به آن سخن می‌گویند اما زبان‌هایی چون روسی و لهستانی هم در میان گروه‌هایی از مردم رایج است. پیش از سده شانزدهم که نخستین آثار ادبی به زبان لیتوانیایی منتشر شد، زبان نوشتاری اصلی در این منطقه لاتین بود و آثار زیادی به زبان لاتین در سرزمین لیتوانی نوشته می‌شد.

 

تحصیل

دانشگاه‌های لیتوانی از جمله دانشگاه‌های برتر اتحادیه اروپا محسوب می‌شوند. تحصیل در دانشگاه‌های لیتوانی برای دانشجویان خارجی در اکثر رشته‌ها به زبان انگلیسی امکان پذیر است.

 

سواد

نزدیک به 100% مردم این کشور باسواد هستند.
مردم لیتوانی در میان پنچ کشور نخست اتحادیه اروپا قرار دارند که حداقل به دو زبان تسلط دارند، تمامی مردم این کشور باسواد هستند و اکثر جوانان دارای تحصیلات دانشگاهی و مسلط به زبان انگلیسی هستند.

 

مذهب

مذهب مردم لیتوانی رومن‌های کاتــولیک 79%، ارتودکس روسی 1/4%، پروتستان 9/1%، سایر ادیان 5/5% می‌باشد.

 

آب و هوا‌

آب و هوا در نقاط مختلف لیتوانی متفاوت است. در مناطق غربی ملایم و معتدل است و در مناطق شرقی تنوع دمایی بسیار است.

 

حکومت

نوع حکومت لیتوانی جمهوری می‌باشد و واحد پول رایج این کشور در حال حاضر لیتاس می‌باشد.

 

سیاست در لیتوانی

حکومت لیتوانی جمهوری است. در این کشور رئیس جمھور رئیس حکومت است که با رای مستقیم مردم برای دوره‌ای پنج ساله انتخاب می‌شود. پست رئیس جمھوری بیشتر تشریفاتی است و رئیس جمھور مسئول سیاست‌ھای خارجی کشور است.
نخست وزیر قدرت اجرایی را در دست دارد. او رئیس کابینه است. نخست وزیر را مجلس انتخاب می‌کند.
در حال حاضر گدیمیناس کرکیلاس این سمت را عھده دار است. او چھاردھمین نخست وزیر این کشور طی 15 سال گذشته است.
مجلس لیتوانی 141 کرسی دارد که برای دوره‌ای چھار ساله انتخاب می‌شوند.

 

اقتصاد در لیتوانی

امروزه لیتوانی یکی از بیشترین رشدھای اقتصادی را در جھان دارد و پیش بینی شده در سال 2012 میلادی بالاترین رشد اقتصادی در اتحادیه اروپا را به خود اختصاص دهد.
تولید ناخالص داخلی 59/59 میلیارد دلار است که در سال گذشته میلادی هشت درصد رشد داشته است.
یک میلیون و 587 ھزار نفر نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دھند. نرخ بیکاری در این کشور 2/3 درصد است. 4 درصد از مردم آن زیر خط فقر زندگی می‌کنند. نرخ تورم در لیتوانی 5/4 درصد است.
محصولات صادراتی این کشور شامل مواد معدنی، منسوجات و پوشاک، ماشین آلات و تجھیزات، مواد شیمیایی، چوب و مواد غذایی است که به کشورهای روسیه، لتونی، آلمان، استونی، لهستان، هلند، سوئد، انگلیس، آمریکا، دانمارک و فرانسه صادر می‌شود.
واردات این کشور شامل مواد معدنی، ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل، مواد شیمیایی، منسوجات و پوشاک و فلزات است که از کشورهای روسیه (4/5 درصد)، آلمان (9/14درصد)، لهستان (9/5 درصد) و لتونی (4/8 درصد) وارد می‌شود.

گرفتن وقت سفارت و ویزای شینگن توسط کارشناسان ما برای سفر به لیتوانی

تقسیمات استانی

کشور لیتوانی به ده استان تقسیم شده است: استان کلایپدا، استان تلشای، استان تاوراگه، استان ماریامپوله، استان آلیتوس، استان کاوناس، استان ویلنیوس، استان اوتنا، استان پانه وژیس، استان شاولیای. پرجمعیت‌ترین استان نیز، استان ویلنیوس (پایتخت) می‌باشد.

 

نژادها

لیتوانیایی، روس، لهستانی، بلاروسی، اوکراینی از جمله نژادهای لیتوانی می‌باشد.

 

هزینه‌ھای تقریبی زندگی در لیتوانی (ماهیانه)

هزینه‌ھای کلی زندگی در لیتوانی برای هر نفر 1500 لیتاس می‌باشد.

  • خورد و خوراک: حدود 200-150 دلار
  • رفت و آمد: 100 لیتاس
  • آب، برق، گاز (برای آپارتمان 85 متری): 250 الی350 لیتاس
  • ورزش و تفریح: 100الی180 لیتاس
  • پوشاک: 200 دلار
  • اجاره آپارتمان یک خوابه (در مرکز شهر): 800 الی1500 لیتاس
  • اجاره آپارتمان یک خوابه (در خارج از شهر): 350 الی 450 لیتاس
  • اجاره آپارتمان سه خوابه (در مرکز شهر): 1000الی 1800 لیتاس
  • اجاره آپارتمان سه خوابه (در خارج از شهر):650 الی 1200لیتاس

 

هزینه‌های معمولی زندگی در لیتوانی ماهیانه از 500 تا 800 یورو می‌باشد.

تعیین وقت سفارت و ویزای شینگن تضمینی برای سفر به نقاط مختلف اروپا توسط ما امکان پذیر است.

اینترنت و ارتباطات

شبکه‌های خصوصی رادیو و تلویزیونی در سال‌های اخیر به شدت در این کشور گسترش یافته‌اند و اکثر برنامه‌های تلویزیونی معروف جهانی از طریق شرکتهای خدمات دهنده کابلی قابل دریافت هستند.
لیتوانی بالاترین سرعت اینترنت در جهان را دارد، تمامی مناطق این کشور تحت پوشش اینترنت پرسرعت هستند و در بسیاری از مراکز عمومی همچون فروشگاه‌های بزرگ، دانشگاه‌ها، مدارس و مرکز تفریحی و خدماتی اینترنت پرسرعت وایرلس رایگان برای استفاده عموم آزاد است.

لیتوانی رتبه نخست در جهان را در تعداد مشترکان تلفن همراه بر حسب جمعیت دارد، همچنین بالاترین سرعت دسترسی به اینترنت از آن این کشور در جهان است. در این کشور 792 ھزار و 400 خط تلفن ثابت و چھار میلیون و 718 ھزار خط تلفن ھمراه وجود دارد.
همچنین تا کنون بیش ار 1.5 میلیون نفر کاربر اینترنتی در این کشور کوچک اروپایی ثبت شده است.

امنیت بالای اجتماعی در کنار زیر ساختهای شهری و خدمات رفاهی با استانداردهای اتحادیه اروپا زمینه مهاجرت به این کشور را برای علاقه مندان فراهم کرده است.

 

علایق عمومی مردم

مردم لیتوانی سخت کوش بوده و پشتکار زیادی دارند و با توجه به علاقه زیاد به حفظ آثار تاریخی گذشته و موسیقی فولکلور،خواستار حفظ هویت تاریخی و احیای آن می‌باشند. مهمترین مشخصه لیتوانی را شاید بتوان ورزش بسکتبال دانست که از جایگاه بالایی در این کشور برخوردار است که سمبل آن هم تیم ورزشی معروف لیتوانی در دوره کمونیستی به نام تیم "ژالگیریس" می‌باشد. تماشا کردن تلویزیون یکی از سرگرمی‌های عموم مردم بوده که البته طبقه متوسط و ثروتمند نیز رفتن به کنسرت‌های موسیقی، تئاتر و سینما را در کنار ورزش‌های زمستانه بعنوان تفریح خود ترجیح می‌دهند. نسل جوان لیتوانی به زبان انگلیسی آشنایی بیشتری داشته و ارتباطات بیشتری با جهان خارج دارند.

 

طبیعت

طبیعت زیبا و وجود رودخانه‌ها و برکه‌های آب متعدد در این کشور، زیبایی خاصی به این کشور داده است و شاید به همین دلیل شعر و شاعری یکی از علایق مردم لیتوانی می‌باشد.

 

لیتوانی در یک نگاه

  • مساحت: 65200 کیلومتر مربع
  • جمعیت: 3575439 نفر
  • پایتخت: ویلنیوس
  • واحد پول: لیتاس (هر یورو معادل 3.4 لیتاس است)
  • دامنه اینترنتی:.lt
  • پیش شماره: +370

 

لیتوانی جزء زیباترین کشورهاست و پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2009 می‌باشد.

 

map

 

مونوپاد چیست؟

وسیله‌ای است که دوربین عکاسی و موبایل به آن متصل می‌شود و لرزش را تا حدی از بین می‌برد. ساختمان تک‌پایه، همانند ساختمان پایه در سه پایه‌ها، تلسکوپی است و ارتفاع دوربینی را که توسط یک پیچ به سر سه پایه متصل می‌شود نسبت به زمین افزایش یا کاهش می‌دهد. در قسمت سر آن در مدلهای پیشرفته‌تر چندین بخش مفصلی متحرک وجود دارد. یکی از استفاده‌های اصلی تک پایه‌ها، تحمل وزن دوربین و لنز است. این مسئله زمانی کاربرد دارد که قرار باشد مدت عکاسی طولانی شود و نیاز به تغییر دادن دائمی دوربین نیز وجود داشته باشد.از تک پایه‌ها در عکاسی حیات‌وحش، عکاسی ورزشی، عکاسی از موزه‌ها(البته در بسیاری از موزه ها استفاده از این وسیله ممنوع اعلام شده است) و هنگامی که چرخش سریع دوربین در جهت افقی برای عکاسی مورد نیاز است، مانند ثبت عکس‌های پنینگ، بیشتر استفاده می‌شود. به طور کلی می‌توان موارد زیر را به عنوان برتری آنها نسبت به سه پایه‌ها بیان نمود:

سبکتر و جابجایی راحت‌تر به نسبت سه پایه‌ها

.

زودتر و سریع‌تر از سه پایه‌ها باز می‌شوند

در مکان‌هایی که استفاده از سه پایه سخت یا غیر ممکن است، می‌توان از آن‌ها استفاده کرد (مانند: زمینهای ناهموار یا میان جمعیت و...

توانایی انعطاف و حرکت دوربین درجهات مختلف را بیشتر فراهم می‌کنند.

البته برای ثبت عکس‌های با بیشترین کیفیت ممکن، یا عکاسی‌های نیازمند نوردهی بالا (عکاسی در نور کم)، یا برای ثبت عکس‌هایی با نوردهی‌های متفاوت از سوژه‌ای ثابت، بازهم بیشتر عکاسان به سراغ سه پایه‌ها می‌روند ولی لازم به ذکر است که تک پایه‌ها را نیز مانند سه پایه‌ها می‌توان ثابت بر روی زمین قرار داد، که این کار توسط قطعه‌ای جانبی با عنوان ثابت‌کننده مونوپاد انجام می‌شود.

البته امروزه با پیشرفت وگسترش تلفن های هوشمند و ارتقا کیفیت دوربین های این دستگاه ها عکاسی با تلفن های هوشمند وسعت زیادی پیدا کرده است

و تجهیزات جانبی دوربین عکاسی وارد این حوزه شده اند

با اندکی تغییر در ساختار مونوپاد و اضافه شدن هلدر مخصوص موبایل این وسیله به ابزار خوبی برای عکاسی با موبایل بدل شده است.وعکسهای سلفی نیز گسترش بسیاری پیدا کردند

نمونه هایی از عکاسی با مونوپاد



برای سفارش خرید از طریق ارتباط باما تماس بگیرید.

خرید مونوپاد | مونوپاد | قاب موبایل | لوازم جانبی موبایل | کاور موبایل | قاب آیفون

چرا تعرفه های طراحی وب سایت متفاوت است؟

اگر برای راه اندازی وب سایت خود به شرکت های طراحی سایت مختلف سری زده باشید متوجه خواهید شد که قیمتهای مختلفی در این زمینه وجود دارد و هر شرکت برای خود تعرفه ای در نظر گرفته است. این تفاوت قیمتها باعث به وجود آمدن تصوراتی می شود که همیشه درست نیستند.  ادامه مطلب ...