چرا گوگل می‌گوید ایجاد لینک به تلاش‌های سئوی شما لطمه می‌زند

  • ایجاد لینک برای سئو می‌تواند یکی از بهترین کارهایی باشد که شما در تلاش‌های خود برای سئو سایت انجام می‌دهید البته می‌تواند بدترین کار هم باشد. تمام اینها بستگی به چگونگی انجام این کار توسط شما دارد. بنده در سال 2013 در نشریه فوربس در مطلبی تحت عنوان "رتبه‌بندی سئو بدی دارید؟ لینک‌های ورودی بد خود را بررسی نمایید"، در مورد این موضوع نوشته‌ام. حال تحلیلگر گوگل وب مستر، جان مولر، به طور واضح بیان می‌کند که ایجاد لینک می‌تواند به اهداف سئو سایت شما لطمه بزند. همانطور که توسط Barry Schwartz در سرزمین موتور جستجو گزارش شده است، زمانی که در یک برنامه‌ی پخش اینترنتی از مولر سوال شد که آیا ایجاد لینک به هر طریق خوب است یا نه؟ مولر پاسخ داد "به طور کلی، من سعی می‌کنم که از این کار اجتناب نمایم." در اینجا پاسخ کامل وی را می‌خوانیم:
  • سوال خوبی است. من به طور کلی، سعی می‌کنم از آن اجتناب کنم.
  • به طوری که شما حقیقتاً مطمئن هستید که مطالب سایت شما نوعاً مستقل بوده و البته برای دیگران امکان‌پذیر است که به مطالب شما لینک بدهند. این کار را آسان کنید، شاید، یک ابزارک کوچک در صفحه‌ی خود قرار دهید، اگر به این کار علاقمندید، با این کار می‌توانید به آن مطلب لینک دهید. مطمئن شوید که URLهای موجود در سایت شما به آسانی قابل کپی پیست کردن باشند. تمام این کارها لینک دادن را آسان‌تر می‌کند.
  • ما از لینک‌ها به عنوان بخشی از الگوریتم خود استفاده می‌کنیم اما از عوامل بسیار زیاد دیگری نیز استفاده می‌نماییم. بنابراین تمرکز فقط بر روی لینک‌ها احتمالاً باعث ایجاد مشکلات بیشتری برای وب‌سایت شما می‌گردد تا اینکه واقعاً کمکی بکند.
  • چه چیزهایی ایجاد لینک را بد می‌کند؟
  • ایجاد لینک بد نیست. ایجاد لینک بد، بد است. توصیه مولر جهت اجتناب از ایجاد لینک به طور کلی مناسب است زیرا شرکت‌ها هموماً لینک‌های بدی ایجاد می‌کنند. برای درک این موضوع که گوگل چگونه به لینک‌ها نگاه می‌کند و چرا برخی لینک‌ها بد هستند، ما باید درک بیشتری از اهداف گوگل داشته باشیم. وجود گوگل برای این است که چیزی که جستجوگرها می‌خواهند را به آنها بدهد. وقتی که جستجوکننده‌ها چیزی که می‌خواهند را بر روی گوگل پیدا می‌کنند، خوشحال و راضی می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود که مجدداً برگردند و از گوگل استفاده نمایند. و دوستان خود را نیز دعوت به این کار نمایند. این بدان معنی است که افراد بیشتری بر روی تبلیغات پولی موجود در صفحات جستجوی گوگل کلیک خواهند کرد، و از همین طریق است که درآمد 45 میلیارد دلاری گوگل در سال 2014 به دست آمده است. گوگل وقتی که به جستجو کننده‌ها آن چیزی را که می‌خواهند می‌دهد، باز هم از کامل بودن به دور است، به همین دلیل است که هزاران متخصص در حال کار برای بهتر کردن این موتور جستجو می‌باشند. اگر کیفیت نتایج جستجوی گوگل به اندازه‌ی کافی دچار لغزش و خطا گردد، بخش زیادی از درآمد سالانه‌ی آن از بین می‌رود، و این موضوع همه‌ی آن پروژه‌های تفریحی که می‌توانند دنیا را متحول سازند مانند پروژه‌ی ماشین‌های بدون راننده، و بالون‌هایی که اینترنت وای فای را در سراسر دنیا پخش می‌کنند، را به خطر خواهد انداخت.
  • گوگل از لینک‌ها جهت تشخیص چگونگی ارائه‌ی نتایج جستجوی باکیفیت استفاده می‌کند. به طور تاریخی مسئله این بوده است که گوگل توجه زیادی به کیفیت لینک‌ها نمی‌کرده بلکه در عوض تمرکز زیادی به کمیت یا تعداد لینک‌ها داشته است. بسیاری از افراد از طریق ایجاد لینک از هر راهی که بتوانند، از جمله ایجاد تعداد زیادی وب‌سایت جعلی و تقلبی با کیفیت پایین، وارد این بازی شده‌اند. این کار توسط برخی شرکت‌ها با این عنوان تبلیغ و عرضه می‌شود که مثلاً "ما به ازای 5 دلار در ماه برای شما هزاران لینک ایجاد می‌کنیم!!!"، ایجاد لینک به این طریق همان چیزی است که گوگل به عنوان "طرح لینک" به آن اشاره می‌کند، و زمانی که موضوع ایجاد لینک مطرح باشد این شاید عاقلانه باشد که شما طرحی برای این کار داشته باشید، اما مسلماً نمی‌خواهید که گوگل شما را متهم به فریب و طرح‌ریزی نماید.
  • در سال 2011 گوگل شروع به بروزرسانی‌های بزرگی در چند منطقه نمود که بر روی کیفیت تمرکز داشت. در سال 2012 گوگل اولین بروزرسانی موسوم به پنگوئن خود را به کار گرفت که مستقیماً لینک‌های با کیفیت پایین، اسپمی و داخلی را هدف قرار می‌داد. برخی از مالکین وب‌سایت‌ها که از سیستم سوءاستفاده کرده بودند در پایان شب مشاهده کردند که ترافیک ورودی به وب‌سایت آنها به شدت کاهش پیدا کرده است. متأسفانه، بسیاری از مالکین وب‌سایت خود تقصیری نداشتند و از شرکت‌های سئویی که کارها را به روش درست انجام نمی‌دادند برای این کار استفاده کرده بودند نیز دچار همین سرنوشت شدند.

  • چه عواملی لینک‌های با کیفیت بالا تولید می‌کنند؟
  • زمانی که به دنبال ایجاد لینک‌های با کیفیت بالا هستید یک عاملی که باید در نظر داشته باشید مرتبط بودن مطالب است. اگر شما یک دندانپزشک در فونیکس، آریزونا، هستید و شرکت سئوی شما لینک‌هایی را برای وب‌سایت شما از یک تولیدکننده‌ی بلبرینگ در هند ایجاد کرده، این یک لینک بد می‌باشد زیرا از منبعی می‌آید که کاملاً به کار شما نامربوط است. تنها چیزی که این کار به گوگل می‌گوید این است که شما در حال اسپم هستید، که به طور غیرمستقیم به گوگل می‌فهماند که باید سایت شما را مسدود نماید تا زمانی که این مشکل را برطرف کنید. لینکی که بیشترین ارتباط را با سایت شما داشته باشد می‌تواند از انجمن دندانپزشکان آریزونا آمده باشد.
  • چاپ ، چاپ کاتالوگ ، بسته بندی ،سیم و کابل ، ترجمه فارسی به انگلیسی ،طراحی سایت
  • لینک‌های با کیفیت بالا همچنین می‌توانند از وب‌سایت‌هایی با کیفیت بالا آمده باشند. یک لینک از سایت Forbes.com به احتمال زیاد وزن بیشتری نسبت به لینکی که از وبلاگ مادر شما می‌آید خواهد داشت، حتی اگر مادر شما Ree Drummond باشد.
  • شاید بزرگترین چالش در زمان ایجاد لینک‌های باکیفیت طبیعی جلوه دادن آنها باشد.
  • روش درست برای ایجاد لینک‌های باکیفیت چیست؟
  • روش درست برای ایجاد لینک‌های باکیفیت این است که اصلاً لینکی ایجاد نکنید، بلکه در عوض، آنها را به طور طبیعی به دست آورید. لینک‌های طبیعی با تولید محتوای عالی که افراد را علاقمند به لینک دادن به آن می‌کند به دست می‌آیند. محتوای عالی چیست؟ ابتدا اجازه دهید بفهمیم محتوای خوب چیست. محتوای خوب محتوایی است که آنقدر خوب باشد که شما آن را بخوانید. همین الان به وب‌سایت خود نگاهی بیاندازید. محتوای آن را بخوانید. آیا جالب توجه است؟ آیا این محتوا واقعاً ارزشمند است؟ می‌توانید تصور کنید که کسی این مطلب را بخواند و به آن علاقمند شود و از آن لذت ببرد؟ یا اینکه شما تمام این متون را فقط برای پر کردن فضای سایت ایجاد نموده‌اید؟ اگر این مطلب برای شما شخصاً جالب بود و از خواندن آن لذت بردید، آنگاه ممکن است محتوای خوبی باشد. بیشتر محتوای وب‌سایت به جالبی دستورالعمل‌های اضطراری شرکت‌های هواپیمایی است.
  • محتوای عالی محتوایی است که آنقدر خوب باشد که شما برای داشتن آن حاضر به پرداخت پول باشید. در مورد مجلات، کتاب‌ها و فیلم‌هایی که برای آنها پول پرداخت می‌کنید فکر کنید. اگر می‌خواهید لینک به دست آورید بر روی ایجاد چنین محتواهایی تمرکز نمایید، یا شخصی را استخدام نمایید که بتواند چنین محتوایی برای شما ایجاد نماید. محتوای عالی، که به طور مداوم تولید شود، لینک، ترافیک و اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آورد و منافع بلندمدتی برای تلاش‌های سئوی شما به ارمغان خواهد آورد.
  • مسئله این است که تولید محتوای عالی نیاز به زمان، تلاش و گاهی خرج کردن مقداری پول دارد. بسیاری از شرکت‌ها، که با این واقعیت مواجه هستند، سعی می‌کنند میانبر بزنند. آنها تمرکز زیادی بر روی لینک‌ها می‌کنند، و توجه کافی به ارائه‌ی محتوای ارزشمندی که به آن لینک داده شود ندارند. همانطور که مولر گفت، "من از آن اجتناب می‌کنم." این کار نوعاً به جای نفع داشتن سبب لطمه‌ی بیشتر می‌گردد.
  • Joshua Steimle مدیرعامل شرکت MWI، یک شرکت طراحی سایت با دفاتری در آمریکا و هنگ کنگ.

  • برگرفته از نشریه فوربس

چگونه می‌توان از هک شدن هزاران مودم ADSL جلوگیری کرد؟

 عکس


در پی یک حمله بزرگ اینترنتی که بر روی مودم‌های ADSL صورت گرفت، ابتدا تصور می‌شد که تنها چند کاربر قربانی این حمله شده‌اند اما بعد از انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که تعداد این قربانیان به صدها هزار نفر می‌رسد. محققان دریافتند که تمامی درخواست‌ها از سمت آدرس های 5.45.75.11- 5.45.75.36 مورد حمله قرار گرفته‌اند.هکرها با استفاده از تنوع و امکان اعمال تغییرات در دامنه (DNS ها)، سرورهای مورد استفاده‌ را مورد حمله قرار می‌دهند. به این ترتیب که با استفاده از همین DNS، زمانی که شما وارد سایت جلعی می‌شود، ای پی شما را پیدا می کنند و از طریق آن گزارش هایی به سرورها ارسال می شود. 


در پی تحقیقات به عمل آمده از سوی تیم امنیت شرکت کیمرو مشخص شد که درخواست جعلی سایت (csrf) این امکان را برای مهاجمان فراهم کرده‌است تا به سیستم‌ها نفوذ کنند، چرا که پسورد ورود به آن‌ها (blank) بوده و یا پسورد آن به صورت پیش فرض( Default )خود دستگاه است به همین دلیل به راحتی تغییرات قابل اعمال است.به دنبال بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان نوران، در ادامه دو راه حل موقت برای رفع مشکل بازنشدن سایت‌ها ارائه شده‌است. 


1. از آنجا که این حفره امنیتی به علتBug در فریمور مودم‌ها ایجاد می‌شود، با به روز رسانی آنها به ورژن‌های بالاتر تا حدودی می‌توان این مشکل را رفع کرد.2. درصورتی که کاربران دارای روترهای میکروتیک هستند می توانند از آن به عنوان DNS سرورکلاینت‌های خود استفاده کنند.برای این کار مراحل زیر را در روتر خود انجام دهید:
  • در صفحه Winbox به مسیر IP -> Firewall بروید و برروی تب NAT کلیک کنید. دوDestination NAT برای پروتکل های UDP و TCPبه ترتیب زیر ایجاد نمایید.
  • برروی علامت + کلیک کنید. در پنجره باز شده Chain = dasnat، Protocol = TCP، Dst.Port= 53 و در تب Action، اکشن را dst-nat و To Port=53 قرار دهید.

عکس 

عکس 



مجدداً برروی علامت + کلیک کنید. در پنجره باز شده Chain = dasnat، Protocol = UDP، Dst.Port= 53 و در تب Action، اکشن را dst-natو To Port=53 قرار دهید. 
عکس 

عکس 




حال به مسیر IP -> DNS بروید. در پنجره باز شده فیلدهای Servers را با IP سرورهای معمول پرکنید (به‌طور مثال 8.8.8.8 یا 4.2.2.4). به‌خاطر داشته باشید که حتما تیک Allow Remote Requests را بزنید.


عکس 

آموزش حذف تبلیغات مزاحم سایت ها

شاید شما هم با بعضی از سایت هایی که از تبلیغات های بسیار متحرک که باعث اذیت شدن چشمها می شوند مواجه شده اید. امروز به معرفی و آموزش نصب بهترین و پرکاربردترین افزونه فایرفاکس (Adblock Plus) برای بلوکه کردن و حذف تبلیغات کورکننده و مزاحم سایت ها می پردازیم. این افزونه علاوه بر جلوگیری از لود شدن تبلیغات ها موجب بالا رفتن سرعت لود صفحات نیز می شود. برای کار با این افزونه نیاز به مهارت خاصی نیست و هر فردی می تواند به راحتی از آن استفاده نماید.



راهنمای نصب :

1- ابتدا نام افزونه را (Adblock Plus) را در جستجوگر وارد کرده و به این آدرس وارد می شوید.

2-بعد از وارد شدن به صفحه نصب افزونه روی کلید سبز رنگ (Add to Firefox) کلیک می کنید.

3-بعد از کلیک روی گزینه نصب کادری در بالای صفحه نمایش داده میشود که نشان دهنده نصب افزونه است که باید تا اتمام نوار سبز رنگ صبر نمایید.

4-بعد از پر شدن نوار سبز رنگ منویی روی صفحه تان باز می شود که باید روی گزینه (Install Now) کلیک نمایید.

5-که بعد از این مرحله دوباره کادری در بالای صفحه نمایش داده می شود که باید روی گزینه (Restart Now) کلیک کنید که موجب می شود که فایرفاکس بسته شده و دوباره لود شود.

6-در این لحظه افزونه به درستی نصب شده است و با یک آیکون دایره ای در (Add-on Bar) مرورگرتان نمایش داده می شود.

7-برای غیرفعال کردن این افزونه نیز باید روی همان دایره کلیک کرده و گزینه (Disable everywhere) را فعال نمایید.

8-برای دسترسی به تنظیمات افزونه هم می توانید روی گزینه (option) کلیک نمایید که با فعال یا غیرفعال کردن گزینه ها اتفاقاتی را که رخ خواهد داد می بینید.

9-البته ممکن است بعضی از تبلیغات ها توسط این افزونه حذف نشوند که برای حذف آنها باید روی تبلیغ یا تبلیغات های سایت مورد نظرتان کلیک راست کرده و گزینه (Adblock Plus: Block Image) را کلیک کنید.

10-در صفحه منو و صفحه باز شده می توانید تنظیمات بلوکه کردن عکس ها را مشاهده نمایید که البته اگر همان تنظیمات پیشفرض باشد بهتر است که در آخر روی گزینه (Add Filter) کلیک می نمایید که مشاهده خواهید کرد که همان تبلیغات به صورت دستی توسط شما بلاک و حذف شده است.

**نکته** این افزونه قابلیت هایی زیادی دارد مانند : حذف تبلیغات های تصویری و متنی ، جاوا ، فلش و حتی ویدیویی و تبلیغات های شرکت های گوگل و آمازون و غیره را دارا می باشد.