صنعت چاپ

اختراع فن چاپ درحقیقت به قرن ها پیش از گوتنبرگ، که نامش به عنوان مخترع چاپ در تاریخ به ثبت رسیده است، برمی گردد. آسوریان چند هزار سال قبل از میلاد بر خشت هایی از گل‌رس مهر می‌زدند. استعمال حروف قابل انتقال نیز میان سال‌ها ی 1051 و 1058 در چین آغاز شد. مخترع این حروف فردی به نام پی‌شنگ بود و حروف هم از گل‌رس ساخته می‌شد. حروف دستی و حروف قلعی که پس از آنها به کارآمد، هیچ یک رواجی نیافت، بر عکس حروف چوبی متداول شد. تا این‌که در سال 1440، گوتنبرگ ظاهرا بدون اطلاع از کار چینی‌ها، حروف قابل انتقال را اختراع کرد و برای هر یک از حروف الفبا یک حرف جداگانه به کار برد.
حروف متحرک را چینی‌ها اختراع کردند، ولی گوتنبرگ که حرفه اش زرگری بود، آلیاژ مناسب برای ریخته گری حروف را از سرب و آنتی موآن به دست آورد و سپس نسبت هر یک از این دو فلز را به گونه ای انتخاب کرد که حروف بیش از حد سخت و نرم نباشند. وی برای مرکب چاپ هم فرمول مناسبی یافت و خلاصه با رفع موانع و حل مشکلات عمل چاپ را میسر و اجرایی کرد. تقریبا 20 سال پس از نخستین تلاش ها ی گوتنبرگ در امر چاپ ،این صنعت با استفاده از سطوح برجسته در ونیز، فلورانس، پاریس و لیون در حدی مختصر و محدود رواج یافت. اما دستگاه چاپ گوتنبرگ، به علت هزینه ها ی بسیار زیاد فقط برای ثروتمندان قابل دسترسی بود و به همین دلیل تا مدت ها ی طولانی استقبال چندانی از آن نشد. 300 سال پس از اختراع دستگاه چاپ گوتنبرگ، نمایشنامه نویسی آلمانی به نام آلوئیس زنه فلدر، چاپ سنگی یا لیتو گرافی را درسال 1796 میلادی اختراع کرد. 

هر سنگی که متن یا تصویر با این روش روی آن نقش می بست ، برای چاپ حدود 750 نسخه عملکرد مطلوب داشت و پس از آن نقش روی سنگ قابل چاپ نبود. اگر چه درباره شروع چاپ سنگی در ای ران روایات متعددی وجود دارد، به نظر می رسد چاپ سنگی را برای نخستین بار میرزا صالح شیرازی در تبریز راه اندازی کرد. 
میرزا صالح که از سوی دولت ایران برای فراگیری هنرهای جدید به اروپا رفته بود، در بازگشت یک دستگاه چاپ سنگی با خود به تبریز آورد که آن را در سال 1250 قمری راه انداخت. چاپخانه سنگی طی مدت کوتاهی در تهران و بعد اصفهان و سپس سایر شهرهای ایران تاسیس شد و بیش از 50 سال تنها روش چاپ در ایران بود و تا اواخر دوره قاجار ، هر چه در ایران  چاپ می شد، به روش چاپ سنگی بود. البته هشت سال قبل از ورود چاپ سنگی به ایران چاپ سربی نیز راه اندازی شده بود، ولی به علت هزینه و زحمت زیاد آن ، پس از ورود چاپ سنگی ، کنار گذاشته شد و بعدها در اواخر دوره قاجار دوباره حروف سربی و استفاده از آن رایج گردید. طریقه چاپ سربی روش نسبتا ساده ای بود : کاغذ روی صفحه ای متشکل از حروف برجسته سربی و آغشته به مرکب فشرده می شد و بر اثر فشار، حروف بر صفحه کاغذ نقش می بست. حروفچینی روزنامه نیز نخست به صورت دستی انجام می گرفت، ولی بعدها این کار با دستگاه ها یی که معمول ترین آنها «لاینو تایپ» بود، صورت پذیرفت. دستگاه حروفچینی خودکاری لاینوتایپ در سال 1886 میلادی ساخته شد. و بدین ترتیب سرعت چاپ به تدریج فزونی یافت. پیشرفت فناوری کم کم باعث شد دستگاه حروفچینی سربی از دور خارج شود و جای خود را به دستگاه الکترونیکی بدهد.

سامسونگ در سال 2015 مدل های کم‌تری تولید خواهد کرد

سامسونگ، بزرگ ترین تولیدکننده‌ی آندروید در جهان است

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، این شرکت کره‌یی اعلام کرده است که با توجه به نتایج غیرقابل قبول حاصل از سود شرکت، در سال آینده قصد دارد تولید محصولات خود را کاهش دهد.

رییس بخش سرمایه گذاری سامسونگ با اعلام اینکه خط تولید گوشی های سامسونگ در سال آینده 25 تا 30 درصد کاهش خواهد یافت اظهار کرد: طیف وسیعی از گوشی های هوشمند سامسونگ گلکسی هنوز فروخته نشده اند، با این حال در سه ماهه سوم سال جاری 49 درصد سود خالص عاید کمپانی شد که از میزان برآورد شده بسیار کم تر بود.

افزایش تعداد گوشی های گلکسی در یک زمان باعث افول منافع تجاری شرکت سامسونگ شده است.

همچنین با ورود پر قدرت رقبایی مانند موتورولا و تولیدکنندگان دیگر در کشورهای رو به توسعه، سامسونگ با تهدید جدی در سودآوری روبه رو است.

این کمپانی امیدوار است با کاهشی تولید مدل های جدید در سال آینده و تمرکز بر روی تولید تنها یک محصول، یعنی گلکسی S6، سودآوری شرکت خود را مدیریت کند.

ویتنامی

ویتنامی (tiếng Việt یا بصورت معمولی Việt ngữ)زبان رسمی و اداری کشور ویتنام می‌باشد. زبان ویتنامی که پس از زبان چینی، دومین زبان مهم گروه زبان‌های نواخت‌بر آسیا به شمار می‌آید در زمره زبان‌های استرا-آسیایی می‌باشد. این زبان ٬ زبان مادری ۸۶٪ از مردم ویتنام و سه میلیون نفر در خارج از این کشور که اکثراً در آمریکا زندگی می‌کنند می‌باشد. همچنین این زبان توسط اقلیت قومی در کشور ویتنام به عنوان زبان دوم استفاده می‌شود. این زبان تعداد بسیار زیادی وام‌واژه از زبان چینی دارد. در گذشته از الفبای چینی برای نوشتن زبان ویتنامی استفاده می‌شد اما اکنون این زبان با الفبای لاتین سازگار گشته‌است و چند حرکت جدید برای نشان دادن انواع صداها به آن اضافه گشته‌است.

 ترجمه متون انگلیسی ، ترجمه متن انگلیسی ، ترجمه متن انگلیسی به فارسی ، ترجمه متن فارسی به انگلیسی

زبان قِبطی

زبان قِبطی آخرین مرحله از زبان‌های مصری و از خانواده زبان‌های آفریقایی-آسیایی است. از سال ۲۰۰ میلادی تا سال ۱۱۰۰ میلادی در مصر زیاد تکلم می‌شده. پس از قرن ۱۷ میلادی این زبان دیگر تکلم نمی‌شود. دو گویشِ صَعیدی و بُحَیری این زبان از لحاظ تاریخی اهمیت بیشتری دارند. گویش صعیدی تا قرن یازدهم میلادی گویش غالب بود و گویش بحیری از قرن یازدهم باز گویش غالب بوده است.خرید مونوپاد | مونوپاد | فروش مونوپاد | در قرن اول میلادی مصری‌ها برای نوشتن این زبان از خط یونانی سود جستند. اما پس از آن خط قبطی برای آن ایجاد شد که تفاوت‌هایی با الفبای یونانی داشت. شمار افرادی که امروزه به این زبان صحبت می‌کنند حدود ۳۰۰ نفر است. اکنون زبان قبطی زبان دینی اُرتدکسهای قِبطی است.این زبان بعد از اینکه مصر جزو ممالک اسلامی شد کم کم جای خود را به زبان عربی داد. به خاطر اینکه مهاجرت اعراب به آنجا آنچنان افزایش یافت که مصریان در آن مستهلک شدند و فقط اقلیتی که در دین مسیحی باقی‌ماندند، زبان قدیمی خود را نگه داشتند ولی بعد از مدتها آنان نیز زبان خویش را فراموش کرده‌اند و فقط روحانیونشان در معابد ، زبان قبطی را بکار می برند. این زبان با آثار بازمانده از زبان قدیم مصر اختلاف زیادی ندارد.

ترجمه متون | ترجمه متن انگلیسی | ترجمه متن فارسی به انگلیسی

ارزان قیمت ترین و گرانترین قیمت ترین لوگوهای جهان

با وجود هزینه ای هنگفتی که بعضی شرکت ها ی تجاری برای طراحی لوگو پرداخت می کنند، جالب است بدانید که شرکتهایی که هزینه های اندکی برای طراحی آرم تجاری خود کرده اند، گاهی تبدیل به برندهای مشهور شده اند. بنابر این باید بدانیم که همیشه هزینه، تعیین کننده کیفیت و ضمانت کار نیست، مهم این است که اصطلاحا کار به دست کاردان سپرده شود.

لوازم جانبی موبایل | پاور بانک | لوازم جانبی اپل | 
ارزان قیمت ترین و گرانترین قیمت ترین لوگوهای جهان


در این مقاله به بررسی لوگوی چندین برند معروف و هزینه هایی که برای این کار متقبل شدند می پردازیم:

هزینه طراحی لوگوی گوگل: رایگان


در سال ۱۹۹۸ یکی از موسسان گوگل به نام سرگئی برین در برنامه Gimp لینوکس لوگوی اصلی گوگل را طراحی کرد. با اینکه این لوگو بارها تغییر کرد اما طرح اولیه آن هنوز، دست نخورده باقی مانده است.

هزینه طراحی لوگوی پپسی: یک میلیون دلار


هزینه ای که شرکت پپسی در سال ۲۰۰۸ به گروه آرنل پرداخت کرد، علاوه بر لوگو، در برگیرنده طراحی برند جدید یک مجموعه کامل اداری بود.

هزینه طراحی لوگوی بی بی سی: یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار


طراحی لوگو BBC 1.800.000 دلار هزینه برداشت که این لوگو در سال ۱۹۹۷ این لوگو بازطراحی شد.

هزینه طراحی آرم برند بریتیش پترول: ۲۱۱ میلیون دلار


در سال ۲۰۰۸ لوگوی BP دوباره طراحی شده است.

هزینه طراحی لوگوی کوکاکولا: رایگان


در سال ۱۸۸۵ حسابدار مخترع کوکاکولا ( دکتر جان پمبرتون ) بنام رابینسون برای لوگوی کوکاکولا رسم الخط شکسته را به کار برد که در اواسط قرن نوزدهم میلادی ابداع شد و به رسم الخط نیمه رسمی حسابداران آمریکایی تبدیل شد.

هزینه طراحی لوگوی المپیک ۲۰۱۲ لندن: ۶۲۵۰۰۰ دلار


این لوگو در سال ۲۰۰۷ به دست شخصی بنام ولف اولینز طراحی شد.

لوگوی نکست :صدهزار دلار


این لوگو برای استیو جابز در سال ۱۹۸۶ توسط پاوول رند طراحی شد.

هزینه طراحی لوگوی نایک: ۳۵ دلار


کارولین داویسون در سال 1975 لوگوی نایک را طراحی کرد و این کمپانی با حفظ طرح اولیه ، بعدها آرم خود را بهبود داد. بعد از گذشت چندین سال نایک ۵۰۰ سهم از شرکت را هم به داویسون بخشید که این سهام امروز، ۶۰۰ هزار دلار قیمت دارد.


ارزان قیمت ترین و گرانترین قیمت ترین لوگوهای جهان


قیمت لوگوی توییتر: تنها ۱۵ دلار


لوگوی تویتر توسط سیمون اکسلی در سال ۲۰۰۹ به قیمت بسیار ارزان طراحی شد. 

هزینه لوگوی Accenture: یکصد میلیون دلار


لوگوی این شرکت مشاوره در سال 2000 توسط یک شرکت طراحی و مشاوره به نام Landor Associates طراحی شد.  

هزینه طراحی لوگوی برند Enron: سی و سه هزار دلار

در 1990 میلادی پاول راند معروف ، لوگوی این شرکت ارائه دهنده خدمات، کالا و انرژی Enron را به قیمت سی و سه هزار دلار طراحی کرد. 

هزینه لوگوی گروه بانکداری استرالیا و نیوزلند: 15 میلیون دلار


در سال 2009 بار لوگوی این شرکت باز طراحی شد. 

هزینه طراحی آرم بی بی سی : 1 میلیون و 800 هزار دلار


این لوگو در سال 1997 میلادی باز طراحی شده است. 

هزینه لوگوی British Petrol: دویست و یازده میلیون دلار


لوگوی BP در سال 2008 میلادی طراحی شده است. 

هزینه طراحی لوگوی شهر ملبورن: 625 هزار دلار


لوگوی مرکز شهر ملبورن، استرالیا در سال 2009 به دست شخصی بنام Landor Associates طراحی شد. 

منبع:ارزان قیمت ترین و گرانترین قیمت ترین لوگوهای جهان

بازسازی لوگو | طراحی مجدد لوگو | ریدیزاین لوگو