زبان‌های رومی‌تبار

زبان‌های رومی‌تبار یا زبان‌های لاتین یا زبان‌های لاتین نو (به انگلیسی: Romance languages) شاخه‌ای از زیرخانوادهٔ زبان‌های ایتالیک در خانوادهٔ زبان‌های هندواروپایی است که شامل زبان‌های متعددی از جمله فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی، رومانیایی، کاتالان و سیسیلی می‌شود. ریشه این زبان‌ها به زبان لاتین (گفتاری) می‌رسد

ترجمه متن انگلیسی به فارسی

زبان کاتالان

زبان کاتالونیایی، کاتالونی یا کاتالان (به کاتالان: Català) زبانی رومی‌تبار و زبان رسمی کشور آندورا و یکی از زبان‌های رسمی ایالت کاتالونیا در شمال کشور اسپانیا است. به این زبان در کشورهای فرانسه و ایتالیا نیز صحبت می‌شود. حدود نه میلیون نفر به این زبان سخن می‌گویند.


 ترجمه متن انگلیسی به فارسی ، 


گویش یاسی

یاسی (مجاری: jász، انگلیسی: Jassic) گویشی از زبان ایرانی‌تبار آسی است که توسط قومی کوچ‌گرد که در سده سیزدهم میلادی در مجارستان ساکن شدند صحبت می‌شد.
مردم یاسی از اقوام ایرانی‌تبار بودند که به خاطر حملات پی‌درپی مغول‌ها و تاتارها به همراه کومانی‌ها به سوی مجارستان کوچیدند. شاه مجار، بلای چهارم آن‌ها را پذیرفت تا به او در برابر یورش‌های مغول و تاتار یاری برسانند، اما پس از ورود آن‌ها به مجارستان، روابط میان اشرافیان مجار و قبایل یاسی-کومانی رو به تیرگی نهاد و این قبایل سرزمین مجار را ترک کردند.
پس از پایان اشغال این نواحی از سوی مغول و تاتارها، یاسی‌ها و کومانی‌ها هم به این سرزمین بازگشتند و در دشت‌های مرکزی مجارستان نشیمن گزیدند و پیشه اصلی آن‌ها در آغاز دام‌پروری بود.
در خلال دو سده پس از آن، یاسی‌ها و کومانی‌ها کاملاً در میان مردم مجار حل شدند و زبانشان نیز از میان رفت اما یک هویت یاسی در میان آن‌ها زنده ماند و تا سال ۱۸۷۶ نیز منطقه خودمختار خود را داشتند. ده‌ها سکونتگاه در مجارستان مرکزی هنوز هم نام ایرانی یاس را بر خود دارد برای نمونه «یاس‌برنی، یاساروکسالاس، یاس‌فنیسارو» و شهر یاشی در رومانی.
تنها سند ادبی از گویش یاسی در دهه ۱۹۵۰ در کتابخانه ملی ستزهنی مجارستان یافته شد. این سند یک واژه‌نامه یک صفحه‌ای شامل ۳۴ واژه‌است که بیشترشان مربوط به فراورده‌های کشاروزی ازجمله گونه‌های دانه‌های کشاورزی و دام‌ها داست که احتمالاً برای مقاصد مالی و بازرگانی تهیه شده‌بود.
گویش یاسی امروزه به یاری هم‌سنجش با واژگان همریشه در گویش دیگور زبان آسی بازسازی شده‌است.
در هشتم آذرماه سال ۱۳۸۶ رئیس و اعضای شورای شهر یازبرین (یاس‌برنی) در دیداری که از مجتمع علوم دانشگاه یزد در ایران داشتند از هم‌ریشگی نام‌های یاس و یزد سخن گفته و درخواست خواهرخواندگی این دو شهر را دادند که این امر انجام شد و این دو شهر هم‌اینک خواهرخوانده هستند.

تجربهٔ کاربری یا User Experience چیست؟

UX مخفف User Experience به معنای تجربه کاربری است و همانطور که از نامش پیداست به مفهوم تجربیات کاربر دربارهٔ استفاده از یک محصول یا سرویس خاص است. به بیان ساده تر، UX همان اثری است که در ذهن کاربران باقی می ماند. 
نخستین بار در تاریخ، فردریک وینسلو تیلور اولین پژوهش تجربه کاربری را انجام داد که در مورد تعامل کارگران با ابزارهایشان بود. 
طراح تجربه‌ کاربری فردی است که تجربه‌های خوب و بد کاربران را ارزیابی می کند، و دقیقا نیاز‌های آنها را شناسایی می کند و برای حل مسائل آنها راهکار پیدا می کند. وظیفه این شخص، ارائه خدمات یا محصولات مورد پسند، ارزشمند، کارآمد، قابل استفاده، در دسترس و معتبر است. 


با این روش دقیقا مشخص می شود که کاربر در زمان استفاده از محصول چه حسی دارد و در ایجاد خلق یک حس خوب برای کاربران بسیار حائز اهمیت است. 

فواید تجربه کاربری خوب چیست؟ 
- آسان کردن استفاده از تکنولوژی 
- پایین آمدن خطاهای کاربری 
- افزایش استفاده از تکنولوژی 
- مصرف مجدد محصول توسط مشتریان 
- کاهش هزینه ها در توسعه محصول 
- بالا رفتن فروش محصول 
- پایین آمدن هزینه های پشتیبانی 

اجزای تجربه کاربری کدام است؟

طراحی کاربری اجزایی دارد که باعث میشود نتیجه مطلوب حاصل شود، از جمله: 

-طراحی تعاملی

در این اصل باید در نظر گرفت که رابط کاربری انسان است و دراین راستا تمهیداتی در نظر گرفته شود مانند: 
راههای ارتباط با محصول برای کاربران مشخص شود. 
برای فعالیتهای ویژه از رنگها استفاده شود. 
سرعت لودینگ صفحات افزایش یابد. 
از المان های مفهومی برای استفاده کاربران استفاده شود. 
در تمام قسمتها سادگی و کاربر محوری در نظر گرفته شود. 

-کاربرد پذیری

در این قسمت باید کارآیی، امکانات، ایمنی و آموزش پذیری در الویتها قرار گیرد. 

-معماری اطلاعات

در این نوع طراحی نحوه دسته بندی و نمایش اطلاعات باید به گونه ای باشد که کاربران هنگام جستجو و پیدا کردن اطلاعات به مشکلی برخورد نکنند و به راحتی نیازهای خود را برطرف نمایند. 

-کاربر پژوهی

پژوهش در میان کاربران به روشهای مختلف انجام می شود: 
نظر سنجی از طریق ایمیل و شبکه های اجتماعی 
نظر سنجی چهره به چهره 
مصاحبه 
رصد کردن فعالیتهای کاربر 

-استراتژی محتوا

یک طراح کاربری موفق باید بداند که ، چه محتوایی و چه زمانی باید منتشر شود؟ و چه کسی این محتوا را تولید و منتشر کند و قوانین و محدویتهای این روش را بخوبی بشناسد. 

 

فرآیند طراحی تجربه کاربری چگونه است؟

-استراتژی

استراتژی اولین مرحله در طراحی است و کمک می کند که مشخص و با هدف گام برداشته شود. 

-تحقیق

شناخت نقاط ضعف و قدرت محصول یا سرویس از دیدگاه کاربران و شناخت نیازهای آنها دومین گام در این فرایند است. 

-تحلیل

درسومین گام ، برای کاربران پرسونا تعریف می شود و کاربر هدف مشخص، و با توجه به شناخت خصوصیات و خواسته های او قدم برداشته می شود. 

-طراحی

گام چهارم این است که به صورت مکتوب و روی کاغذ از ابتدا تا انتها طرح دیده می شود و باگهای احتمالی برطرف می شود. 

-تولید و راه اندازی اولیه

در پنجمین گام پس از تولید یک نسخه آزمایشی از طرح راه اندازی می شود. 

-ارزیابی

در گام ششم کل طرح را ارزیابی خواهد شد و نقاط ضعف را برطرف می شود. 

-ارائه محصول

در آخرین گام محصول یا سرویس به کاربران ارائه می شود. 

-چه کسی می تواند طراح تجربه کاربری باشد؟

تمام صاحبان کسب و کارها چه بزرگ و چه کوچک، هر کس که محصول یا خدمتی برای ارائه به مشتری دارد باید یک طراحتجربه کاربری باشد و بتواند تجربه‌های خوشایندی برای کاربران به جا گذارد.

 از آن جایی که تجربهٔ کاربری یک مفهوم پویا است که به طور مداوم با توجه به تغییرات در شرایط مصرف و نیز گسترش زمینه‌های کاربردی، در طول زمان تغییر می‌کند، اگر اصولی انجام شود بهترین نتیجه را حاصل می کند.

منبع:تجربهٔ کاربری یا User Experience چیست؟

 طراحی سایت شرکتی | طراحی وب سایت حرفه ای |ایجاد وب سایت | ساخت وب سایت | طراحی سایت | بهینه سازی سایت | سفارش بهینه سازی سایت


برای انتخاب شرکت طراحی سایت باید چه نکاتی رو در نظر بگیریم؟

با توجه به 33 میلیون کاربر اینترنتی در ایران، بازاریابی اینترنتی یک وب سایت به ابزاری بزرگ برای فروش تبدیل شده است. اولین گام در این مورد، داشتن یک وبسایت خوب و کاربردی است. 
در گذشته نه چندان دور اغلب وب سایتها تنها به منظور یک کاتالوگ یا بروشور از خدمات یک شرکت راه اندازی می شد اما امروزه یک وب سایت موفق می تواند یک تجارت را متحول کند. بنابراین اولین گام این است که شرکتی به این منظور انتخاب شود که در رسیدن به اهداف تجاری به یک سازمان کمک کند. 

خصوصیات یک شرکت طراحی سایت خوب

خوب و کار آمد بودن یک شرکت طراحی سایت از نوع خدمات آن مشخص می شود. در اولین مرحله می توانید از کیفیت نمونه کارها و همچنین تعامل با مشتریان قبلی آن، یک شرکت را محک بزنید. 
خدماتی که یک شرکت خوب در این زمینه ارایه می دهد شامل موارد زیر است: 

1- گرافیک وب سایت

یکی از مهمترین و کلیدی ترین نکات در طراحی وب، گرافیک آن است. ظاهر یک سایت اولین چیزی است که به چشم می آید. گرافیک ضعیف باعث قربانی شدن محتوای وبسایت  خواهد شد. 
گرافیک یک سایت باید در عین سادگی زیبایی هم داشته باشد. پس یک شرکت خوب باید طراحان گرافیکی خوش ذوق و با سلیقه ای داشته باشد. 

2- رعایت استانداردها در طراحی

رعایت استانداردها باعث می شود که تمامی افراد به محتوایی که تامین می کنید دسترسی داشته باشند. و وب سایت شما در تمامی مرورگر ها به درستی نمایش داده شده و توسط موتورهای جستجو گر تشخیص داده شود. 

3- CMS

سیستم مدیریت محتوایی که یک شرکت خوب ارایه می دهد باید راحت و استاندارد و قابل ارتقا باشد. 

4- بهینه سازی برای موتورهای جستجو

یک شرکت طراحی سایت خوب روشهای بهینه سازی برای موتورهای جستجو را می شناسد و در تمام مراحل طراحی و کدنویسی به کار می برد. استفاده نادرست از تکنیک های بهینه سازی یا سئو نتیجه عکس خواهد آورد و سایت شما توسط موتورهای جستجو بلاک خواهد شد. شرکتهای موفق برای این منظور پروسه زیر را دنبال می کنند:

- استاندارد سازی کدهای CSS، HTML و ... در وب سایت 
- ایجاد ساختار مناسب در وب سایت برای سهولت دسترسی موتورهای جستجو به وب سایت 
- بررسی کلمات کلیدی مرتبط با محتوای وب سایت 
- یجاد لینک های مناسب و مرتبط با سایت برای بهبود جایگاه وبسایت در نتایج موتورهای جستجو 

5- بررسی رقبا

شرکت های طراحی وب موفق حتما در مرحله اول رقبای شما را شناسایی می کنند و با توجه به شرایط آنها وب سایتی برای شما طراحی می کنند که امکان رقابت با رقبای تجاری شما را داشته باشد. 

6- روابط عمومی

در جلسات و مذاکراتی که به منظور آشنایی با شرکتهای طراحی سایت دارید، متوجه کیفیت روابط عمومی شرکتها خواهید شد، که بسیار حایز اهمیت است زیرا که شما بعد از مرحله طراحی سایت نیاز به پشتیبانی این شرکتها خواهید داشت و یک شرکت خوب باید از پرسنل پشتیبانی خود بخواهد که با حوصله و در کوتاهترین زمان مشکلات شما را بررسی و رفع کنند. 

7- هزینه

هزینه طراحی یک سایت با توجه به خدماتی که از طرف شرکتها ارایه می شود تعیین می شود.یک شرکت خوب بهترین خدمات را با یک هزینه منصفانه ارایه می کند. 


متاسفانه با وجود تمام این موارد که ذکر شد هیچ نظارتی بر حوزه طراحان وب سایت و گرافیست ها وجود ندارد، و هر کس با داشتن دانش اندک دست به طراحی می زند و صاحبان مشاغل که به علت نداشتن اطلاعات کافی از این حوزه اعتماد می کنند و پروژه خود را به کسانی که می سپارند که صلاحیت کافی را ندارند. و در دراز مدت متوجه می شوند که با وجود هزینه هایی که پرداخت کردند به اهداف تجاری خود نرسیدند و بعضا گاهی نتیجه معکوس گرفته اند. 
بنابراین باید بدانید که طراحی سایت، مجموعه ای از خدمات است. 
در انتخاب تیمی که قرار است سایت شما را طراحی کند دقت کافی را داشته باشید و بدانید که اگر درست انتخاب کنید هزینه نکرده اید بلکه سرمایه گذاری کرده اید. 
برای مشاوره رایگان در رابطه با طراحی سایت حرفه ای خود، از طریق فرم تماس با ما به کارشناسان وبکده مراجعه نمائید. 


منبع : شرکت طراحی سایت

برچسب :  طراحی سایت شرکتی | طراحی وب سایت حرفه ای |ایجاد وب سایت | ساخت وب سایت | طراحی سایت | بهینه سازی سایت | سفارش بهینه سازی سایت