امروزه به خوبی روشن است که یکی از عناصر فعال تبلیغات اغراق و بزرگنمایی است. پس چگونه خدمات خود را معرفی کنیم و مشتریان خود را با کالا و محصول خود آشنا کنیم؟
هدف گذاری و برنامه ریزی قبلی به شما کمک خواهد کرد تا با استفاده از استراتژی خود در زمینه بازاریابی محتوایی به موفقیت بیشتری دست یابید.
اگر میخواهید کانون توجه مخاطبان خود باشید، به بازاریابی محتوایی به عنوان یک استراتژی تجارت همیشگی نگاه کنید. معرفی مستمر ایدههای جدید، سطح بازاریابی محتوای شما را ارتقا میدهد .
مهمترین قسمت کانتنت مارکتینگ، انتخاب سوژه است.
اگر یک محتوای عالی تهیه شود، اما در مورد موضوعی باشد که برای مخاطب هیچ اهمیت و جذابیتی نداشته باشد به این ترتیب علاقه ای به مشاهده و مطالعه آن پیدا نخواهد کرد و تمام تلاش ها به هدر می رود.
اولین نکته کلیدی برای تهیه استراتژی تولید محتوا تهیه یک لیست از ایده هایی است که ارزش نوشتن دارند.
به کمک نرم افزار هایی که بیشترین میزان جستجوی سایتها و موتورهای جستجو را به تفکیک نشان می دهد، می توان علایق، سلایق و نیازمندیهای مخاطبان را فهمید و بر اساس آنها به تولید محتوا پرداخت.
خوشبختانه روز به روز بحث بازاریابی محتوایی پررنگ تر از قبل می شود. بسیاری از صاحبان تجارت متوجه شده اند که چیزی که باعث رشد و ترقی آنها در فضای مجازی می شود بازاریابی محتوایی است، در واقع هر تجارت با غنی سازی محتوایی از قبیل متن و عکس و فیلم و خبر و ...وارد عرصه رقابت می شود .
امروزه در کل دنیا درصد چشمگیری از شرکتهای B2B ازکانتنت مارکتینگ استفاده می کنند و همچنین شرکتهای B2C هم مبلغ قابل توجهی از بودجه خود را دراین عرصه صرف می کنند .
بازاریابی محتوایی میتواند شامل مدیریت کامل وب سایت به همراه درج اخبار، اطلاعیه ها، اطلاعات محصولات،خدمات، پاسخگویی به سوالات بازدید کنندگان و ... باشد .
دنیای وب این روزها امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار داده است. ایجاد محتوادر رابطه با موضوعات محبوب یا جمع آوری اخبار در زمینه فعالیتهای تجاری می تواند بسیار ساده و در عین حال تاثیر گذار و کمک کننده باشد .
منظور از کانتنت مارکتینگ این است که مخاطب و بازار هدف خود را بشناسید و بدانید چه چیز قرار است به مشتریان خود منتقل کنید. و با نیاز سنجی مشخص کنید به چه نوع محتوایی نیاز است، سپس با استفاده از فنون نگارش و اصول بازاریابی، محتوا تولید کنید و در نهایت از طریق وب سایت، شبکه های اجتماعی و سایر امکانات در اختیار عموم قراردهید.
امروزه بازاریابی محتوایی یکی از اجزای سئو در امر طراحی سایت محسوب می شود زیرا شما با بازاریابی محتوایی مناسب باعث جذب کاربر و بالا رفتن ترافیک سایت خود می شوید و در نتیجه به بالاترین نتایج موتورهای جستجو ارتقا خواهید یافت.