اطلاعات لازم برای راه اندازی یک وب سایت بهینه چیست؟

برای راه اندازی یک سایت شما به چند چیز در ابتدای کار نیاز دارید:

1- انتخاب نام مناسب برای سایت خود و ثبت نام سایت (دامنه)
2- گرفتن فضای کافی برای قرار دادن اطلاعات خود در شبکه جهانی اینترنت‌ (هاست)
3- گرافیک سایت و طراحی قالب مورد نظر برای صفحات سایت خود
4- طراحی انیمیشن و فایلهای متحرک برای بنر و صفحات داخلی
5- برنامه نویسی صفحات
6- طراحی بانک اطلاعاتی (در صورت نیاز)



پس از انجام مراحل فوق، شما باید فایل های طراحی شده را بر روی فضای خریداری شده برای سایت خود بارگذاری نمایید.

انواع سایت ها:
به طور کلی در مبحث 
طراحی سایت دو نوع سایت داریم:
1- سایت های استاتیک یا ثابت
2- سایت های داینامیک یا پویا

سایت های استاتیک:سایت هایی هستند که تنها حالت اطلاع رسانی دارند و ارتباط آنها با کاربران یک طرفه و از طرف سایت می باشد. خواص این سایت ها عبارتند از:

  • فضای کم
  • گرافیک و ظاهر بسیار زیبایی
  • هزینه تمدید قرارداد سالیانه بسیار پایین زیرا فضای کمی نیاز دارند
  • هزینه طراحی آنها نیز نسبت به سایت های داینامیک کمتر است



سایت های فلش نیز از نوع وبسایت های ثابت هستند.

این سایت ها برای سازمان ها، شرکت ها و افرادی مفید است که اطلاعات آنها نیاز به، به روزرسانی نداشته باشد و اطلاعاتشان ماهانه یا سالانه تغییر کند. زیرا تغییرات آنها نیاز به شخصی دارد که با
طراحی سایت و زبان های برنامه نویسی آشنایی داشته باشد.

سایت های داینامیک:
سایت هایی هستند که دارای مدیریت محتوا اند. امکان مدیریت نوشته ها و گرافیک سایت را به کاربر می دهد. خواص این سایت ها به عبارتند از:

  • فضای نسبتا زیادی
  • گرافیک و ظاهر با کیفیت به نسبت پایین تر از سایت های ثابت
  • کارایی بالا
  • امکان تغییر در اطلاعات و گرافیک توسط دارنده سایت
  • مدیریت کابران و تعیین سطوح دسترسی در کل سایت به صورت جامع توسط سیستم
  • برای توسعه اطلاعاتی در CMS نیاز به تغییرات بنیادی نیست در نتیجه هزینه ای ندارد
  • تمامی صفحات جدید برپایه پیش فرض هایی که از قبل تعریف شده اند ایجاد میگردند
  • تمامی لینک ها به طور خودکار به روز رسانی می شوند
  • جستجو در محتوا سایت سریع و کارا است



این سایت ها برای افراد، سازمان ها و یا شرکت هایی هستند که نیاز به تغییر اطلاعات و به روز رسانی سایت به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهیانه دارند. زیرا مدیریت محتوای سایت بسیار آسان است و نیاز به شخصی که آشنا با طراحی و برنامه نویسی سایت است ندارد و هر شخصی می تواند به راحتی از ان استفاده نماید.

در واقع سیستم مدیریت محتوا این امکان را به افراد می دهد تا بدون داشتن اطلاعات فنی و تخصصی در زمینه
 طراحی وب بتوانند به راحتی کنترل اطلاعات، محتوا، چیدمان و... سایت خود را شخصا انجام دهند.

منبع: 
طراحی سایت

روش هایی برای حل مشکلات محتوایی وب سایت توسط الگوریتم پاندا

فهرست الگوریتم پاندا در گوگل


پس از ساخت سایت تهیه محتوای مناسب برای آن تاثیر به سزایی بر سئو و دیده شدن آن دارد،اما این که این مطالب کامل، مفید و ناب باشند بسیار مهمتر است. 
پاندای گوگل الگوریتمی است مختص بررسی محتوای وب سایت که با جدیدتر شدن فناوری اهمیت فوق العاده ای کسب کرده و هر چه بیشتر با آن همگام شوید ،امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد.  
بروزر سانی پاندای گوگل به یک مسئله بزرگ برای بسیاری از وب سایت ها تبدیل شده است. 
حال اینکه چه این محتوا ضعیف نوشته شده اند و به عمق مطلب اشاره ندارند و چه این محتوا از وب سایت های دیگر کپی شده اند.
 از سال 2011  پاندا با مجازات سایت هایی که کیفیت محتوای پایینی دارند، کار را برای این وب سایت ها سخت کرده است. 

اگر شیب ترافیک ارگانیک شما پس از تحولات الگوریتم جدید گوگل سیر نزولی پیدا کرده است،وقت آن رسیده که نگاه جدید تری به محتوای وب سایت خود بیاندازید.
ایجاد تغییراتی بر محتوای فعلی وب سایتتان می تواند قضیه ی دشواری برای شما باشد، اما با به کار گرفتن ابزار های رایگان زیر شما می توانید به راحتی از الزامات جدید پاندا در جهت افزایش ترافیک ارگانیک سایتتان استفاده کنید.


ابزار رایگان شماره ی یک : ScreamingFrog


 ScreamingFrog قابلیت بسیار مفیدی دارد که توسط آن شما می توانید با استفاده از ستون شمارش کلمات در این ابزار، تعداد کلمات موجود در یک صفحه را ، بدست آورید. پس از دانلود  ScreamingFrog یک اسکن فوری بر روی وب سایتتان انجام دهید.

ابزار رایگان برای شمارش کلمات صفحات وب سایت


سپس به تب های داخلی مراجعه و گزینه ی HTML را از تب فیلتر انتخاب کنید. این کار تمام مطالب موجود در تمام صفحات وب سایتتان را در دسترس قرار می دهد.
 سپس به ستون شمارش کلمات رفته و تعداد کلمات موجود در هر صفحه از وب سایتتان را به دست آورید. معمولا حدود 500 کلمه در هر صفحه مقداری مناسب است، اما مقادیر کمتر از آن نیاز به بررسی بیشتر دارد.
لازم به ذکر است که این ابزار تمامی لغات، حتی کلمات غیر اصلی و کلمات خارج از متن را هم می شمارد. پس این دو مورد را هنگام بررسی اطلاعات به دست آمده در نظر داشته باشید.


ابزار رایگان شماره ی دو : Copyscape



ابزار copyescape


یکی از بهترین روش های رایگان برای یافتن این که محتوای سایت شما اصلی است یا خیر استفاده از Copyscape می باشد. Copyscape کلمات استفاده شده در سایت شما را بررسی کرده و سپس تمام اینترنت را اسکن کرده و کپی های موجود از محتوای سایت شما را پیدا می کند.
 شما می توانید به آسانی به سایت رفته و آدرس اینترنتی مورد نظر خود را جهت اسکن در نوار جستجو وارد کنید. سپس لیست همه ی وب سایت هایی که محتوای یکسان و یا مشابه با شما داشته اند پدید می آید.

اگر وبسایت شما محتوایی مشابه و یا یکسان سایتهای دیگر منتشرکرده است،وقت مناسبی را به منحصر به فرد ساختن محتوای وب سایتتان اختصاص دهید. 


ابزار رایگان شماره ی سه: جستجوی "InText" درگوگل


یک راه بسیار دقیق و باز هم رایگان برای یافتن این که محتوای سایت شما اصلی است یا خیراستفاده ازجستجوی "InText" درگوگل است. به سادگی چند جمله از اواسط مقاله های خود را کپی کرده ، به نوار جستجوی گوگل رفته و در قسمت "InText" تایپ کنید.

بررسی محتوای سایت


سپس به سادگی آن را درمتن خود واردکنید،در پایان مطالب خود علامت بسته شدن بگذارید و جستجو کنید!


بررسی محتوای سایت


سپس شما یک لیست از وب سایت هایی که مطالبی یکسان و یا مشابه شما دارند می بینید. اگر وب سایت شما در نتایج اصلی نمایش داده نمی شود، برای یافتن آن باید در قسمت نتایج حذف شده جستجو کنید.
 اگر وب سایت شما در لیست نتایج حذف شده  نمایش داده می شود، قطعا نشانه ای از مشکل محتوای وب سایت می باشد.

بررسی مطالب وب سایت



ابزار رایگان شماره ی چهار : ابزارPanguin 


اگرشما از گوگل آنالیز استفاده می کنید ،یک ابزار عالی برای بررسی چگونگی تاثیر بروزرسانی الگوریتم گوگل بر وبسایت شما، ابزار "Panguin" است.

ابزار panguin


ابزار panguin اطلاعات گوگل آنالیز ��ا به منظور بررسی تاثیر به روز رسانی های گو��ل بر ترافیک ارگانیک  وب سایت شما یکپارچه کرده وهیچ یک ازاطلاعات را ذخیره نمی کند .


ابزار رایگان شماره ی پنج : میدان دید سئو توسط SearchMetrics 



تحلیل سئو وب سایت توسط search metrics


اگر شما از گوگل آنالیز استفاده نمی کنید و اخیرا یک به روز رسانی جدید و بزرگ درالگوریتم های گوگل انجام شده است، این ابزار بهترین وسیله برای شماست.SearchMetrics یک ابزار برای یافتن کلمات کلیدی مهم یک وب سایت و چگونگی تغییر یافتن آن ها در گذر زمان است. 
برای مشاهده عملکرد وبسایت خود،کافیست دامنه ی خود را در نوار جستجو تایپ کرده و سپس نحوه ی تاثیر به روز رسانی گوگل بر افزایش یا کاهش حضور وب سایت خود را بیابید. 


ابزار رایگان شماره ی شش: گوگل آنالیز


اساسی ترین روش برای پیدا کردن مشکلات محتوای وب سایت شما، مراجعه به روند وب سایت خود در حساب گوگل آنالیز وب سایتتان می باشد.
 حال که گوگل از به روز رسانی های پاندا هر 3، 4 هفته یک بار استفاده می کند، شما می توانید با یادداشت برداری از جدول زمانی هر به روز رسانی ، چگونگی تاثیر به روز رسانی های گوگل بر وب سایت خود را پیدا کنید. 
کافی است مخاطبان خود را فیلتر کنید تا نتیجه ی ترافیک خالص و ارگانیگ خود را در 5 الی 10 ماه اخیر به دست آورید. سپس نحوه ی نمایش ترافیک را به ماهانه تغییر دهید. اگر ترافیک شما هر ماه به طور مداوم در حال نزول است، نشانه ای از مشکلات محتوای وب سایت شماست.


نتیجه گیری:


پاکسازی محتوای وب سایت 
شما به طوریکه آن ها عمیق و اصلی باشند و در واقع ارزش ارائه به بازدیدکنندگان را داشته باشند به منظور کاهش میزان نوسانات ترافیک و افزایش وفاداری مشتریان وب سایتتان ، امری بسیارمهم است.  اگر پیش از این محتوای وب سایت شما با استاندارد ها فاصله داشت، با به عرصه آمدن پاندای 4 ، شما چاره ی دیگری جز پاک سازی محتوای وب سایتتان برای افزایش ترافیک خالص خود ندارید. خبر خوب این است که هر وب سایت خوبی اول و آخر باید این کار را انجام دهد.

برای صاحب یک وب سایت که تمایل به وقت گذاشتن و ارائه ی مطالب مفید به بازدیدکنندگان را دارد، پاندا می تواند به عنوان بهانه ای برای بالا بردن سطح ��حتوای وب سایت ، نه فقط بالا بردن ترافیک خالص ، به کار گرفته شود.
 از ابزار های ذکر شده استفاده کنید و برای ایجاد محتوای جذاب و مفید برای کاربران خود وقت بگذارید، سپس خواهید دید که ترافیک خالص وب سایت شما بیشتر از حد انتظار شما و بیشتر از دوران قبل از پاندا، افزایش خواهد یافت. 

راه های آسان برای بهبود کسب و کار خرده فروشی شما-قسمت دوم

هنگامی که نتایج را بررسی می کنید ، شما در می یابید که افراد بسیارموفق با استعداد تر و با هوش تر از شما نیستند؛ بلکه به سادگی آموخته اند که چگونه کارهای خود را به روشی متفاوت تر و سود آورتر انجام دهند.

در اینجا یک لیست جامع از ایده های عملی مشتریان موفق ، همراه با راهنمایی ها و تکنیک هایی ارائه شده که راه کسب و کار شما را از بقیه جدا و از آن  یک تجربه موفق ایجاد می کند.


مشتری مداری:

  1. خدمات بازگشت کالای فروشگاه خود را بهبود ببخشید.
  2. استراد وجه در صورت درخواست مشتری را به یک خط مشی تبدیل کنید.
  3. به مشتریان خود رضایت بدون زحمت را تضمین دهید.
  4. جعبه ی پیشنهادات و برگه های پیشنهاد برای مشتریان فراهم کنید.
  5. ساعت کار فروشگاه خود را افزایش دهید.
  6. انواع کارت های اعتباری را برای پرداخت قبول کنید.
  7. شکایات را تجزیه و تحلیل و از اتفاق دوباره ی آن ها جلوگیری کنید.
  8. کارکنان خود را برای برقراری ارتباط با مشتریان خود به شیوه ای حرفه ای تربیت کنید.
  9. با مشتریان خود تماس گرفته و آن ها را از وجود کالاهای جدید خود با خبر سازید.
  10. جایگاه پارکینگ مناسبی برای استفاده ی مشتریان خود در نظر بگیرید.
  11. یک سرویس بهداشتی تمیز برای استفاده ی مشتریان در نظر بگیرید.
  12. مکان فروشگاه خود را هر ساله از لحاظ در دسترس بودن رتبه بندی کنید.
  13. سیستمی برای قدردانی از مشتریان خود تهیه کنید.

منبع : طراحی سایت

راه های آسان برای بهبود کسب و کار خرده فروشی شما-قسمت اول


هنگامی که نتایج را بررسی می کنید ، شما در می یابید که افراد بسیارموفق با استعداد تر و با هوش تر از شما نیستند؛ بلکه به سادگی آموخته اند که چگونه کارهای خود را به روشی متفاوت تر و سود آورتر انجام دهند.

در اینجا یک لیست جامع از ایده های عملی مشتریان موفق ، همراه با راهنمایی ها و تکنیک هایی ارائه شده که راه کسب و کار شما را از بقیه جدا و از آن  یک تجربه موفق ایجاد می کند.

قسمت اول

 تجزیه و تحلیل مشتری:

  1. مشتریان خود و چیزی که به دنبال آن هستند را بشناسید.
  2. مشتریان خود بر اساس سن، درآمد، شغل و غیره شناسایی و دسته بندی کنید.
  3. دلیل این که چرا مشتریان از فروشگاه شما خرید می کنند را دریابید. (خدمات، راحتی، اعتماد و اطمینان، کیفیت، سرعت، و یا شایستگی).
  4. نیروهای بازاری موثر بر رفتار مصرف کنندگان در مواجهه با قیمت کالا و نرخ پرداختی مورد نظر آنها را درک کنید.
  5. بر زمینه های تجدید نظر مشتری مانند اندازه های خاص، قیمت های پایین تر، خدمات بهتر، انتخاب گسترده تر، محل خوب و یا زمان مناسب ، تاکید کنید.
  6. محصولاتی بی نظیر با قیمتی که برای مشتریان قابل پرداخت است ، ارائه دهید.
  7. یک سیستم ردیابی برای تعیین تعداد خرید روزانه ی مشتریان در فروشگاه خود قرار دهید.
  8. از بهترین مشتریان خود در جهت افزایش کسب و کارتان پیشنهاداتی دریافت کنید.
  9. برای ایجاد ارتباط مجدد با مشتریان از دست رفته و یا غیر فعال خود تلاش کنید.
  10. از یک پرسشنامه برای کمک به فهمیدن نیاز مشتریان در فروشگاه خود استفاده کنید.
  11. برای ایجاد تغییراتی در جهت رضایت مصرف کنندگان جدید و آگاه خود اقدام کنید.

منبع: طراحی سایت



درآمد شغل طراحی وب سایت چقدر است


یکی از سوالاتی که از طرف افرادی که تصمیم دارند وارد حرفه طراحی وب بشوند زیاد پرسیده می شود این است که آیا می توان به طراحی سایت به عنوان یک شغل با درآمد مناسب نگاه کرد؟ آیا ارزش دارد ماهها وقت بگذاریم و کدنویسی و برنامه نویسی و فتوشاپ و تکنیکهای مختلف طراحی را یاد بگیریم؟ اصولا درآمد یک طراح وب در ایران چقدر است؟

طبعا یکی از راحتترین پاسخها نیز این است که بستگی به خودتان و پشتکارتان دارد! اما اگر بخواهیم دقیقتر شویم، شغل طراحی وب ویژگیهایی دارد که آنرا از بسیاری شغلهای دیگر متمایز می کند. اینجا به چند مورد به صورت خلاصه اشاره می کنیم:



1. درآمد طراح سایت:

بستگی دارد شما برای یک شرکت به عنوان کارمند کار کنید یا به صورت مستقل و انفرادی. در حالت اول حقوق میانگین برای طراح وب به شکل تمام وقت (در سال 91 - تهران) معمولا بین 600 هزار تومان تا 1.5 میلیون تومان است که میزان دقیق آن بستگی به سطح مهارتهای شما، سختی کار خواسته شده، بزرگی شرکتی که برای آن کار می کنید و... دارد. اما در حالت دوم، یعنی اگر به صورت مستقل کار کنید، بستگی به اینکه چند پروژه در ماه بگیرید می توانید قیمتهایتان را بالا و پایین کنید. برای اینکه حدود درآمد دستتان بیاید، بابت طراحی اختصاصی یک وبسایت داینامیک با امکانات معمول سایتهای شرکتی، معمولا بین 400 تا 600 تومان می توانید دریافت کنید. حالا اگر فرض کنید ماهانه فقط دو پروژه بگیرید، حدود یک میلیون در ماه درآمد خواهید داشت که گرچه بالا نیست، اما برای شروع بد هم نیست. این البته برای طراحان وب در سطح متوسط و در ایران است و اگر شما یک طراح وب حرفه ای باشید به نسبت بزرگی پروژه ها و قیمتها بسیار بالاتر از این خواهد بود. ضمن آنکه تعرفه طراحی وب در کشورهای اروپایی و امریکا جزء شغلهای پردرآمد است و اصلا قابل مقایسه با درآمدهای ایران نیست.


اما شغل طراحی وبسایت ویژگیهای منحصر به فرد دیگری نیز دارد که اینها بازدهی و سود این حرفه را بیشتر می کنند.




2. عدم وابستگی به موقعیت جغرافیایی:
در واقع یک طراح وب می تواند در کلبه ای در یک روستای دور افتاده هم مشغول به حرفه خود باشد! کافی است یک خط تلفن و برق باشد تا بتواند تقریبا از همه جای دنیا سفارش بگیرد. در واقع یک طراح وب (چه به عنوان طراح مستقل و فریلنسر، و چه به عنوان کارمند دورکار یک شرکت) تمام کارهای خود را در بستر وب انجام می دهد و لزوما نیازی به حضور نیست. در خانه خود می توانید بنشینید و با ده ها مشتری از شهرهای مختلف سر و کله بزنید. کمتر شغلی چنین ویژگی‌ای دارد.
از طرفی، یک طراح وب اصولا باید به این اصل ایمان داشته باشد که وبسایت یک فرد یا شرکت نقش فروشگاهی بین المللی را دارد. اگر زبانتان هم خوب باشد شاید بتوانید روی درآمدهای خارجی (که بسیار بسیار بسیار بالاتر از نرخهای معمول در ایران است) هم حساب کنید.





3. عدم نیاز به سرمایه‌ی اولیه، به جز زمان:

زمان: بزرگترین سرمایه برای طراحی وبسایت

برای اینکه شغل طراحی سایت را شروع کنید می توانید با یک کامپیوتر قدیمی که فقط نوت‌پد دارد شروع کنید! اگر مصرف برق و پول اینترنت را روی حساب مصارف خانگی بگذاریم، هیچ خرج دیگری نخواهید داشت. در واقع بزرگترین سرمایه ای که باید بگذارید تا به شما سود برساند، زمان است. شما باید زمان قابل توجهی بگذارید تمام تکنیکهای به روز مورد نیاز برای طراحی وب را یاد بگیرید، و این یادگیری باید همیشه استمرار داشته باشد. از طرف دیگر طراحی و برنامه نویسی شما (اگر بخواهید حرفه ای کار کنید) وقت قابل توجهی خواهد گرفت. از طرفی این حرفه، جزء دسته خدمات قرار می گیرد، و بنابراین احتمالا بیشتر از نود درصد پولی که از مشتری می گیرید سود خالص است. پس در مقایسه با شغلهایی که با فروش محصول به سود می رسند، واقعا شغل پر سودی به حساب می رسد!





4. بازاریابی پویا:
هر پروژه ای که شما به خوبی آن را انجام دهید، خود یک نماینده بازاریابی شما خواهد بود. امضای شما پای وبسایتها تبلیغ خوبی برای شماست و از طرفی، فهرست نمونه کارهای شما را پربارتر خواهد کرد. در واقع رزومه فعالیتها و لیست نمونه کارهای شما (که قطعا باید در وبسایت شخصی خود بگذارید) بزرگترین عامل درآمد شما و تعیین کننده قیمت پروژه های آینده شما خواهند بود. بنابراین بزرگترین بازاریابی برای شما حرفه ای انجام دادن پروژه هاست.


اینها تجربیاتی بود که شخصا طی سالها سابقه طراحی وب به دست آورده ام و سعی کردم نه خیلی آرمانی باشد و نه خیلی بدبینانه. اگر این مطلب به درد شما خورد، می توانید با یکی از این شیوه ها جبران کنید: لینک دادن به این وبلاگ، به اشتراک گذاشتن این مطلب، و کامنت گذاشتن! مرسی.

منبع: طراحی سایت