در شبکه های اجتماعی زیباترین پستهای اینستاگرام انواع محتواها هستند که می توانید ارسال کنید مانند : استوری، آلبوم، تصویر، گیف، ویدیو، لایو و... در میان انواع محتواهای موجود در شبکه های اجتماعی 3 نوع قالب و سبک بیش از همه مورد توجه کاربران قرار میگیرد که در ادامه به معرفی و آموزش نحوه استفاده از آنها میپردازیم.
1- استفاده از عکس نوشته به جای متون روزنامه ای
کلمات میتوانند خسته کننده باشند در طراحی پست اینستاگرام باید این موضوع را در نظر داشت. از میان صدها کلمهای که در پست خود منتشر میکنید؛ تنها چند کلمه و عبارت خاص است که میتواند نگاه مخاطب را جلب نماید. اگر قصد به اشتراک گذاری متن بلندی را دارید؛ ابتدا نیاز است تا با عبارت و نقل قول انگیزیشی، مقاله خود را به نمایش بگذارید.
بیش تر محتوای سایتها متنی و روزنامه ای می باشند فارغ از هرگونه جذابیتی، ارسال مطالب به اینستاگرام نیازمند توجه بیشتر به بخش بصری محتوا است مانند عکس و ویدئو. برای به نمایش گذاشتن یک پست مهم تنها به عکس پیش نمایش اکتفا نکنید و با ترکیب یک نوشته جذاب با یک عکس دیدنی ، پیام خود را در کوتاهترین فضای ممکن به نمایش بگذارید.
اینستاگرام بیش از دیگر شبکههای اجتماعی ، ظرفیت جذب ترافیک و مخاطبان بیشتر را دارد به شرطی که از ظرفیت های بصری آن به نحو احسن بهره مند شوید. یک حقیقت را برای شما فاش میکنم، خوانندگان 65 درصدِ محتوای عکس نوشته را به خاطر میسپارند در حالی که این رقم برای متن روزنامه ای ، تنها 10 درصد است.
در اینستاگرام جهت متقاعد کردن کاربر برای کلیک بر روی پُست ، کمتر از 2200 کاراکتر در اختیار دارید. کاربران قبل از اینکه متن شما را بخوانند ابتدا به سراغ عکس می روند. پس با نوشتن متن هایی جذاب با فونت زیبا بر روی تصویر ( پیشنهاد ما فونت ایران سنس ) می توانید حس بصری کاربر را به پُست برانگیزید و او را ترغیب به کلیک کنید.
نرم افزار فتوشاپ یک ابزار حرفه ای برای چسباندن متن بر روی عکس می باشد.
2- اینفوگرافیک (تصاویر کارتونی و خلاقانه)، داده های گرافیکی و...
بررسیها نشان می دهد تصاویری که اطلاعات آماری خوبی درقالب کارتون های فانتزی ( اینفوگرافیک ) به کاربران ارائه میدهد ، 3 برابر بیشتر از سایر تصاویر به اشتراک گذاشته میشوند. از تصاویر اینفوگرافیک در پُست های اینستایی خود استفاده کرده و از تاثیر آن در افزایش بازدید شگفت زده شوید.
برای بیشتر دیده شدن می توانید از قابلیت انتشار دستهای و ساخت آلبوم بهره مند شوید. در اینستاگرام می توانید یک پُست را در قالب چندین اسلایدر و تصویر به اشتراک بگذارید. مانند شکل زیر :
ساخت تصاویر اینفوگرافیک نیاز به خلاقیت و داشتن مهارت در طراحی می باشد که توسط برنامه های فتوشاپ، افترافکت و ایلاستریتر انجام می گیرد.
پیشنهاد می کنیم به جای ساختن تصاویر اینفوگرافیک ، سایت هایی که آنها را تولید می کنند بیابید. سایت http://filirang.com یک نمونه ابزار اینترنتی برای ساخت عناصر گرافیکی از جمله پست اینستاگرام است و از قالب و تصاویر آماده متعددی برخوردار است.
قصد دارم شما را با سایت فیلی رنگ آشنا کنم تا با استفاده از آن به طراحی آنلاین پست اینستاگرام بپردازید.با ارسال خودکار مطالب و عکس های بی هدف به اینستاگرام نمیتوانید توجه کاربران را به طور بالقوه جذب کنید.
قالب انتشار محتوا در سایت با شبکههای اجتماعی تفاوت دارد و حضور در این بسترهای اجتماعی مانند اینستاگرام نیازمند رعایت نکات و اصولی هست که با پیروی از آنها می توانید مطالب سایت خود را به صورت جذاب و خواندنی تبدیل کرده و آنها را منتشر نمایید.
علاوه بر دستیابی به دنبال کنندگان بیشتر، ترافیک بیشتری را نیز دریافت می کنید که این دستیابی از طریق استفاده از سه ترفند زیر امکانپذیر است.
ایده برای پیج اینستاگرام بسیار مهم است انتشار مطالب سایت در شبکههای اجتماعی روش مناسبی برای دریافت ترافیک طبیعی است اما وجود تفاوت ساختار هر کدامشان نیازمند پیروی از اصول و قواعد متفاوتی میباشد. همچنین نحوه رفتار کاربران در هر کدام از این شبکهها، میتواند واکنش متفاوتی را نسبت به محتوای شما بهوجود آورد.
اگر برای افزایش ترافیک و بازاریابی قصد دارید مطالب سایت خود را در اینستاگرام، ارسال نمایید؛ ابتدا بایستی رفتار و نیاز کاربران خود را شناسایی کرده و محتوای خود را در قالبی استاندارد و مطابق با سلیقه مخاطب منتشر نمایید.
قسمت دوم این مقاله در پست های بعدی منتشر می شود.