منگو


نوعشرکت سهامی خاص
بنا نهادهبارسلونا،کاتالونیا
دفتر مرکزیبارسلونا، اسپانیا
محدودهٔ فعالیتجهانی
افراد کلیدیآیزاک آندریک
انریک کاسی
محصولاتپوشاک زنانه و مردانه، کیف و کفش و محصولات چرمی، زیورآلات

منگو (به انگلیسی: MANGO) یک برند طراحی و تولید لباس است که کار خود را از بارسلونا، کاتالونیا در اسپانیا(به انگلیسی: Spain) با هدف تولید لباس برای زنان بین ۱۸ تا ۴۰ ساله آغاز کرده‌است. ریاست منگو را ایزاک آندیک(به انگلیسی: Isak Andik) برعهده دارد وانریک کاسی(به انگلیسی: Enric Casi) مدیر اجرایی ارشد آن می‌باشد.

  

شعار و هدف اصلی منگو این است که با یک شعبه به ازای هر شهر در عرصه ی جهانی حضور داشته باشد و تا کنون توانسته بیش از ۲۰۰۰ فروشگاه در ۱۰۳ کشور دنیا افتتاح و به پنج قاره راه پیدا کند.

اولین وبسایت رسمی منگو در سال ۱۹۹۵ ساخته شد و پنج سال پس از آن اولین فروشگاه اینترنتی خود را تاسیس کرد.

منگو بیش از۸۶۰۰ کارمند دارد که ۱۸۵۰ نفر از آن‌ها در مرکز طراحی آشیانه و دفتر مرکزی بارسلونا مشغول به کار هستند.

در آوریل سال ۲۰۱۱ شاهزاده لیتزیا (به انگلیسی: Letizia)، همسر ولیعهد آستوریاس (به انگلیسی: Asturias) درحالی از دفتر مرکزی منگو دیدن کرد که خود یکی از تولیدات این شرکت را بر تن داشت.

پوشاک مردانه

منگو در سال ۲۰۰۸ خط تولید لباس‌های مردانه‌ی خود را با نام هومینی امریتو (به انگلیسی: Homini Emerito) راه اندازی کرد که به صورت مختصر .H. E نوشته می‌شود، هدف از راه اندازی این خط تولید جلب نظر مردان جوانی بود که به روند مد روز دنیا اهمیت می‌دهند.

حامیان

چهره‌ای که این شرکت برای تبلیغ پوشاک مردانه‌ی خود به عنوان مدل انتخاب کرد جرارد پیکه (به انگلیسی: Gerard Pique) فوتبالیست مشهور اسپانیایی تبار است که در تیم بارسلونا بازی می‌کند، پیکه دو فصل متوالی با منگو در کمپین‌های تبلیغاتی خط پوشاک مردانه همکاری کرد، انتخاب او به عنوان مدل برای منگو از این جهت که اصالت وی به بارسلونا برمی گردد نیز حائز اهمیت بود.تیک تن

از پاییز سال ۲۰۱۱ کیت موس (به انگلیسی: Kate Moss)، مدل انگلیسی تبار الهه‌ی جدید منگو شده‌است، او در سال۲۰۱۲ مقام دوم مجله‌ی فوربس را برای بالاترین درآمد مدلینگبدست آورد، رقمی که برای درآمد او تخمین زده می‌شود حدود ۹. ۲ میلیون دلار در سال است.تیکتن

محصولات

از سال ۲۰۰۸ منگو با افتتاح خط تولید پوشاک مردانه کار خود را بسط داد و در حال حاضر محصولات آن شامل انواع کت و جلیقه و ژاکت‌های پشمی مردانه و زنانه، شلوار، کیف و کفش و کمربند، کراوات و دستمال گردن و شال و محصولات چرمی، عینک آفتابی و کلاه و دستکش، زیورآلات و دامن و پیراهن و تاپ و تی شرت و چتر برای زنان است.

امروزه خط تولید عطر منگو متعلق به کمپانی پوچ (به کاتالان: Puig) است.

نمایندگی ها

علیرقم اینکه منگو یک کمپانی طراحی و تولید پوشاک اسپانیایی است و بیشترین فروشگاههای آن در داخل اسپانیا و همچنین یک بخش بزرگ در مادرید واقع شده‌اند، شهراستانبولترکیه نیز تنها شهری است در دنیا که بیشترین مراکز خرید منگو را داراست.

منگو درسال ۲۰۱۰ تنها ۴۰۰ مرکز فروش جدید در سراسر دنیا افتتاح کرد و همچنین در نظر داشت در سال ۲۰۱۱ به ازای هر روز سال یک شعبه‌ی جدید باز کند.خرید اینترنتی لباس

نمایندگی‌های ایران

این برند همچنین در ایران در شهرهای تهران، مشهد، شیراز، اصفهان نیز دارای چند شعبه‌ی رسمی است.

شلوار جین منگو ، شلوار جین زارا ،

برگرفته شده از ویکیپدیا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.