نقش سئو در روابط عمومی شرکت ها (روابط عمومی سئو) چیست؟

با توجه به تغییرات پی‌درپی بازاریابی دیجیتال در دنیای امروز، شرکت‌ها با چالش یافتن روش‌هایی جدید و هوشمندانه برای حفظ حضور قدرتمند خود در فضای آنلاین دست ‌وپنجه نرم می‌کنند. جدیدترین به‌روز رسانی‌های الگوریتم گوگل حاکی از آن است که وب سایت‌ها برای موفقیت در بازار دیجیتال امروزی باید تمرکز خود را به سوی تولید محتوای با کیفیت متمایل کنند. 
این دقیقاً همان جایی است که ارزش واقعی تیم متخصص ارتباطات عمومی نمایان می‌شود و مفهومی به نام سئو پی آر SEO PR یا همان روابط عمومی سئو پدید آمده است . 

از دیدگاه سنتی" ارتباطات عمومی" فرایند ارتباط استراتژیک است که میان یک برند، سازمان، فرد یا هر مخاطبی رابطه مشترک سودمند ایجاد می‌کند. در مورد بازاریابی دیجیتال متخصصان PR (روابط عمومی) دارای مهارت‌های تخصصی گسترده‌ای هستند که به ‌طور کامل با تاکتیک‌های هوشمندانه سئو همسو است. 

روابط عمومی، از زمان ایجاد موضوع تا هدف قرار دادن مخاطب و ایجاد ارتباط مهمترین گام برای برندهایی است که قصد دارند ترافیک سازمانی خود را افزایش دهند.

ایجاد محتوای مرتبط 

در دنیایی که محتوا سریعاً به سئو ختم می‌شود متخصصان روابط عمومی، بهترین حامیان برند و راوی‌های موضوعات هستند که می‌توانند از طریق محتوایی با کلمات غنی و متمایز رتبه سایت را ارتقا دهند. متخصصان باهوش PR روزانه با خبرنگاران، وبلاگ نویسان و افراد تاثیر گذار بر صنایع همکاری دارند و می‌دانند برای هرمخاطبی چطور باید موضوعاتی منحصر به‌ فرد ایجاد کرد. 

جدیدترین به ‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل با تأکید بر مفهوم محتوای با کیفیت و واقعی باعث شده تا شیوه‌های PR در ردیف اول اهمیت سئو قرار گیرند. بر مبنای این به ‌روزرسانی‌ها لینک سازی محض هر روز کم‌ ارزش‌تر می‌شود و لازم است تا شرکت‌ها استراتژی‌های خود را از شیوه لینک سازی قدیمی تغییر دهند و از شیوه‌هایی مانند واگذاری به دایرکتوری‌ها برای ذکر شدن برندشان در سایت‌های بسیار معتبر استفاده کنند. 

از دیدگاه یک PR مؤثرترین محتوا شامل بخش‌هایی ست که دارای زمان‌بندی بوده، به راحتی قابل درک باشند، از نظر بصری جذاب بوده و برای خواننده مدرنی که از وسایل دیجیتالی مختلفی استفاده می‌کند به راحتی قابل استفاده باشد. محتوایی که دارای پیام‌ رسانی شفاف و قدرت کاربردی باشد می‌تواند مخاطب را از یک خواننده محض به حامی پرشور برندی تبدیل کند. 

شناسایی مخاطب در سئو پی آر SEO PR

یک تیم روابط عمومی خوب می‌داند که راز محتوای تأثیرگذار به وجود آوردن چیزی است که مخاطب در جستجوی آن است. وقتی موضوع ایجاد محتوای موفق مطرح می‌شود طرفداران روابط عمومی فراتر از اشاعه موضوعات مرتبط از مزایای بیشتری برخوردار می‌شوند: می‌دانند که چگونه و چه نوع مخاطبانی را تحت تاثیر قرار دهند. 

تحقیقات استراتژیک فرصت‌های جدیدی را برای هدف قرار دادن اقشار مختلفی از مخاطبان یک برند تعیین می‌کند و به یک شرکت این امکان را می‌دهد تا بهتر درک کنند که کدام یک از نیازهای مخاطبان انها برآورده نشده‌اند.

 ایجاد محتوای مناسب برای این نوع مخاطبان باعث وفاداری سفیران برند خواهد شد و ارتباطات جدیدی به وجود می‌آورد و درعین‌حال از طریق اشتراک ویروسی محتوا می‌تواند مشتریان جدیدی به وجود بیاورد. 


 به‌ علاوه اگر قرار است بخشی از محتوا به بیشترین موفقیت برسد قبل از آغاز توسعه مرتبط باید این موضوع را مدنظر قرار داد، آگاهی از این موضوع که آیا قرار است محتوایی در توییتر به مصرف برسد یا خیر، استفاده از وبلاگ‌های کوچک اما مدنظر یا پنجره‌های کشویی دارای اطلاعات ارزشمند اولین گام مهم برای ایجاد محتوایی ست که افراد واقعاً آنرا خواهد خواند و از سایت‌های خود به آن لینک خواهند کرد. 

یک تیم روابط عمومی خوب می‌داند که حتی اگر برای مخاطبان هدفتان مرتبط ‌ترین محتوا را ارائه دهید درصورتیکه در رسانه مناسب عرضه نشود فایده‌ای نخواهد داشت. 

رسانه‌های اجتماعی و مخصوصاً توییترهمگی به امر تقویت گفتگوی مرتبط با کاربران می‌پردازند و به مسیر کلیدی برای متخصصان PR تبدیل‌ شده‌اند تا موضوعات برند را با روزنامه‌ نگاران، وبلاگ نویسان و هر فرد مرتبط دیگری به صورت روزانه به اشتراک بگذارند. ایجاد رابطه پایدار با عاملان کلیدی موجب تقویت اعتبار برند در نظر مخاطبان هدف شده و مشتریان بالقوه و بازدیدکنندگان جدیدی را برای وب سایت شما رقم می‌زند.

ایجاد روابط استراتژیک 

متخصصان روابط عمومی مانند کارشناسان سئو بر اهمیت ایجاد روابط کلیدی با صاحبان صنایع مرتبط، واقف هستند. چنین روابطی چه با خبرنگاران و وبلاگ نویسان، چه با متخصصان و ارزیاب‌های صنایع یا سایر شرکت‌هایی فعال در حوزه مشابه به ایجاد برند به عنوان یک منبع آنلاین معتبر کمک می‌کند. 
وقتی به عنوان یک منبع معتبر شناخته شود، لینک‌ها چه به صورت دائمی و چه به صورت موقتی با سهولت بیشتری به دست خواهند آمد. 

به دست آوردن جایگاه و لینک‌های با کیفیت برای محتوای مرتبط به سایت شما کمک می‌کند تا بیشتر به آن لینک شود و رتبه کلمات کلیدی افزایش می‌شود و در عین از بهترین شیوه‌های سئواستفاده می‌کنید. لینک‌هایی که به انها تأکید می‌شود به جز اینکه باعث ذکر نام برند می‌شوند یک تاکتیک PR مهم است که از طریق آن دامنه‌های معتبر به سایت شما متصل می‌شوند بدون اینکه شما لینکی ارائه کرده باشید. 

پاندای معروف گوگل که در اوایل 2014 آغاز شد نشان می‌دهد که وقتی گوگل در یک موضوع خاص سایتی را معتبر اعلام می‌کند تضمینی است بر اینکه اکنون ذکر نام برند نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. هرچند که انها فاقد ارزش سئو یکسانی به عنوان یک لینک واقعی با یک سایت هستند می‌توانند با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط به افزایش رتبه شرکت شما کمک کنند و حجم ارزشمندی از بازدیدکنندگان را از طریق موتورهای جستجو به سوی سایت شما سرازیر کنند. 

این همان کاری است که متخصصان PR دهه‌هاست مشغول انجامش هستند و در دنیای دیجیتال روزبه‌روز مهم‌تر می‌شود. 
یک تیم روابط عمومی خوب با لینک سازی و قرار دادن موضوعاتی در سایت‌های متنوع و معتبر می‌تواند به کسب اعتبار یک برند در حوزه خود کمک کند. با توسعه صحیح PR ترافیک و فروش سایت شما بسیار افزایش خواهد یافت و درعین‌حال سطح جدیدی از وفاداری به برند را از سوی مخاطبان به دست خواهید آورد. 

جمع‌ب��دی:

موتورهای جستجو شیوه‌های قدیمی سئو را کنار گذاشته‌اند، شیوه‌هایی مثل اسپم کردن نظرات وبلاگ‌ها و واگذاری به دایرکتوری‌ها و در نتیجه ارزش PR از نظر افزایش ترافیک سازمانی روزبه‌روز مهم‌تر می‌شود. 
برندها با تغییر رویه از لینک سازی اتفاقی به سوی ایجاد محتوای باارزش اکنون قابلیت اعتبار سازی در حوزه فعالیت خود را دارند و محاوره‌های بامعنایی با مخاطبان خود ایجاد می‌کنند و اشتراک محتوا از طریق رسانه‌های اجتماعی و تاکتیک‌های سنتی‌تر روابط عمومی را ترویج می‌کنند. 
یک تیم متخصص روابط عمومی، با آگاهی از اینکه چه مخاطبانی را هدف قرار دهند و از چه محتوای مناسبی استفاده کنند و نیز لینک سازی مؤثر و جاگذاری موضوعات متناسب، می‌توانند اعتبار خوبی برای برند شما به وجود بیاورند و آگاهی را ایجاد کنند که مشتریان جدیدی برای شما در پی داشته باشد 

خدمات سئو بهینه سازی | طراحی سایت وب 2.0 | افزایش رتبه در گوگل | افزایش رتبه سایت

ده نکته کلیدی برای بهبود فرآیند بهینه‌ سازی وب سایت

در فضای بازاریابی اینترنتی بهینه‌ سازی موتور جستجو یا همان سئو اهمیت زیادی یافته است مخصوصاً اگر در پی توسعه شرکت خود هستید. اگر برندتان رقبای زیادی دارد یا می‌خواهید فروش خود را افزایش دهید با استفاده از بهترین شیوه‌های سئو می‌توانید به نتایج مدنظرتان برسید .  

ادامه مطلب ...

طبقه بندی بسته بندی

1. « بسته بندی اولیه ( مصرفی ):

بدون واسطه ای محتوا را در خود جای دهد .

2. بسته بندی ثانویه :

بسته بندی است که هنگام استفاده کالا درو انداخته میشود.

3. بسته بندی ثالثیه ( حمل ونقل ):

برای نگهداری ، شناسایی و حمل کالا استفاده می شود.»

نقش و جایگاه طراحی در بسته بندی

« بسته بندی شامل ظروف .برچسب و دفترچه راهنمای داخـل بسـته بنـدی است و اثر طراحی یک بسته بندی همواره متاثر از نیازمندیهای جامعـه است علاوه بر آن طراحی نیز خود نقش بسیار مؤثری در کلیه تقاضاها و نیازها ی مورد درخواست در بسته بندی ،را داراست . » لذا طراحی علاوه بر افزایش فروش سـبب سـلامت کـالا و بـالا رفـتن کلیـه قابلیتهای موردنیاز می شود و همواره بر اساس خصوصیات و ویژگیها ی کالا و سایر عوامل انجام می پذیرد .

از آنجا که ظاهر هر بسته نشانگر نگرش سازنده  نسبت به تولید کالایش می باشد پس ظاهر ، اولین و قویترین تاثیر این نگرش را در بیننده خود باعث می شود. یک طراح زبر دست علاوه بر جذابیت طرح بسته بندی باید عـواملی از قبیـل فرهنگ اجتماعی ، اروگونومی، سن و سال خریدار، سلامت روحی وجسـمی ، سلیقه و اخلاق ، محل فروش و نگهداری ، چگونگی و کیفیت محصول و از همه مهمتر درآمد مصرف کنند گان را در انتخاب شکل و رنگ بسته درنظر بگیرد و همچنین طراح یک بسته بایستی با در نظر گرفتن بازار هدف ، طراحی را انجام داهد ضمن اینکه سلیقه مصرف کننده آن منطقه یا حومه را مد نظر دارد باید برای ورود به بازار های مختلف شکل مورد نظر فروشنده( سوپر مارکت خاص ) را نیز در بسته بندی لحاظ نماید.» « در طراحی بسته باید از رنگها و تصاویری که نوشته های تبلیغـاتی کـه بـا فرهنگ بومی آن بازار مطابقت دارد استفاده نمود. مثلا در اروپا از رنگ سـبز های تیره در اکثر کشورهای اروپایی مورد علاقه نمی باشد و در ایران از قهوه ای براق – مشکی مات – قرمز مات مورد تنفر است و در سـوئیس رنـگ زرد یعنی لوازم آرایشی و زرد تخم مرغی نشانه مرگ است » « از طرفی انتخاب نام مناسب نیز کمتر از طرح و رنگ بسته بندی نمی باشـد چرا که نام مناسب بیانگر محتوای بسته بوده و ضمن ایجـاد کشـش و تـاثیر روانی در ذهن و خاطر خریدار باقی می ماند. »

بسته بندی کاغذی و مقوایی

« کاغذ ( Paper )

بسیاری از محصولاتی که از فیبر های سلولزی سـاخته شده اند اطلاق میگردد.» « مهم ترین ماده اولیه برای تهیه کاغذ یا گیاهان یکساله است و برای تهیه خمیر کاغذ از کاج – صنوبر – کاج آمریکایی و مواد دیگری مانند کاه گندم – پنبه – کتان و کاغذ باطله – الیاف – تفاله – نیشکر بعنـوان مـواد اولیـه استفاده می شود.» انواع بسته بندی کاغذی از نظر شکل الف )پاکتها ( Monarch ) که بر اساس ابعاد – اشکال – نوع – کاغذ – تعداد لایه ...... به انواع بسیار متنوعی تقسیم می شود مثل پاکت دارو- پاکت کاتالوگ – پاکت پول ب) کیفها و ساکها یا کیسه ها( Aag & Sacks ) 

انواع بسته بندی کاغذی با توجه به تعداد لایه های تشکیل دهنده

1. بسته های یک لایه نظیر پاکت نامه

2. بسته های چند لایه نظیر پاکت سیمان مزایای بسته بندی کاغذی و مقوایی الف/« کاغذ از انعطاف پذیری خوبی برخوردار است .

ب/قابلیت شکل و چاپ پذیری خوبی را دارد.

3. در مقابل پاره شدن ، کشش و فشار مقاوم و محکم است.

4. کاغذ قابل بازیافت بوده و در محیط سریعا تجزیه می شود . »

5. « دارای قابلیت چاپ کاتالوگ و رنگ برای تبلیغات می باشد لذا فروش را بالا می برد

6. در هنگام تهیه کاغذ و مواد اولیه این بسته ها را می توان بصورت مقاوم به رطوبت . تهیه نمود.

7. قابلیت بسته بندی اقلام بهداشتی نظیر دستمال کاغذی را دارد.

8. مواد اولیه کاغذ ارزان بوده و از منابع طبیعی تهیه می شود

9. به منظور تهویه بسته های کاغذی و مقوایی با توجه به نوع محصول می توان به راحتی سوراخی تهیه نمود.

10. بسته های کاغذی و مقوایی تا حد زیادی در مقابل افزایش و یا کـاهش دما محصولات را محافظت مینماید.

11. به ابعاد و اشکال مختلف و به تبعیت از شکل محصول ، طریقـه عمـل و ...... می توان آنها را طراحی نمود

12. در صورت تکانها و حرکات ناشی از حمل ونقل مانع از آسیب رسیدن به محصول می شوند و در صورت برخورد محصول با بدنه بسته دچار خسارت نمی شوند.

معایب بسته بندی کاغذی و مقوایی

1. « کاغذ در مقابل نفوذ رطوبت مقاومت خوبی ندارند.

2. نفوذ گاز یا روغن از کاغذ امکان پذیر است.

3. کاغذ از قابلیت دوخت خوبی برخوردار نیست .

4. کاغذ قابلیت اشتغال بالایی داشته و به زودی آتش گرفته و آنرا منتقل می نماید.

5. در بسته بندی جامدات استفاده می شود و به منظور بسته بندی مـواد فرار و مایعات باید آنها را با پوششهای فلزی و پلاستیکی که مستلزم هزینه است پوشاند.فروش مونوپاد

6. در صورت استفاده از چسبهای ضعیف و غیر مقاوم گرد و غبار ، رطوبت هوا بر روی محیطهای محلهای اتصال اثر گذاشته و آنها را سست میکنـد. این نقطه ضعف در محصولات سنگین به ویژه در پایین بسته که محل اثـر وزن محصول است بسیار دیده می شود.»

بسته بندی پلاستیکی

بسته بندی پلاستیکی یا ظروف پلاستیکی 

« پلاستیک ترکیباتی هستند با زنجیـره طـولانی و بوسـیله پلیمریزاسـیون ترکیبات ساده که منومر نام دارند شکل گرفته اند که به دو دسته تقسیم می شوند.

1. ترموپلاست ها

موادی هستند که با گرما نرم و در اثر کاهش حرارت سخت می شـوند . ایـن مواد بعلت داشتن خواص از قبیل مقاومت در برابر ضربه – کشش – سایش – و خراش در بسته بندی های مختلف استفاده می شود و در ساخت جعبـه هـای شفاف – جواهرات – لوازم آرایش – بطری های بادی – جعبه ها و بشکه هـای برای بسته بندی محصولات غذایی – روغنها- چربی ها – گازوئیل و نوشابه ها و شامپوها بکارمیرود.

 2 . ترموستها

پلاستیکهایی هستند که در اثر گرما ذوب و پس از سرد شدن مجدا تحت تاثیر گرما قرار نمی گیرند تا زمانی که در دمای بسیار بالا بسوزند این مواد از آنجای که مقاومت خوبی دربرابر روغنها – اکسیداسیون و چربیها دارند و از طرفی بی بو و شفاف هستند لذا در کلیه صنایع – برای بسته بندی کوتاه مدت نظیر آب آشامیدنی و در مصارف بهداشتی و دارویی بکار می روند و همچنیین از انـواع مختلف ترموستها بصورت آستر و لاک جهت پوشش داخلی قوطیهـای بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود . »

مزایا بسته بندی پلاستیکی

1 . دارای وزن مخصوص کم و قیمت نازلند

2. از قابلیت شکل پذیری بالای در دستگاههای اتوماتیـک بسـته بنـدی برخوردارند

3. آنها در برابر تعداد زیادی از کالا های بسته بنـدی شـده کـه خاصـیت اسیدی و یا قلیایی دارند مقاومند.

4. پلاستیکها به انرژی کمتری در تولید و شکل دهی نسبت به قوطی فلزی و بطری شیشه ای نیاز دارند.

5. با اضافه نمودن افزونی های مجاز میتوان خصوصیات پلاستیک را بهبود بخشید.»

6. « پایداری شیمیایی بالایی دارند .

7. محدویت کمتری در احتمال نشت و اثر مایعات وجود دارد.

8. سرعت تولید بالا داردند. 9. قابلیت بازیافت و استفاده مجدد جزء در موارد خاص دارند.

10. قابلیت چاپ ، تزئین و جلوه بسیار مطلوبی داردند.»

معایب بسته بندی پلاستیکی

1. « قابلیت برگشت پلاستیکها به محیط زیست بسیار بطئی و کند است و تجزیه آن مشکل در نتیجه چرخه طبیعت را برهم می زند.

2. اکثر پلاستیکها به اشعه ( UV ) خورشـید حساسـند و مشـکلاتی از قبیل شکنندگی یا بروز بیماریها را موجب می شوند. 

3. عموما از پلاستکها در دمای بالا نمی توان استفاده نمود.چاپ کاتالوگ

4. مواد افزودنی مانند پلاستیسا یزرو .... به منظور افزایش قابلیتهای نظیر انعطاف بیشتر و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بـنفش غالبـا مشـکلاتی در بازیافت بوجود می آورد.»

5. « از معایب مهم پلاستیک این است که بعنوان مـاده کمـک کننـده در کارخانه استفاده و در هنگام تماس با مواد غذایی به مواد غذایی منتقل می شود.»خرید مونوپاد