تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت الکترونیک به شیوه ای از تجارت گفته می‌شود که در آن بازارهای خرید و فروش به صورت آنلاین صورت می‌گیرد. به این معنا که شبکه‎های اینترنتی به عنوان واسطه میان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان عمل می‌کنند. فروشگاه‎های اینترنتی در حکم بنگاه‎های اقتصادی عمل می‌کنند و کاربران اینترنتی نیز همان خریداران و مشتریان می‌باشند. از تجارت الکترونیک می‌توان با عنوان «کسب و کار اینترنتی» نیز یاد کرد. در سال‎های اخیر به دلیل رشد روزافزون استفاده از اینترنت، تجارت الکترونیک بیش از پیش کاربرد یافته است که همچون گذشته یک واژه بیگانه و نامأنوس به شمار نمی‌رود.

تجارت الکترونیک چیست؟

انواع تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک به لحاظ تراکنش‌ها به انواع مختلفی طبقه بندی می‌شود:

ارتباط فروشنده با فروشنده (B2B): در این روش بنگاه‎ها و فروشنده‎ها به عنوان طرفین معامله به شمار می‌روند.
ارتباط فروشند و مشتریان (B2C): در این نوع تجارت که بسیار رایج است، ارتباط تجاری مستقیم بین فروشنده‎ها و مشتریان برقرار می‌باشد.
ارتباط مشتریان و فروشنده‎ها (C2B): در این نوع خریداران به کمک اینترنت محصولات شرکت‎ها را اعم از کالا و یا خدمات خریداری می‎کنند.
ارتباط مشتریان با مشتریان (C2C): در این شیوه ارتباط خرید و فروش میان مشتریان برقرار می‌باشد.
ارتباط بین بنگاه‌ها و سازمان‌های دولتی (B2A): این نوع تعاملات تجاری بین بنگاه‎های اقتصادی و شرکت‎ها می‌باشد که از جمله پرداخت مالیاتها و عوارض از  جمله تعاملات آنها به شمار می‎رود.
ارتباط بین دولت و شهروندان (G2C): در این نوع تجارت الکترونیک ارتباط اصلی میان دولت و توده مردم برقرار است که شامل بنگاه‌های اقتصادی، موسسات دولتی و کلیه شهروندان می‌باشد. این شیوه تجارت در ذیل دولت الکترونیک می‌گنجد.
 ارتباط بین دولت‌ها (G2G): در این نوع تجارت الکترونیک، ارتباط میان دولت‎ها برای برقراری روابط تجاری از قبیل صادرات و واردات می‌باشد.
 
کاربرد تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیکی در سطح وسیعی کاربرد دارد به این معنا که نه تنها شامل خرید و فروش از طریق اینترنت است؛ بلکه  شامل سایر جنبه‌های فعالیت تجاری مانند تهیه لیست از کالاها، مدیریت تولید، تهیه، توزیع، جا به جایی کالاها و همچنین خدمات پس از فروش می‌شود.

تجارت الکترونیک چیست؟


مراحل راه اندازی تجارت الکترونیک
ثبت دامین
طراحی سایت حرفه ای
خرید فضای اینترنتی
پرداخت الکترونیکی
ایجاد و تأمین امنیت وب سایت برای مشتریان
بازاریابی، تبلیغات و جذب مشتریان

مزایای تجارت الکترونیک چیست؟

1- قابلیت کاهش قیمت محصولات
2- جهانی شدن فعالیت شرکت‎ها
3- افزایش تعداد مشتریان از طریق بازاریابی
4- امکان خرید بصورت آنلاین و در هر ساعت از شبانه روز
5- گسترش فعالیت‎های شرکت در سطح ملی و بین‌المللی
6- امکان مقایسه سریع و به موقع قیمت محصولات توسط مشتریان
7- تسهیل حمل و نقل عمومی و کاهش هزینه‎های ارتباط از راه دور
8- دسترسی مشتریان به اطلاعات مربوط و مفصل در عرض چند ثانیه
9- کمک به شرکت‎های کوچک برای مقابله و رقابت با شرکت‎های بزرگ
10- تهیه مواد و خدمات مورد نیاز در کمترین زمان ممکن  از سایر شرکت‎ها
11- ایجاد انتخاب‎های گسترده برای مشتریان و در نتیجه رضایتمندی آنها
12- امکان تعامل و برقراری ارتباط میان مشتریان و مبادله نظرات و مقایسه تجربیات آنها
13- امکان کار در منزل و کاهش نیاز به طی کردن مسافت‎های درون شهری و به تبع آن کاهش ترافیک و آلودگی
15- حذف واسطه‎ها و کوتاه کردن کانال‎های بازاریابی و در نتیجه تولید محصولات با قیمت نهایی کمتر و سود بیشتر
16- امکان استفاده مردم در  سراسر دنیا اعم از کشورهای صنعتی و در حال توسعه و مناطق روستایی و دورافتاده
17- کاهش هزینه توزیع و تولید، افزایش کیفیت خدمات اجتماعی و خدمات بهداشتی درمانی
 
 معایب تجارت الکترونیک
1- کاهش میزان تولید
2- تأثیر ناشناخته آن بر روابط اجتماعی انسان
3- کاهش تولید شرکت‌های ورشکسته
4- اینترنت به عنوان یک شبکه فاقد سیاست‌گذارى و بدون ‎مالک
5- از بین رفتن بخش وسیعی از مشتریان با واگذارى بخش عمده‌اى از بازارهاى صادراتى به رقباى خارجی
6- مسلط شدن مدیریت و سرمایه گذاران خارجى با حداقل بها بر مراکز تولیدی داخلی

منبع:تجارت الکترونیک چیست؟

طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت ، سفارش طراحی سایت ، ساخت لوگو ، طراحی سایت سازمانی ، 

کارگروه تامین سرمایه ایران

۲۹ مهر ۱۳۹۱، مدیران عامل هفت شرکت تامین سرمایه فعال در بازار اوراق بهادار ایران طی جلسه‌ای پس از آخرین بررسی‌های لازم دستورالعمل اجرایی کارگروه تامین سرمایه ایران را تصویب کردند. این کارگروه که زیر نظر کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران تشکیل شد، به نوعی، حکم سندیکای شرکت‌های تامین سرمایه ایرانی را دارد. بر اساس این دستورالعمل، شورای کارگروه - عالی‌ترین رکن آن - از مدیران عامل یا نمایندگان این ۷ شرکت تامین سرمایه تشکیل می‌شود و مسئولیت سیاست گذاری، تعیین قوانین و خط‎مشی‌های مرتبط با اهداف کارگروه را بر عهده دارد. دبیر اجرایی کارگروه نیز دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران است.

چشم‎انداز

براساس دستورالعمل اجرایی کارگروه تامین سرمایه ایران چشم انداز این کارگروه عبارت است از: آیین نامه وصول مطالبات

  • ایجاد تحول در صنعت بانکداری، سرمایه‌گذاری کشور با به کارگیری گروهی از نخبگان و موسسات تخصصی که دید گسترده‌ای نسبت به مسوولیت‌های خود دارند و با ترکیبی از مشتری‌مداری، محصولات نوآورانه، خدمات با کیفیت و پشتیبانی به عنوان چارچوب پاسخگویی به مسوولیت اجتماعی و اخلاقی شرکت‌های تامین سرمایه.
اهداف

بر اساس دستورالعمل اجرایی کارگروه تامین سرمایه ایران اهداف این کارگروه عبارت است از: دوره وصول مطالبات

  • بهبود و توسعه روابط اعضا با یکدیگر و با سازمان بورس، بازارهای خارج از بورس و سایر نهادهای مالی و غیرمالی تولیدی و بازرگانی فعال در بازارهای مالی و غیرمالی کشور
  • ارتقای سطح تعاملات و همکاری‌های مشترک شرکت‌های عضو بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار و سایر نهادهای بازار پول
  • اعتلای اعتبار و وجهه اعضا نزد جامعه از طریق ترویج استانداردهای اخلاق حرفه‌ای و ترغیب اعضا به رعایت قوانین و مقررات
  • ارتقا و توسعه دانش حرفه‌ای مدیران و کارکنان اعضا از طریق گسترش و بهبود آموزش‌های حرفه‌ای، توسعه روابط با موسسات آموزشی و پژوهشی داخلی و خارجی حقوق بانکی 
  • انجام تحقیقات و انتشار نشریات تخصصی
  • تهیه برنامه‌های لازم به منظور التزام اعضای کارگروه به رعایت قوانین و مقررات
  • برقراری سیستم‌های کنترل داخلی، احترام به اخلاق حرفه‌ای و تاکید بر ارائه گزارش‌های شفاف و منصفانه به بازار اوراق بهادار
  • تشکیل سندیکا جهت تامین نیازهای مالی شرکت‌ها و تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی اوراق منتشر شده طی افزایش ظرفیت‌های اعضا و قبول تعهدات بالاتر

بانکداری سرمایه‌گذاری

بانک سرمایه‌گذاری 

که در ایران شرکت تامین سرمایه نامیده می‌شود یک موسسه مالی است که به افراد، شرکت‌ها، و دولت‌ها کمک می‌کند تا از راه تعهد پذیره‌نویسی، یا نمایندگی کارفرما در انتشار اوراق بهادار، به گردآوری سرمایه اقدام کنند. یک بانک سرمایه‌گذاری (شرکت تامین سرمایه) هم‌چنین می‌تواند خدمات مالی متنوع دیگری نیز به افراد و شرکت‌ها ارائه کند -حقوق بانکی

از جمله: مشاوره در زمینه ادغام و تملیک، بازارگردانی، انتشار ابزارهای مالی با درآمد ثابت،... .   دوره وصول مطالبات

صنعت بانکداری سرمایه‌گذاری در ایران

جایگاه قانونی

 آیین نامه وصول مطالبات

طبق بند 18 ماده 1 قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران: «شرکت تامین سرمایه (بانک سرمایه‌گذاری) شرکتی است که به‌عنوان واسطه بین ناشر اوراق بهادار و عامه سرمایه‌گذاران فعالیت می‌کند، و می‌تواند فعالیت‌های کارگزاری، معامله‌گری، بازارگردانی، مشاوره، سبدگردانی، پذیره‌نویسی، تعهد پذیره‌نویسی و فعالیت‌های مشابه را با اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار انجام دهد.»

 ،  

زبان یونانی پنتوس

زبان یونانی پنتوس (ποντιακά)

گونه‌ای از زبان یونانی است که در اصل در منطقهٔ پنتوس واقع در کرانه‌های جنوبی دریای سیاه، شمال خاوری آناتولی، شرق قارص و در جنوب گرجستان گوشورانی داشته و امروزه بیشتر در شمال یونان بدین زبان سخن رانده‌می‌شود. 

ادامه مطلب ...

زبان یونانی باستان

زبان یونانی باستان (Ἑλληνική Hellēnikḗ)

زبانی هندواروپایی از شاخهٔ هلنی است که در دوران باستان در خلال سدهٔ نهم قبل از میلاد تا سده‌ی چهارم میلادی در سرزمین یونان رواج داشته‌است. ادبیات یونانی باستان با هومر آغاز می‌شود و با نویسندگان شاعران و تاریخ‌نویسان بعدی ادامه می‌یابد. در دوره رنسانس و پیشرفت‌های علمی برای نام‌گذاری علمی بویژه در حیطه زیست‌شناسی از زبان یونانی باستان استفاده شد. این زبان به الفبای یونانی باستان نوشته می‌شد.

زبان یونانی باستان به علت برخورداری از ادبیات غنی هنوز دوستداران فراوانی دارد. عده زیادی از مردم جهان مایل هستند آثار ارزشمند هومر، سوفکلس و آیسخولوس را به زبانی که این ادبیات در آن پدید آمده، مطالعه کنند. علاوه بر آن، هنوز از گنجینهٔ لغات این زبان برای واژه‌سازی علمی و فلسفی استفاده می‌شود.

باشندگانِ مسلمانِ شماری از دهکده‌های اطراف ترابزون ترکیه به گویشی از یونانی سخن می‌رانند که به یونانی باستان نزدیک است.

ترجمه متون ، سایت ترجمه انگلیسی به فارسی