هر ماه تغییر دکور ندهید!


هر ماه تغییر دکور ندهید!کدبانوهای ایرانی زیادی هستند که هر فصل یا حتی بعضی از آنها دوست دارند هرچند ماه یک بار دکوراسیون منازل خود را تغییر دهند و این مانند یک عادت ترک‌نشدنی برای آنان است. از این رو دوست دارند با روش‌های کم‌هزینه و البته خستگی کمتر، به این کار اقدام کنند اما گاهی اوقات به واقع نمی‌‌دانند منزل‌شان را چگونه تزیین کنند، پس بهتر است به جای هرماه یا هر سه ماه، هر شش ماه یک بار دکور منزل را تغییر دهند اما خوب است این تغییرات طوری باشد که پس از دیدن هر روزه آن خسته نشوند. 
مگر می‌‌شود هر ماه جای میز ناهارخوری و مبلمان را در اتاق پذیرایی تغییر داد، بنابراین باید تمرکزتان را روی اجناس و اشیای جانبی اتاق پذیرایی متمرکز کنید یعنی فقط هر فصل یک بار جای میز ناهارخوری و مبلمان را تغییر دهید البته سعی کنید اتاق‌تان را همیشه تمیز نگه دارید. هر دو ماه یک بار، یک تابلوی شیک یا مجسمه یا گلدان جالب بخرید و به تزیین اتاق‌تان اضافه کنید به خصوص که تابلوهای شیک، با خود نشاط و شادابی می‌‌آورند و از همه مهمتر به اتاق پذیرایی شخصیت می‌‌دهند. حال شاید بپرسید پس با تابلوهای قدیمی چه کنیم؟ آنها را به اتاقی دیگر ببرید و در اتاق خواب یا اتاق کارتان قرار بدهید. روش دیگر این است که می‌‌توانید وسیله جدید هم نخرید بلکه جای تابلوها یا ساعت دیواری را تغییر دهید و جای گلدان‌ها و مجسمه‌ها را با هم عوض کنید تا برای تغییر کلی اتاق‌ها، زمان بیشتری داشته باشید و هرماه هم از این جابه‌جایی و تغییرات خسته نشوید.
● برای آشپزخانه شما 
گوشه‌های بیرون‌زده کابینت‌ها و قفسه‌های تیز و برجسته می‌‌تواند باعث برخورد آنها با شما شود و پوست بدن‌تان را خراش دهد. سعی کنید اجاق گاز را روبه‌روی یخچال یا سینک ظرفشویی قرار ندهید، گرچه امروزه بیشتر خانه‌ها کابینت آماده دارد و ما زمانی که وارد خانه می‌‌شویم، نمی‌‌توانیم چنین انتظاری داشته باشیم. اگر آشپزخانه‌تان بزرگ است و می‌‌توانید میز کوچک و سه صندلی ناهارخوری در آن قرار دهید، سعی کنید از میزهای ناهارخوری چهارگوش و لبه‌تیز استفاده نکنید چرا که به آشپزخانه جلوه بدی می‌‌دهند در عوض میزهای گرد جلوه و زیبایی خاصی به آشپزخانه شما می‌‌دهند. یک دستمال سبز روی در اجاق یا جلوی سینک ظرفشویی آویزان کنید، البته اگر رنگ آن سبز کاهویی باشد بهتر و زیباتر است. کف‌پوش سبز یا قالیچه کوچک به رنگ سبز هم به آشپزخانه جلوه خاصی می‌‌دهد.مبل راحتی
● اتاق خواب شما 
در اتاق خواب از گیاهان خشک استفاده نکنید بلکه از گیاهان طبیعی استفاده کنید زیرا گیاهان شاداب، همیشه ایده خوبی برای شادابی و سرزندگی است. از گذاشتن مبلمان و اشیای زاویه‌دار در اتاق خواب خودداری کنید. زمانی که می‌‌خواهید بخوابید، بهتر است روی آینه اتاق خواب پارچه بگذارید تا نور چراغ‌خواب را در اتاق منعکس نکند.نقش تابلو در دکوری منزل بسیار مهم است، چه در اتاق خواب و چه در پذیرایی. هر شخصی بنا به سلیقه و نوع نگاه خود، تابلوها و آثار هنری را به شکل خاصی می‌‌بیند و آنها را تفسیر می‌‌کند. شاید چیزی که در نظر یک نفر زیباست، برای دیگری زیبا نباشد از این رو در انتخاب تابلوها و آثار هنری که می‌‌خواهید با آنها محل زندگی‌تان را تزیین کنید، به احساس درونی‌تان اعتماد کنید. یک تابلوی گران‌قیمت را که از طرح آن لذت نمی‌‌برید، صرفا برای گران بودن آن نخرید. ببینید که آیا خود و اعضای خانواده‌تان از نقاشی یا طرح آن لذت می‌‌برید یا نه، زیرا تنها شما و اعضای خانواده‌تان هستید که می‌‌توانید تشخیص بدهید که آیا یک اثر هنری بر محیط زندگی و خودتان، تاثیر مثبت می‌‌گذارد یا منفی. 
ضمنا قاب‌های چوبی نسبت به قاب‌های شیشه‌ای زیباتر هستند.نکته‌ای دیگر که در مورد تابلوها باید به آن اشاره داشت این است که تابلوهایی با رنگ تیره و تصویر کسل‌کننده را نباید در اتاق خواب یا اتاق بچه‌ها گذاشت. سعی کنید از تابلوهایی با موضوعات مثبت مثل کودکان خندان، طبیعت و همچنین مناظر آرام‌بخش که تاثیر مثبتی روی روان انسان‌ها دارد، استفاده کنید.
● ریز ریز از خانه‌داری 
برای رهایی از زرد شدن وسایل سفیدرنگ آشپزخانه روش‌های زیر را آزمایش کنید: نصف فنجان ماده سفیدکننده، یک‌چهارم فنجان جوش‌شیرین و چهار فنجان آب گرم را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس با یک اسفنج این مخلوط را روی قسمت‌های زرد شده قرار دهید. مدت ده دقیقه صبر کنید، آن‌گاه آن را آب کشیده و کاملا خشک کنید.برای پاک کردن سریع و فوری، آب و آمونیاک خانگی را به مقدار مساوی با یکدیگر مخلوط کرده و روی آن بمالید و آخرین روش این است که از «سودا» استفاده کنید. این نوشابه هم پاک می‌‌کند و هم صیقل می‌‌دهد. 
با گرم شدن هوا، مورچه‌ها از لانه خود خارج شده و به جمع‌آوری آذوقه می‌‌پردازند. از این رو شما می‌‌توانید با روش‌هایی ساده و بدون این‌که از مواد شیمیایی استفاده کنید، مورچه‌ها را دور کنید به خصوص از تختخواب. برای آن‌که مورچه‌ها را از اطراف تختخواب فراری بدهید، زیر هر پایه تختخواب یک کاسه کوچک قرار دهید و داخل آن را با محلول آب و اسانس کاج پر کنید. مورچه‌ها دیگر به خود جرات نمی‌‌دهند به سراغ تختخواب یا کمدهای چوبی بروند.

فرهنگ انگلیسی آکسفورد

دیکشنری انگلیسی آکسفورد (به انگلیسی: Oxford English Dictionary) یک فرهنگ لغات زبان انگلیسی است که انتشارات دانشگاه آکسفورد آن را منتشر می‌کند.

تاکنون دو نسخهٔ چاپی این دیکشنری با این نام و با تجدیدنظر کلی در سال‌های ۱۹۲۸ و ۱۹۸۹ منتشر شده‌است. تا دسامبر ۲۰۰۸ یک‌چهارم از نسخه سوم نوشته‌شده‌است.ترجمه متون ، ترجمه متون انگلیسی ، ترجمه متن انگلیسی ، ترجمه متن انگلیسی به فارسی ، ترجمه متن فارسی به انگلسی ،سایت ترجمه انگلیسی به فارسی، ترجمه متون تخصصی ، ترجمه فارسی به انگلیسی

کتاب معماری و جدیدترین مجلات معماری

بسته بندی ، چاپ کاتالوگ
در این مجموعه جدید ترین و کاربردی ترین کتاب ها و مجلات معماری جهان جهت استفاده طراحان و مهندسین معماری گردآوری شده است. لیست کتاب ها و مجلات معماری موجود در این پکیج به شرح ذیل می باشد.
چاپ
کتاب معماری و طراحی معماری
کتاب معماری تاریخچه حفاظت معماریA History of Architectural Conservation
کتاب معماری تطبیق ساختمان و شهرها با تغییرات آب و هواAdapting Building & Cities for Climate Change
کتاب معماری ساختمان آپارتمانApartment Building
کتاب معماری طراحی معماری معماران معروف جهانArchitect Drawings world famous architects
کتاب معماری کتاب جیبی طراحی معماری آشپزخانهArchitects Pocket Book of Kitchen Design
کتاب معماری تفکر معماری: پروسه طراحی و چشم اندازArchitectural Thought: The Design Process and The Expectant Eye
کتاب معماری دفتریادداشت طراحی معماریArchitecture Design Notebook
کتاب معماری معماری برای فقرا، یک تجربه در مصر روستاییArchitecture For The Poor An Experiment in Rural Egypt
کتاب معماری خانه هوشمند خودتان را بسازیدBuild Your Own Smart Home
کتاب معماری طراحی جامع ساختمان های فتوولتائیک برای سازه های تجاری و سازمانیBuilding Integrated Photovoltaic Designs for Commercial and Institutional Structures
کتاب معماری سیستم های ساختمان برای طراحان داخلیBUILDING SYSTEMS FOR INTERIOR DESIGNERS
کتاب معماری فضاهای کودکانChildren´s Spaces
کتاب معماری روشنایی روز - نور طبیعی در معماریDaylighting - Natural Light in Architecture
کتاب معماری طرح و ساخت در معماری رمیDesign and Construction in Romanesque Architecture
کتاب معماری طراحی ساختمان های بهترDesigning Better Buildings
کتاب معماری دیکشنری معماری و ساختمانDictianory of Architecture & Construction
کتاب معماری دیکشنری معماری منظر و ساختمانDictionary of Landscape Architecture and Construction
کتاب معماری دبی و عمارات متحدهDubai and UAE Architecture
کتاب معماری آموزش و تمدنEDUCATION AND CULTURE
کتاب معماری طراحی اجزای آب های سطحی شهریElements of Urban Stormwater Design
کتاب معماری معماری اسکیموEskimo Architecture
کتاب معماری حسن فتحیHassan Fathy
کتاب معماری طراحان چگونه می اندیشندHow Designers Think
کتاب معماری طراحی داخلی - راهنمای عملکرد حرفه ایInterior Design Handbook of Professional Practice
کتاب معماری معرفی علم معماریIntroduction of Architectural Science
کتاب معماری مروری بر طراحی زندانJail Design Review - Hand book
کتاب معماری سبک ژاپنیJapan Style
کتاب معماری خانه های لس آنجلسLos Angeles Houses
کتاب معماری طراحی فضاهای پزشکی و دندان پزشکیMedical and Dental Space Planning
کتاب معماری مدرن سنتی - معماری معاصر در هندModern Traditions Contemporary Architecture in India
کتاب معماری آثار تاریخی از دره کاتماندوMonuments of the Katmandu Valley
کتاب معماری خانه سازی چند واحدیMultiunit Housing
کتاب اطلاعات معماری 2008 - نویفرت فارسیNeufert - Architects Data (Persian)
کتاب معماری هتل های جدیدNew Hotels
کتاب معماری فضاهای کار جدیدNew Working Spaces
کتاب معماری و فتوولتائیکPhotovoltaics and Architecture
کتاب معماری طراحی مدرن ساختمان کتابخانه عمومیPlanning the Modern Public Library Building
کتاب معماری خانه خورشیدی - راهنمای طراحی خانه با انرژی خورشیدیSolar House - a guide for solar design galloway
کتاب معماری راهنمای برندگان جوایز فضاهای معاصرSpaced Out - A guide to award winning contemporary spaces
کتاب معماری فضاها حرف می زنند، می شنوید؟Spaces Speak Are You Listening?
کتاب معماری سازه به عنوان معماریStructure as Architecture
کتاب معماری Taschen شکل های تازه معماری در 1990Taschen new forms architecture in the 1990s
کتاب معماری دفاتر کار در قرن 21The 21st Century Office
کتاب معماری راهنمای معماران برای اجرای یک تمرینThe Architects Guide To Running A Practice
کتاب معماری ایتالیای مدرنThe Architecture of Modern Italy
کتاب معماری زبان فضاهاThe Language of Space
کتاب معماری ماهیت طراحیThe Nature Of Design
کتاب معماری ده اشتباه بزرگ در طراحی و ساختمان کلیسا و چگونگی اجتناب از آنTop Ten Mistake on Designing & Building your Church… And How To Avoid Them
کتاب معماری تجسم معماری منظرمیز ناهارخوریVisualizing Landscape Architecture
کتاب معماری طراحان چه می دانندمبل راحتیWhat Designers Know

پدر برق ایران

 به او پدر برق ایران می گویند...

قبل از آمدن برق به ایران، روشنایی خیابان‌ها و کوچه‌ها، یکی از مشکلات دولت وقت بود. بنابراین برای اولین بار در ایران کارخانه‌ای دایر شد که روشنایی خیابان ناصریه و خیابان دراندرون (باب همایون فعلی) را با استفاده از گاز کاربیت تامین می‌کرد. البته این روشنایی، مختص خیابان‌هایی بود که به دربار منتهی می‌شد و با اولین سفر ناصرالدین شاه به فرنگ، روشنایی به ایران آمد و خیابان‌های شهر را برای مدت کوتاهی روشن کرد اما پس از چند روز توسط اهالی قطع و خراب و روشنایی آن منحصر به اندرون دربار شد.

  سیم افشان،سیم ارت،قیمت کابل برق
در زمان مظفرالدین‌شاه، محمدحسین امین‌الضرب، اولین دستگاه تولید برق را از روسیه خریداری کرد و به این ترتیب برق به طور رسمی وارد ایران شد و جای گاز را گرفت.
محمدحسین امین‌الضرب، فرزند محمدحسن اصفهانی و ماه بیگم‌خانم (دختر محمدحسین صراف اصفهانی) در سال 1289 قمری در تهران متولد شد. زبان فارسی، عربی و فرانسوی را نزد معلمان خصوصی فرا گرفت. او در تهران، برای مدتی نزد سیدجمال‌الدین اسدآبادی زندگی می‌کرد و زبان عربی را به طور کامل از وی آموخت. پدرش از آنجایی که تاجر چیره‌دستی بود و فنون ضرب سکه را نیز در فرنگ آموخته بود، به عنوان مسئول ضرابخانه شاهنشاهی در زمان ناصرالدین شاه منصوب شد اما مرگ ناصرالدین شاه برای او، بسیار ناگوار بود. چون در این زمان به خاطر تقلبی که در ضرب سکه کرده بود، به دستور مظفرالدین شاه دستگیر شد و به زندان افتاد. در این زمان محمدحسین امین‌الضرب در راه بازگشت از سفر فرنگ در سبزوار بود که خبر به زندان افتادن پدرش را به او رساندند. او بلافاصله به راه افتاد و خود را به تهران رساند و فعالیت‌های زیادی برای آزادی پدرش انجام داد. او به (صنیع‌الدوله) داماد مظفرالدین شاه مراجعه کرد و با پرداخت جریمه و مبلغ چهل هزار تومان در آن زمان! به خود صنیع‌الدوله، موجبات آزادی پدر را فراهم کرد. پدرش پس از آزادی، از سمت سرپرستی ضرابخانه شاهنشاهی عزل و خود صنیع‌الدوله عهده‌دار این مسئولیت شد.
    
تجارت از 16 سالگی
محمدحسین امین‌الضرب، 16 سال بیشتر نداشت که در حیات منزل پدرش دست به فعالیت‌های تجاری و اقتصادی زد. او به ادامه راه پدرش در تولید و ضرب سکه پرداخت و تا 19 سالگی کل این کار را در دست گرفت.
محمدحسین امین‌الضرب مانند پدر یکی از تجار معروف زمان خود بود و علاقه زیادی به سفر، به خصوص برای تجارت داشت و به هر جا که سفر می‌کرد، توشه‌ای از تجارت اقتصادی را از آن کشور با خود به ارمغان می‌آورد. به همین خاطر، از جانب دربار و مظفرالدین شاه، بسیار مورد عنایت قرار گرفت همچنین مقارن با انقلاب مشروطه نیز تجار تهران او را به عنوان نماینده مجلس برگزیدند و پس از تشکیل مجلس نیز، نمایندگان او را به عنوان نایب رییس مجلس انتخاب کردند.
او در معاملات تجاری به سرعت پیشرفت می‌کرد تا جایی که حتی پیشنهاد تاسیس بانک ملی را به مظفرالدین شاه داد.
 
 
رقابت صنعتیاو همچنین با وارد کردن ماشین‌های ابریشم‌کشی از فرانسه به ایران برای کارخانه ابریشم، پا به رقابت صنعتی گذاشت اما در صنعت ابریشم، زیاد موفق نبود، چون در همان آغاز کار، نوعی انگل به مزارع شمال حمله کرد و محصولات آنجا را از بین برد و این امر، خسارات زیادی به صنعت ابریشم ایران وارد کرد. همچنین در صنعت ریلی و تاسیس راه‌آهن ایران نیز، فعالیت‌های زیادی از او به چشم می‌خورد.
اما یکی از مهم‌ترین و زیباترین فعالیت‌های اقتصادی - صنعتی محمدحسین امین‌الضرب، آوردن کارخانه برق از روسیه به ایران بود.
خرید کارخانه برق توسط امین‌الضرب به این صورت اتفاق افتاد که در سال 1284 خورشیدی، او با مظفرالدین شاه که برای سفر سوم، عازم روسیه شده بود، همراه بود، روزی که در خیابان قدم می‌زد، چشمش به کارخانه برق می‌افتد که در حال کار کردن بود و متوجه می‌شود که روشنایی شب توسط این کارخانه تامین می‌شود.
او که تا آن زمان، چنین چیزی را ندیده بود شروع به تماشای آن می‌کند. چون مدت طولانی جلوی کارخانه ایستاده بود، نگهبان در ورودی کارخانه برای جویا شدن از موضوع، بیرون آمده و به او می‌گوید: مگر خیال خریدش را داری؟
امین‌الضرب پاسخ می‌دهد: اگر ارزان بدهند، می‌خرم.
در همین میان صاحب کارخانه رسیده و از جریان باخبر می‌شود و چون امین‌الضرب را با وضع لباسی نامناسب می‌بیند، برای تمسخر به او می‌گوید: قیمتش پانصدهزار تومان است.
امین‌الضرب نیز از او می‌خواهد تا قولنامه‌اش را بنویسد و پولش را هم حواله یکی از تجار معتبر آنجا می‌کند و به این صورت کارخانه را تصاحب می‌کند و با این احوال برای اولین بار برق توسط حاج‌حسین آقا امین‌الضرب اصفهانی، وارد ایران می‌شود. هنوز مدت زیادی از بازگشت امین‌الضرب و مظفرالدین شاه از روسیه به ایران نگذشته بود که کارخانه برق حاج امین‌الضرب در ایران ساخته شد و به راه افتاد و خیابان‌های لاله‌زار، سعدی، شاه‌آباد و چراغ برق را روشن کرد. مردم زیادی برای تماشای روشنایی به این خیابان‌ها آمده بودند اما در بین آنها عده‌ای معتقد بودند که این روشنایی قسمتی از (قدرت شیطان) است. بنابراین شروع به قطع سیم‌ها و شکستن لامپ‌ها کردند و اندک رغبتی برای استفاده از آن نشان نمی‌دادند.
همچنین اکثر رجال و وزرا به برق حاج امین‌الضرب، روی خوش نشان ندادند و معتقد بودند که به صنعت فرنگ نمی‌توان اعتماد کرد و احتمال این را می‌دادند که ناگهان خاموش شود به همین خاطر تا مدت‌ها نیز از چراغ‌های زنبوری خود برای روشنایی شب استفاده می‌کردند. 
پس از چندی، امین‌الضرب با شیوه‌ای زیبا، شروع به مبارزه این عقاید کرد.
او به مناسبت جشن میلاد امام زمان(عج) تمام خیابان‌های امیریه را مزین به لامپ‌های رنگارنگ کرد و با این کار، مردم را بار دیگر شگفت‌زده کرد و این آغاز تغییر عقیده مردم و رجال و وزرا بود.
از این پس آنها این ابتکار امین‌الضرب را به خانه‌های خود بردند و به تدریج برق، جای چراغ‌های زنبوری و وسایل روشنایی اولیه را گرفت.
کارخانه برق از عصر، شروع به کار می‌کرد تا آخر شب. البته این صنعت نیز مانند سایر صنایع وارداتی به ایران، ابتدا مختص دربار، رجال و سرمایه‌داران بود ولی کم‌کم به صورت عمومی درآمد و خانه‌ها و خیابان‌ها را روشن کرد.
مونوپاد
این کارخانه در زمان خود، تبدیل به کارخانه‌ای معتبر شد. موتور این کارخانه، به وسیله نفت کار می‌کرد و برق 110 ولت، تولید می‌کرد.
موتور تک سیلندری داشت که برای خنک کردن آن، آب در اطرافش گردش داشت. این کارخانه، فاقد دستگاه تقویتی بود که برق را به طور یکنواخت و یکسان توزیع و تنظیم کند، بنابراین برق اطراف کارخانه، تا حدی قوی بود که با چشم نمی‌شد به آن خیره شد ولی هرچه به فاصله آن از کارخانه اضافه می‌شد، نور آن نیز ضعیف‌تر می‌شد.
    
رقابت بر سر تصاحب برقدر آن زمان رقابت شدیدی بین مردم، برای استفاده از برق شکل گرفت. تا جایی که مردم بیماری سل و ارتباط آن با دود چراغ‌های نفتی و روغن‌سوز را بهانه‌ای برای بردن برق به خانه‌های خود قرار می‌دادند. مصارف اولیه برق تنها به چند ساعت از شب محدود می‌شد.
مولدهای اولیه نیز با هیزم، زغال‌سنگ و چوب کار می‌کردند ولی بعدها جای خود را به مولدهای دیزلی دادند.
به دنبال وارد شدن برق به ایران و جا افتادن این صنعت بین مردم، در سال 1284، اداره‌ای در شهرداری تهران به نام (اداره روشنایی معابر) تاسیس شد. این اداره بعدها به (بنگاه برق) تغییرنام داد ولی همچنان زیرنظر شهرداری بود.
پس از این‌که برق به طور کامل در میان مردم جا افتاد و عقیده‌های کهنه، جای خود را به رضایت از نور داد، بنگاه برق، فردی را به عنوان مامور دریافت پول مصرف برق براساس تعداد لامپ‌ها قرار داد که به او (تحصیلدار) می‌گفتند. تحصیلدار، بدون آن که کنتور و یا چیزی شبیه آن در کار باشد، هر شب آمده و براساس تعداد لامپ‌ها از صاحبان آنها پول می‌گرفت. در آن زمان لامپ‌هایی که معمول بود، لامپ‌های چهل واتی، لامپ‌های 75 واتی و لامپ‌های صدواتی بود. البته در آن زمان به واحد (وات)، (شمع) می‌گفتند.
قیمت مصرف لامپ‌های چهل شمعی چهار شاهی و مصرف لامپ‌های 75 شمعی و صد شمعی به ترتیب هفت شاهی و ده شاهی بود. بعضی کسبه، برای پرداختن نکردن این مبلغ، ترفندهایی به کار می‌بردند.
اول شب لامپ کم‌وات زده و پس از رفتن تحصیلدار، لامپ پروات می‌بستند، یا این‌که ابتدا یکی، دو لامپ وصل می‌کردند و پس از رفتن تحصیلدار، سه، چهار لامپ دیگر اضافه می‌کردند. عده‌ای نیز دکان و مغازه خود را هنگام آمدن تحصیلدار می‌بستند و پس از رفتن او، دوباره آن را باز می‌کردند و به این طریق از پرداخت مبلغ مصرف لامپ، شانه خالی می‌کردند.

کابل افشان،،کابل برق،سیم و کابل،کابل و برق سیمکو

    

محمدحسین امین‌الضرب در 25 آذرماه 1311 شمسی در سن 62 سالگی در اثر بیماری آسم درگذشت. پس از فوت امین‌الضرب بنا به وصیتش، او را در شهر مقدس نجف به خاک سپردند.فرزندانش عبارتند از حسن، محسن، دکتر یحیی و دکتر اصغر مهدوی...

فکر بکر برای آپارتمان های کوچک


فکر بکر برای آپارتمان های کوچکدر این نکات کوچک خواهید دید که چگونه دکوراتورهای حرفه ای از فضاهایی محدود، به بهترین شکل استفاده میکنند. آنها بیشتر اوقات با اتکا به این نکات، بیننده را به این تصور وا میدارند که فضا، از آنچه آنها میبینند بزرگتر است. 
▪ رنگهای سفید، خنثی یا کم مایه نور را به بهترین وجهی منعکس میکنند و از لحاظ بصری دیوارها را "به عقب میرانند" بهترین حالت، استفاده از رنگ روشن به طور غالب، همراه با ریزه کاریهایی از رنگهای تیره است تا با ایجاد تضاد، فضا را دلنشین تر کرده و از حالت یکنواخت خارج کند. 
▪ نور فراوان طبیعی به خصوص برای اتاقهایی که با سایه روشنهای عمیق تری تزیین شده اند بسیار ضروری است. بگذارید نور خورشید تا حد امکان در اتاق بتابد. 
مبلمان راحتی و لوازم کم رنگ نسبت به انواع مشابه آن با رنگ تیره، سبکتر به نظر میرسند. 
▪ لوازم شفاف مانند میز ناهارخوری پلکسی گلس Plexiglas، در مواقعی که خالی هستند، ناپدید میشوند و صندلیهای چهارپایه با نشیمن پارچه ای بسیار سبکتر و ناپیداتر از انواع تمام پارچه هستند. 
▪ کمتر، بیشتر است، این مثلی است که ورد زبان دکوراتورهای فضای کوچک است. درست است که مبلمان و لوازم کوچک جای کمتری اشغال میکنند، اما اگر بخواهید به این دلیل تعداد بیشتری از آنها را در اتاق کوچکی جا دهید، اتاق شلوغ و مانند انبار و از همه مهمتر کوچک به نظر میرسد. بهتر است که از لوازم بزرگ و راحت استفاده کنید که همانقدر جا اشغال میکند، اما به دلیل تعداد کمتر آن، اتاق خلوت و بزرگ به نظر میرسد. 
▪ استفاده از طرحها و رنگهای شلوغ و غالب در اتاقهای کوچک، باید با احتیاط و مقتصدانه انجام شود. به جای انتخاب رومبلی های پر رنگ با طرحهای درشت، از پارچه مورد علاقه خود کوسنهایی کوچک و رنگین تهیه کنید تا هم به فضا رنگ ببخشد و هم جای زیادی اشغال نکند. 
▪ میله پرده را از حد پنجره بالاتر نصب کنید. به این ترتیب سقف بلندتر به نظر میرسد. 
▪ گیره مخصوص بستن پرده را با فاصله بیشتری از کنار پنجره قرار دهید تا هنگام کنار زدن پرده شیشه ها نمایان شده و نور بیشتری به داخل وارد شود. 
▪ تابلوها را در وسط دیوار نصب نکنید.در غیر این صورت بیننده ناخودآگاه به اندازه دیوار توجه میکند، درحالی که نصب تابلو در جایی خارج از مرکز، چشم بیننده را به خود تصویر جلب میکند. ترکیبی از دو تابلو به صورت عمودی نیز، توجه را به ارتفاع اتاق جلب کرده و حسی از بلندی سقف به بیننده القا میکند. مونوپاد
▪ تابلوها و طرحهای شلوغ را به حداقل برسانید. در صورتی که تصویری پر رنگ و شلوغ را به دیوار نصب میکنید، برایش حاشیه ای عریض و سفید و قابی باریک در نظر بگیرید تا این طرح شلوغ در کادری آرام بسته شود. 
▪ آینه ها فضا را گسترش میدهند. این کار با منعکس کردن تصویر مقابل و افزودن به میزان نور انجام میشود. اگر آشپزخانه ای باریک و کوچک دارید، نصب یک آینه بزرگ در انتهای آن، عمق بیشتری به آن میدهد.گذاشتن آینه در پشت قفسه های ویترین و کتابخانه نیز چنین تاثیری خواهد داشت. 
▪ انتخاب کفپوش یکنواخت ارتباط میان اتاقها را حفظ میکند و خانه ای کوچک را، به صورتی فضایی یکنواخت و بزرگ مینمایاند. انتخاب پارکت یا سرامیک یک دست یا استفاده از قالیچه های کوچک و هم رنگ در بخشهای اتصال اتاقها به یکدیگر، نگاه بیننده را به دنبال خود میکشد و فضایی بزرگتر برای او ایجاد میکند. 
▪ تنوع جنس مواد را کم کنید. تا حد امکان در زمان انتخاب بخشهای ثابت خانه مانند کابینت، روکش پیشخوان، قاب پنجره ها و موارد مختلف دیگر، از جنس یا طرح و رنگ کمتری استفاده کنید. برای مثال آشپزخانه خود را با کابینت فلزی با درب چوبی، پنجره آلومینیومی و پیشخوان سنگی تزئین نکنید. در صورت ناچاری، سعی کنید جنسهای مختلفی که به کار میبرید از نظر رنگ هماهنگ و یک دست باشند. لوستر مدرن
▪ دربهای داخلی اضافه را بردارید یا از دربهای شیشه و چوب استفاده کنید. این کار مسیر دید را باز میگذارد و نور را از اتاقهای نورگیر به اتاقهای دیگر میرساند و محیط را بزرگتر نشان میدهد. 
▪ برای مخفی کردن جعبه ها، چمدانها و سبدها در زیر تخت یا میز، از روتختی دامن دار یا رومیزی بلند استفاده کنید. 
▪ خرده ریزهای کوچک را در سبدها یا ظروف زیبای چینی قرار دهید تا هم در دسترس باشند و هم فضا را شلوغ نکرده و زیبا هم باشند. 
▪ کشو های ساده در زیر میز ناهارخوری، در کنجهای بی استفاده و مانند آن بسیار مفید هستند و خرده ریزهایی از قبیل دستمال سفره، نامه، کارد و چنگال میوه خوری و مانند آن را در خود جای میدهد.