7 مهارت یک طراح وب سایت موفق

راه اندازی یک کسب و کار طراحی وب سایت ممکن است امری دلهره آور به نظر بیاید، به خصوص در شرایط اقتصادی فعلی. چرا که شما با شرکت هایی شناخته شده و دارای نمونه کارهای قابل توجه و تجربه قوی وارد رقابت خواهید شد ولی اجازه ندهید این موضوع شما را متوقف کند و همواره به یاد داشته باشید که شما می توانید!
در این مقاله مهارت های کلیدی که برای دستیابی به اهداف کارآفرینی مورد نیاز است بررسی می شود .

داشتن یک نگرش صحیح

این اساسی ترین عامل در یک کسب و کار موفق در حال اجراست. شاید شما در حال حاضر مهارت های لازم را نداشته باشید ولی می توانید طراحی وب سایت را فرا گیرید. راه اندازی یک کسب و کار بر پایه وب نسبتا ساده است ولی آیا شما آنقدر صبور هستید تا شاهد رشد کسب و کارتان باشید؟ آیا مایلید به طور کامل خودتان را وقف این حرفه کنید؟ آیا انگیزه شما به اندازه کافی قوی هست تا در برابر شرایط دشوار مقاومت کنید؟
اینکه شما در مورد کسب و کار طراحی سایت به طور حرفه ای فکر کنید کاملا ضروری است به این معنی که بدون نیاز به گفتن رفتار و تصور شما در همه اوقات حرفه ای باشد و همین امر در وب سایت شما منعکس می شود.
یک دامنه منحصر به برای وب سایت و آدرس ایمیل خود خریداری کنید و یک حساب بانکی ویژه کسب و کارتان در نظر بگیرید.چاپ کارت ویزیت و وبلاگ نویسی راه های دیگری برای بهینه ساختن تصویر بیرونی کسب و کار شماست. در هنگام نوشتن یک ایمیل یا یک مقاله برای وبلاگتان به درست بودن قواعد دستوری ، املا و نشان گذاری ها دقت کنید. همیشه حرفه ای و شایسته عمل کنید.
مهارت های سازمانی و مدیریت زمان

در مورد تعداد ساعاتی که می خواهید به کار طراحی وب سایت بپردازید تصمیم بگیرید و به آن پایبند باشید. این ممکن است شما را مجبور به ترک بعضی ار کارهای دیگرتان برای جلوگیری از تداخل کند، به ویژه زمانی که در خانه کار می کنید. به هر حال به خاطر داشته باشید که برای حرفه ای شدن باید به زمان بندی کارتان احترام بگذارید. شاید تعجب کنید اگر بدانید بیشتر طراحان وب مستقل که برای خودشان کار می کنند، تنها 50 درصد از زمان خود را به طراحی وب اختصاص می دهند. موارد فراوان دیگری وجود دارد که شما برای انجام آن نیاز به برنامه ریزی برای روزها و هفته های خود دارید تا طبق آن برنامه پیش روید.
ایجاد روابط بلند مدت با مشتری ها

بهترین مشتریان شما ، مشتریان فعلی شما هستند.آنها به شما پروژه های بیشتری می دهند و بیشتر از هر کس دیگر شما را به دیگران توصیه می کنند. با مشتریان موجود و بالقوه تان همراه باشید و سعی کنید نیازهایشان را پیش بینی کنید. از انتظارات مشتری فراتر روید. خواهید دید که آنها از شما قدردانی خواهند کرد و در نتیجه بازگشت کار به سوی شما تضمین خواهد شد.
همچنین تنوع را در کسب و کارتان در نظر بگیرید : اگر خدمات شما در درجه اول طراحی سایت است چرا به دنبال کسب یک مهارت جدید نروید . به عنوان مثال درباره طراحی چاپ یا سرویس های سئو یا نرم افزارهای تلفن همراه آموزش ببینید.
شبکه

تعاملات حرفه خود را به تخصص خودتان محدود نکنید.از انجمن های آنلاین ، رسانه های اجتماعی ، نمایشگاه های کسب و کار و هر رویداد دیگری که ممکن است شما را به سایر متخصصان متصل کند استفاده کنید.
از پشت رایانه تان بیرون بیایید و در بعضی از انجمن ها و گروه های تخصصی در منطقه خودتان عضو شوید. سعی کنید با تعدادی از بازاریابان ملاقات داشته باشید (بازاریابان همیشه به طراحان نیاز دارند.) گرچه تقریبا هر تاجر و صاحب کسب وکاری به طور بالقوه به خدمات شما نیاز دارد و به خاطر داشته باشید که هیچ جایگزینی برای ملاقات رو در ور وجود ندارد. شما هرگز نمی دانید که کجا یک پروژه به قرارداد منجر می شود.
وبلاگ نویسی

برای سایت خود یک وبلاگ بسازید. یک وبلاگ ، اگر به طور منظم با مقالات ارزشمند آپدیت شود ، بهترین راه برای اینست که سایت شما به چشم مشتریان بالقوه تان بیاید. بدون اینکه هزینه ای برای شما در بر داشته باشد. این مهم است که وبلاگ نویسی را ترک نکنید. شما باید حداقل هفته ای یک مقاله با مینیمم 600 کلمه در وبلاگ قرار دهید.
گوگل آنالیتیکس را نصب کنید ، به سرعت یک ایده برای جذب ترافیک عاقلانه دریافت خواهید کرد.
در مورد آنچه درباره اش می دانید بنویسید . در مورد آنچه که در آن تخصص دارید . برای یک موضوع خاص تبدیل به یک مرجع شوید. این برای شما بازدید کننده ، لینک در نهایت گرفتن پروژه را به ارمغان خواهد آورد.
مهارت های فنی

همواره در پی کامل کردن مهارت های خود باشید. سعی کنید تعداد زیادی وب سایت با روش های متفاوت بسازید. وقتی به مشکلی بر می خورید سوالتان را در انجمن ها و فیسبوک و گروه های linked in که سایر طراحان و توسعه دهندگان وب از آن استفاده می کنند مطرح کنید.
شما به سرعت یاد خواهید گرفت که چطور سوال خود را مطرح کنید تا پاسخی رضایت بخش دریافت کنید ضمن اینکه حضورتان در این مکان ها منجر به ارتقا پروفایلتان می شود. به خاطر داشته باشید که همیشه در امضای پروفایلتان در انجمن ها یک لینک بازگشتی به وب سایتتان قرار دهید و همچنین با فواصل معین لینک مقالات وبلاگتان را در Linked in و گروه های فیسبوک به اشتراک بگذارید.
استفاده از ابزار مناسب

طراحان وب از انواع مختلفی از ابزارهای وب سایت استفاده می کنند که بعضی رایگان و برخی غیر رایگانند. بسته های نرم افزارهای گرافیکی که رایج ترین آنها فتوشاپ و فایرورکس هستند ، بعضی از انواع ویرایشگرهای متن برای ویرایش کدهای HTML و PHP و CSS، نرم افزارهای مدیریت FTP، نرم افزارهای مدیریت پروژه ، نرم افزارهای پشتیبان گیری ، نرم افزار تست و ... نمونه هایی از ابزارهای مورد نیاز یک طراح وب هستند.
استفاده از ابزارهایی با بهترین کیفیت شما را غنی می کند.
چه کاری می توانید انجام دهید

در نهایت فراموش نکنید که راه اندازی یک حرفه یک فرآیند مداوم است که که به توجه و تعهد دائمی نیاز دارد. وقتی با مشکلات مواجه می شوید عقب نیفتید، آنها را به فرصتی برای رشد تبدیل کنید.
راه اندازی یک کسب و کار طراحی وب سایت به سادگی و با داشتن فقط یک لپ تاپ ، یک خط تلفن و اتصال به اینترنت امکان پذیر است ولی برای موفقیت شما به همه مهارت های فوق و حتی بیشتر احتیاج خواهید داشت. یک وبسایت دائمی و خوب شما را به یکی از بهترین و پر ثمرترین سبک های زندگی حرفه ای می رساند.

منبع: طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، بهینه سازی سایت

مینیمالیسم چیست؟ و چه تاثیری در طراحی سایت دارد

اصولا از مینیمالیسم به عنوان ساده گرایی در طراحی وب سایت نام برده می شود  بر اساس اصل طراحی مینیمال ، طراحی ها با قانون سادگی در رنگ و فضا و اجزای درون طرح استوار است.می توان در طراحی مینیمال سادگی و بی آلایشی ، طرحی بدون پیچیدگی ، عناصر و اجزاء ساده را مشاهده کرده و در طراحی وب سایت نیز کاربر به خوبی با محیط ساده در اینگونه طراحی ها ارتباط برقرار می کند.

           رنگ بندی ها:  مفهوم Minimalism در طراحی وب سایت ، فقدان یا به کار نگرفتن رنگ ها نیست . اما مطمئنا در طراحی مینیمال باید هوشمندانه تر از پالت های رنگی استفاده نمود.در طراحی مینیمال مهم استفاده از رنگ های بخصوص نیست ، بلکه اصل چگونگی استفاده از پالت های رنگی است.

در یک طراحی مینیمال ، رنگ پس زمینه و استفاده از پالت رنگی بخصوص و محدود توجه بیننده را جلب می نماید و اگر از رنگ ها به صورت اصولی مورد استفاده قرار بگیرد و بطوریکه چشم کاربر را اذیت نکند ، می توان در یک چشم به هم زدن تمام اطلاعات صفحه را درون ذهن کاربر جاسازی کرد.

استفاده از چگونگی و ترکیب رنگ ها در طراحی سایت  می تواند نقش بزرگی در جلب توجه کاربران و برانگیختن احساسات آنها داشته باشد.اما شاید در بیشتر طرح های مینیمال وب سایت ها به صورت مشابه ای از رنگ های سفید ، مشکی یا خاکستری روشن در پس زمینه سایت استفاده شود و کمتر می توان در اینگونه طرح ها ، عناصر و اجزاء زیاد را مشاهده کرد.

بله شاید طرح های سیاه و سفید و خاکستری از رنگ های پر جنب و جوش در طرح های مینیمال بیشتر استفاده شود ، اما نباید خیلی هم روی طیف خاصی از رنگها تعصب نشان داد و می توان به صورت مفیدی از رنگ ها در بخش های مختلفی مثل فونت ها ، آرم و لوگو ، آیکون ها و دیگر عناصر موجود در صفحه استفاده کرد.

            تایپوگرافی: اولین چیزی که همیشه در یک صفحه وب در چشم کاربران خودنمایی می کند ، فونت ها و نحوه بکارگیری تایپوگرافی سرفصل ها و عنوان های مطالب و آرم و لوگو است. بکارگیری مجموعه ای از فونت ها در طراحی سایت جزء جداناپذیر کار طراح است. با وجود سرویس های خوبی مثل Google fonts API می توان به راحتی فونت های سفارشی نیز برای خود ساخت.

تایپوگرافی یا به نوعی نحوه استفاده جذاب از فونت ها به عنوان ابزاری قدرتمند برای انتقال اطلاعات و ساختار کلی سایت به کاربران است و یک طراح مینیمال وب سایت به خوبی می داند که چگونه و در چه مکان هایی باید از فونت های سفارشی خود استفاده کند.

           فضای سفید: یکی از اصول پایه و مهم ترین قوانین طراحی مینیمال ، استفاده از فضای منفی یا سفید در طراحی وب سایت است. چیزی که در طراحی مینیمال در وهله اول خودنمایی میکند ، همین استفاده 60 تا 70 درصدی از فضای سفید برای تمرکز دادن بیشتر بر روی قسمت های اصلی مثل آرم و لوگو ، نوشته ها و مطالب و رنگ بندی کلی آنهاست و منظور از این کار اینست که به نوعی سادگی را در صفحه وب پیاده کنند تا توجه بیشتر کاربران بر روی یک منطقه خاص درگیر شود.

علاوه بر این استفاده از فضای سفید هم جزئی جدایی نشده از طراحی وب سایت بوده و به نوعی فضای خالی می تواند به چشم و مغز کاربر استراحت و آرامش خوبی برای مطالعه و توجه بر روی صفحات وب را بدهد.

          حفظ تعادل و توازن: شاید این نکته در ذهن شما شکل بگیرد که در طراحی مینیمال ، تصاویر به عنوان دشمن شناخته و مشکل ساز شود. استفاده از تصاویر در بیشتر اوقات از بکارگیری کلمات مفیدتر خواهد بود. افزایش در فضای سفید و استفاده از پالت رنگی ساده می تواند بهترین فرصت برای در کانون قرار دادن توجه کاربران به وسیله بکارگیری تصاویر باشد.

اما این اصل را فراموش نکنید که هنگام قرار دادن تصاویر یا عناصر گرافیکی ، حتما تعادل ( Balance ) و توازن را در صفحه وب خود رعایت کنید. قبل از استفاده از تصاویر باید مطمئن شوید که آنها مرتبط با محتوای درون صفحه شما بوده و استفاده نابجا از آن ها نکنید.

احتما این مطلب را درک کرده اید که استفاده از تصاویر به اندازه هزار کلمه معنی را در خود نهفته دارد و ارزش یک تصویر بیش از هزار کلمه است. برای مثال می توانید از نمودارها و جداول تصویری برای نمایش اطلاعات بخصوص خود در طراحی مینیمال استفاده کرده و فقط چند پاراگراف در مورد آنها توضیح دهید.

در پایان:

اگر بخواهیم در نتیجه این بحث در یک جمله در مورد مینیمالیسم صحبت کنیم ، طراحی مینیمال در همه هنرها بر روی سادگی ، رنگ کمتر ، تایپوگرافی زیبا ، استفاده از فضای منفی ، تعادل و توازن ، اشکال و تصاویر ساده تمرکز کرده است و به راحتی در ذهن بیننده حک شده و به این زودی ها از یاد او بیرون نخواهد رفت!


منبع : طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، طراحی لوگو ، طراحی کاتالوگ ، ساخت لوگو ، سفارش طراحی لوگو ، طراحی آرم ، طراحی ارم
 
 

مشاهده مشکلات طراحی در ورژنهای مختلف اینترنت اکسپلورر (IE)

اگر در کد نویسی استاتیک دستی داشته باشید، متوجه تفاوت تفسیر مرورگرهای مختلف، به خصوص ورژنهای مختلف IE و دردسرهای ناشی از آن شده اید. ممکن است سایتی را که در IE 8 چک کرده اید و درست بوده، در کامپیوتر مشتری که از  IE 7 استفاده می کند، همه چیز به هم ریخته باشد. بنابراین لازم است طراحی خود را در نسخه های مختلف مرورگر Internet Explorer چک نمایید تا طراحی سایت شما در برابر این مشکلات دوام بیاورد.

اما نصب نسخه های مختلف IE روی یک ویندوز تقریبا امکان ناپذیر است. اینجاست که نرم افزار IE Tester خیلی به درد می خورد. با این نرم افزار رایگان می توانید طرح خود را در ورژنهای مختلف آی ای تست کنید و نتیجه را ببینید.

 

 

برای دانلود نرم افزار IE Tester به این صفحه از سایت سازنده مراجعه کنید.

منبع : طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، طراحی لوگو ، طراحی کاتالوگ ، ساخت لوگو ، سفارش طراحی لوگو ، طراحی آرم ، طراحی ارم

لزوم وصول مطالبات سیستم بانکی در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی

دکتر جعفر قادری نماینده مجلس و نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی است. وی شرکت‌های وصول مطالبات را به عنوان تجربه‌های متداول در دنیا قلمداد می‌کند و استفاده بانک‌ها از خدمات این شرکت‌ها را در کشور بلامانع می‌داند. وی اعتقاد دارد که بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ‌شده از جانب مقام معظم رهبری، باید بانک‌ها برای تقویت بخش تولیدی وارد عمل شوند و برای این منظور باید مطالبات بانکی خود را بازپس گیرند. در این زمینه گفت‌وگویی را با ایشان داشته‌ایم.

با توجه به اینکه مقام معظم رهبری اقتصاد را امسال مانند سال‌های پیش به عنوان یک اولویت در سال جدید معرفی کرده‌اند، تحلیل شما از دلایل مطالبات معوق بانکی به عنوان یکی از چالش‌های بزرگ اقتصادی چیست؟
یکی از معضلاتی که مانع رشد بخش خصوصی می‌شود عدم ارائه تسهیلات توسط بخش بانکی است. یک بخش این معضلات بحث عدم کفایت سرمایه بانک‌ها برای عاملیت صندوق توسعه ملی و عاملیت فاینانس خارجی است و همین‌طور پاسخگو نبودن منابع ارائه تسهیلات به بخش خصوصی است که دلیل این موضوع معوقات بانکی است. مطالباتی که هم از بخش خصوصی و هم از بخش دولتی وجود دارد، موجب می‌شود توان بانک‌ها برای انجام وظایف و مسئولیت‌هایشان کاهش یابد. یکی از بحث‌هایی که در اقتصاد مقاومتی و توسط مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است بحث توانمندسازی بخش خصوصی است که این توانمندسازی از طریق سیستم بانکی و منابع صندوق توسعه ملی و همین‌طور ابزارهایی که در بازار بورس تعریف می‌شود، امکان‌پذیر است؛ تلاش در جهت یافتن راه‌حل‌هایی که بتواند معوقات بانکی را به حداقل برساند تا ما به سمت اقتصاد مقاوم و مردمی حرکت کنیم.
نقش تسهیلات تکلیفی دولت با سقف مشخص در ایجاد مطالبات بانکی چیست؟
در قانون چهارم و پنجم بحث تسهیلات تکلیفی موضوعیت چندانی ندارد و نباید تسهیلات، تکلیفی برای بانک‌ها مشخص کند. دولت باید هزینه‌های حمایتی خود را تحت عنوان یارانه پرداخت کند. حال اگر دولت بخواهد سهمی را برای تسهیلات مشخص کند، یک راه این است که متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و اولویت‌های بخش‌های مختلف، سهمی را در نظر بگیرد و البته راه‌حل معقول‌تر آن است که از ابزارهای یارانه و مالیات استفاده شود تا از روش‌های مقداری و تعیین سطح بهره گرفته شود.
اگر بخواهید راهکارهایی برای بانک‌ها معرفی کنید تا منابع خود را بازپس گیرند، آن راهکار‌ها چه خواهد بود؟
بخشی از دلایل مطالبات معوق بانکی بازمی‌گردد به اینکه وثایق مناسبی از مشتریان در هنگام وام گرفته نشده است. ما در یکی دو سال گذشته امکانی را برای سیستم بانکی فراهم کردیم که برای افرادی که مدیون بانک‌ها هستند و وثیقه‌های آن پاسخگو نیست و دیون آنها به سیستم بانکی بیش از 500میلیون تومان است، بانک‌ها بتوانند برای وصول مطالباتشان از دارایی افراد نیز استفاده کنند. در حال حاضر بخش عمده‌ای که بدهی به سیستم بانکی دارند، افرادی‌اند که سرمایه دارند و افراد ناتوانی نیستند. در نتیجه بانک‌ها از این ظرفیت قانونی می‌توانند استفاده کنند و باز هم اگر لازم است و دولت هم به این جمع‌بندی برسد و لایحه به مجلس فرستاده شود، مجلس تمایل دارد که در این زمینه کمک کند.
بحث پیگیری از کانال‌های حقوقی ممکن است باعث خارج‌شدن بدهی از سرفصلی به سرفصل پرهزینه‌تری شده و به نظام بانکی هزینه‌های زیادی تحمیل شود. با توجه به اینکه در کشورهای دیگر شرکت‌هایی مانند Debt Collection وجود دارد، نظر شما در مورد این دسته از شرکت‌ها چیست؟
شرکت‌هایی وجود دارد که در این زمینه کار می‌کنند و در دنیا این یک رویه معمول و متداول است و اشکالی نیز وجود ندارد  که بانک‌ها از ظرفیت این شرکت‌ها استفاده کنند و مطالبات خود را از این طریق وصول کنند. در جامعه ممکن است عملکرد این شرکت‌ها هنوز جلوه مثبتی نداشته باشد ولی این موضوع یک بحث تخصصی است و اشکالی هم ندارد که بانک‌ها از آنها استفاده کنند.
بانک ملت به عنوان یکی از بانک‌های بزرگ کشور، شرکت وصول مطالباتی را تأسیس کرده است که با توجه آمار عملکردی خود، منابع زیادی را به نظام بانکی برگردانده است. آمار عملکرد این شرکت در 6 سال گذشته حدود 3هزار میلیارد تومان بوده است. با توجه به نظر منفی‌ای که در جامعه ممکن است وجود داشته باشد، نظر شما در مورد کارکرد این دست از شرکت‌ها برای نظام بانکی چیست؟
باید از ظرفیت این شرکت‌ها استفاده کرد. با وجود اینکه ممکن است در جامعه این موضوع جا نیافتاده باشد ولی پشت این شرکت‌ها اگر منطق وجود داشته باشد، مشکلات فرهنگی آن برطرف خواهد شد. 
با توجه به اینکه عملکرد این شرکت‌ها طوری است که در امر وصول بسیاری از رانت‌ها را کاهش داده، در مورد بدهکاران کلان بانکی باید چه سیاست‌هایی از سمت مجلس اتخاذ شود؟
طبق آنچه از قبل اشاره داشتم، استفاده از سایر دارایی‌های بدهکاران کلان بانکی می‌تواند به حل‌کردن این موضوع کمک کند. در کنار اینکه ستاد مبارزه با مفساد اقتصادی نیز می‌تواند در جاهایی که احتمال سوءاستفاده بدهکاران وجود دارد، وارد شود. نمایندگان سه قوه نیز می‌توانند برای حل این مشکل از کانال ستاد مبارزه با مفساد اقتصادی وارد شوند و مشکل وصول مطالبات معوق بانکی حل شود.

آیا گوگل فایلهای CSS شما را نیز می خواند؟

تاکتیک جدید ضد اسپم

بسیاری از وبمسترها گزارش داده اند که روبوت گوگل شروع به خواندن و ایندکس کردن فایلهای خارجی CSS آنها کرده است. فایلهای CSS چه می باشند و چرا گوگل آنها را ایندکس می کند و این موضوع چه تاثیری در رتبه گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر دارد ؟

فایلهای CSS چه می باشند؟

CSS یا Cascading Style Sheets به وبمسترها اجازه میدهد طرح وب سایت شان را بدون دست زدن به کد HTML آن تغییر دهند. مثالی خوب در این مورد CSS Zen Garden site می باشد.

در سایت فوق شما می توانید کل چهره سایت را با انتخاب CSS های مختلف عوض نمایید. کد HTML این صفحه همواره یکی می باشد و تنها فایل CSS ای که برای نشان دادن کدهای HTML استفاده می شود عوض خواهند شد.

چه مشکلی با فایلهای CSS وجود دارد؟

CSS به وبمسترها اجازه میدهد تا طرح کلی وب سایت شان را بدون تغییری در کد HTML تغییر دهند. این به معنای آنست که وبمسترها می توانند از این تکنیک برای مخفی سازی متون از دید بازدید کنندگان استفاده نمایند.

وبمسترها می توانند متونی با درصد کلمات کلیدی بالایی را در کد HTML صفحاتشان قرار دهند تا موتورهای جستجوگر بتوانند آنها را ایندکس کنند. همان متون می توانند توسط استفاده نابجا از CSS از دید بازدید کنندگان مخفی شوند.

این به معنای آنست که موتورهای جستجوگر برخی اوقات صفحات را متفاوت از آن چیزی که بازدید کننده می بیند خواهند دید. متاسفانه برخی وبمسترها تلاش دارند تا با این روش موتورهای جستجوگر را فریب دهند.

موتورهای جستجوگر چطور با این مشکل برخورد می کنند؟

موتورهای جستجوگر دوست ندارند تا توسط وبمسترها فریب بخورند. بنابراین آنها شروع به ایندکس کردن فایلهای CSS می کنند. چنانچه موتورهای جستجوگر در این فایلهای CSS به چیز مشکوکی شبیه به اسپم برخورد کنند ممکن است سایت مربوطه را جریمه نمایند.

برای پرهیز از مشکل موتورهای جستجوگر با فایلهای CSS چه کاری می توانم انجام دهم؟

متاسفانه هنوز مشخص نیست موتورهای جستجوگر چه چیزی را اسپم و چه چیزی را غیر اسپم می دانند. استفاده های صحیحی از مخفی سازی متون در طراحی وب سایت وجود دارد که تشخیص اینکه چه چیزی باید جریمه شود سخت می شود.

یک قانون سر انگشتی، سعی نکنید موتورهای جستجوگر را فریب دهید. چنانچه صریحا موتورهای جستجوگر را فریب دهید در اینصورت احتمال اینکه دیر یا زود سایت تان جریمه شود بالاتر خواهد رفت.

از خودتان بپرسید آیا واقعا ضروری است تا متن را در وب سایت مخفی کنم. چنانچه امکان سو تفاهم در تفسیر این موضوع بین موتورهای جستجوگر و انسان بوجود آید، در اینصورت متن خود را مخفی نکنید. از روش های پلید برای ارتقای رتبه وب سایت استفاده نکنید. بهتر آنست که بصورت اخلاقی به بهینه سازی و سئو سایت تان بپردازید.

منبع : طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، طراحی لوگو ، طراحی کاتالوگ ، ساخت لوگو ، سفارش طراحی لوگو ، طراحی آرم ، طراحی ارم