این مدرنیسم نیست که بی سوادی است. این نشان می دهد شما هیچ اطلاعاتی در مورد تاثیر رنگ بر محیط زندگی ندارید و از روانشناسی چیدمان هیچ چیزی سرتان نمی شود. تاثیر نور بر مغز انسان یا از طریق چشم است یا از طریق پوست و امروزه ثابت شده است که نور از راه جمجمه بر مغز انسان نیز تاثیر می گذارد؛ اینکه مثلاً رنگ قرمز یا نور قرمز در انسان فعالیت و جنب وجوش ایجاد می کند. به طور کلی در نورپردازی یک اصل مهم وجود دارد و آن این است که حتی الامکان از نورهای طبیعی استفاده کرد. نورهای مصنوعی فقط باید یک عامل کمکی باشند. در خانه باید به اتاق ها نور طبیعی تابیده شود. اما اگر عمق اتاق خیلی زیاد است بعد از دوسوم طول اتاق می توان از نورهای کمکی استفاده کرد.
در ترتیب رنگ ها ابتدا رنگ های گرم مثل نارنجی قرار دارند سپس رنگ زرد که یک رنگ روشن است. بین رنگ زرد و سبز، سبزی قرار دارد که متمایل به زرد است و یک رنگ تسلیم شده و بی تفاوت است، نه پرخاشگر است و نه سکون دارد، در مرحله بعد رنگ های سرد هستند و در مرحله بعد تر رنگ های سنگین مثل بنفش. اینها همه جزئیات ریزی است که باید در دکوراسیون رعایت شود ولی ما اغلب می بینیم که چنین اتفاقی نمی افتد. بارها دیده ام که برخی سقف اتاق را با چوب می پوشانند گرچه این حرکت به لحاظ حس روستیکی که القا می کند، بسیار آرام بخش است ولی در درازمدت باعث خستگی فرد از محیط خانه یا محل کار می شود. برای اینکه رنگ های تیره در سقف اتاق باعث می شود اتاق کوتاه تر به نظر برسد بهترین نور نوعی است که از سقف به سطح زمین برسد. اگر دیوارهای اتاق تیره باشند عمق اتاق بیشتر می شود. اگر دیوار انتهایی اتاق تیره باشد باز دیوارها کوتاه تر می شوند. بنابراین طریقه رنگ آمیزی اتاق ها در عمق و بزرگی آنها بسیار مؤثر است. گاهی چون نمی توانیم به هر دلیلی رنگ یک مکان را تعویض کنیم با یک نورپردازی مناسب می توان حالت های رنگ ها را تعدیل کرد و کاهش داد. بانوی شماره یک ورساچه که مهارت ها و توانایی هایش تنها به طراحی لباس محدود نمی شود، نورپردازی را اصل مهم در چیدمان به خصوص چیدمان محیط کار معرفی می کند و می گوید: وقتی می خواهیم برای یک محیط، نور را طراحی و اجرا کنیم باید نوع کاربری و استفاده فضا را در نظر بگیریم. دقت در کاربری فضا در درجه اول اهمیت قرار دارد.
میز ناهارخوری ، صندلی ناهارخوری ، میز و صندلی کودک ، سیسمونی کودک