، میز و صندلی کودک ، سیسمونی کودک ،دکوری منزل ، مبل راحتی ،لوستر مدرن ، ● اتاق خواب بچهها
وسایل اتاق خواب فرزندتان را طوری بچینید که زمانی که کودک شما روی تختش است، به راحتی آنها را ببیند، بهویژه اسباببازیهایش را. چرا که این وسایل به او، احساس آرامش و امنیت میدهد. رنگ وسایل اتاق خواب بچه از جمله دوچرخه، اسباببازی، روتختی، روبالشی، رنگ کمدها و پردهاتاق را از رنگهای صورتی و آبی، لیمویی و دیگر رنگهای شاد انتخاب کنید. ادامه مطلب ...![]() شاید گاهی اوقات به فکر جیبتان باشید و نتوانید آنچه را که میخواهید برای منزلتان تهیه کنید، از این رو چند ایده به شما میدهیم تا با توجه به مقتضیات، دکور منزلتان را تغییر دهید...صندلی ناهارخوری لامپها و لوسترها از جمله وسایلی هستند که خیلی زود شما را خسته و چیدمان خانهتان را قدیمی میکند، پس بهتر است، هر دو سال یکبار لوسترها به ویژه لوسترهای پذیرایی را تغییر دهید.مونوپاد از کوسنهای تزیینی استفاده کنید، بالشهای کوچک و کوسنهای تزیینی بهخاطر رنگ پارچهشان، اگر هر چند وقت یکبار عوض شوند، اتاق پذیراییتان را زیباتر جلوه میدهند.قاب موبایل مجسمهها را در یک جا جمع کنید، مجسمهها و وسایل تزیینی که با یکدیگر ارتباط دارند را در گوشهای از منزلتان که مورد توجه است، یکجا جمع کنید. تابلوها را آویزان کنید، سعی کنید از قالبهای تزیینی و زیبا استفاده کنید، به یاد داشته باشید هنگام آویزان کردن تابلوها، آنها را در گوشهای از خانه جای دهید که از هر قسمت خانه قابل دیدن باشند. گل و گیاه میتواند به خوبی حال و هوای خانه را تغییر دهد. اگر حوصلهای برای رسیدگی به گل و گیاه ندارید، میتوانید از انواع مصنوعی آن استفاده کنید، چرا که کیفیت گلهای مصنوعی در چند سال اخیر بسیار خوب شده و به سختی میتوان آنها را از گلهای طبیعی تشخیص داد.سیسمونی کودک قالیچههای محلی وسیلهای بسیار خوب برای اتاقهای شما هستند، حتی اگر ماشینی و ارزان قیمت یا حتی گلیم باشند. در انتخاب رنگ آنها دقت کنید که با اسباب و لوازم اتاقتان همخوانی داشته باشند. لحافها و رو اندازها مانند کوسنها، به اتاقهای خواب زیبایی دو چندانی میدهند، رو تختیها در انواع جنسها و رنگهای مختلف در بازار به وفور یافت میشوند، اگر سالی یکبار آنها را عوض کنید، بد نیست.چاپ اگر از لحاظ مالی فشاری متحمل نمیشوید، بهتر است یکی از دیوارها را رنگ کنید، یکی از آنها را که در معرض توجه هستند، به رنگ دلخواهتان درآورید و تابلو و آینه و لوازم هنری را به آن نصب کنید.بسته بندی چیدمان وسایل را تغییر دهید، مبل راحتی را از کنار دیوار برداشته و سعی کنید آنها را در زوایای جدیدتری بچینید، برای مثال قرار دادن مبل راحتی به صورت کج در یک اتاق نشیمن کوچک باعث میشود که اتاق وسیعتر به نظر بیاید. |
![]() بسیاری از ما پس از نقل و انتقال به خانه جدید، بی درنگ مبادرت به نصب تابلو روی تمام دیوارها و به عبارتی پر کردن منزل می کنیم. این کار اگرچه به ایجاد روحیه خانگی و جا افتادن منزل کمک می کند، اما انتخاب شتابزده محل نصب تابلوها و تعجیل در انتخاب تزیین دیوار معمولاً به صرف هزینه بیشتر و کم شدن رضایت از نتیجه می انجامد. ● موارد زیر نکاتی است در مورد تابلو و تزیین دیوار برای تزیین نیازی به تابلوهای گران قیمت یا اصل نقاشی نیست، تعدادی پوستر ساده نیز اگر با حداقل یک ویژگی مشابه نظیر اندازه، رنگ قاب، نوع و رنگ حاشیه به طور متمرکز استفاده شوند چشم انداز جذابی را به ویژه برای دیوارهای رنگی ایجاد می کنند. تنوع در رنگ قاب های فلزی روحیه شادتر و جوان تری را در این مورد عرضه می کند. میز ناهارخوری رنگ سفید حاشیه به طور کلی باعث تعدیل گرمای رنگ موضوع و پر رنگ تر دیده شدن آن می شود. رنگ سیاه موجب فروغ بیشتر و گرمای بیشتر رنگ های موضوع می شود. حاشیه گذاری پیرامون موضوع حتی یک عکس اداری را به موضوعی برای تزیین تبدیل می کند. استفاده از یک شبکه یا سطح چوبی پرداخت شده برای ایجاد یک زمینه قوی جهت نصب تابلو راهکاری برای جدید و نو کردن فضای منزل بدون خرید تابلوهای جدید است. به این ترتیب تابلو مستقیماً روی دیوار نصب نمی شود. اگر تعدادی عکس، پوستر و نظایر آن دارید که حداقل در یک نکته (موضوع ، زمینه های رنگی و اندازه) مشترک هستند به جای این که آنها را جداگانه قاب کنید بهتر است آنها را به صورت یک مجموعه و با در نظر گرفتن حاشیه و فاصله مناسب بین آنها قاب کنید. تقدیر نامههای مدرسه، عکس مراحل ازدواج، مراحل رشد فرزندان و.... برای این کار نمونه های خوبی هستند. رنگ های اصلی غالب و چشمگیر تابلوها مهم تر از طرح و نقاشی آنهاست. بنابراین تابلوهای بزرگتر از مقیاس های متداول چشمگیرتر از تابلوهای اصیل تر کوچک است. پوسترهایی با رنگ های قوی و پارچه هایی نظیر ترمه و صنایع دستی گوناگون ( مانند پته دوزی، سوزن دوزی و سرمه دوزی) علاوه بر این که به لحاظ زیبایی شناختی و تعریف فضا ارزشمندند، باعث ایجاد روحیه و هویت ایرانی در محیط منزل می شوند. طراحی سایت استفاده از پاسپارتو (حاشیه اطراف تصویر) در قاب کردن تصویر، عکس، پارچه و... باعث ایجاد تأکید بیشتر روی موضوع می شود. رنگ پاسپارتو با توجه به جلوه گری بیشتر موضوع روی آن باید انتخاب شود. اگر رنگ دیوار زمینه و موضوع تابلو تضاد زیادی دارند، استفاده از رنگ سفید برای پاسپارتو تضاد موجود را کاهش می دهد و حتی موجب آشتی رنگ های ناسازگار با هم می شود. رنگ سفید حاشیه به طور کلی باعث تعدیل گرمای رنگ موضوع و پر رنگ تر دیده شدن آن می شود. رنگ سیاه موجب فروغ بیشتر و گرمای بیشتر رنگ های موضوع می شود. حاشیه گذاری پیرامون موضوع حتی یک عکس اداری را به موضوعی برای تزیین تبدیل می کند. برای تزیین نیازی به تابلوهای گران قیمت یا اصل نقاشی نیست، تعدادی پوستر ساده نیز اگر با حداقل یک ویژگی مشابه نظیر اندازه، رنگ قاب، نوع و رنگ حاشیه به طور متمرکز استفاده شوند چشم انداز جذابی را به ویژه برای دیوارهای رنگی ایجاد می کنند. تنوع در رنگ قاب های فلزی روحیه شادتر و جوان تری را در این مورد عرضه می کند. نقطه تمرکز دید انسان ۷ درجه بالای خط افق است، بنابراین ارتفاع محل نصب تابلوها به طور معمول باید براساس حداکثر فاصله از دیوارهای فضا ( طول و عرض ) و با توجه به ارتفاع چشم انسان در حالت نشسته (حدود ۷۰ تا ۸۵ سانتیمتر) و در حالت ایستاده (بین ۱۵۰ تا ۱۶۵ سانتیمتر) تعیین شود. برای مثال برای یک فضای ۶۶ متر مربع نصب تابلو و تزیینات دیوار ها در ارتفاع میان ۵/۱ تا۳۰/۲ متر از کف مناسب تر است. خدمات چاپ معمولاً رسم بر این است که در هر یک از تقسیمات دیوارهای فضا ، تابلو و تزیینات نصب شود. این در حالی است که خالی نگاه داشتن یک دیوار و انباشتن سطح دیوار دیگر با تابلو، آویز، قاب عکس و... به طور منظم یا نامنظم، هم موجب جذابیت بیشتر در فضا می شود و هم روحیه صمیمی تری را در فضا ایجاد می کند. اختصاص یک دیوار به قاب عکس های خانوادگی در قسمت نشیمن معمولاً مناسب است. مبل راحتی توجه به تناسبات دیوار زمینه برای ترکیب بندی تزیینات روی آن به این معنی نیست که آن تناسبات عیناً در ترکیب بندی تکرار شود. نادیده گرفتن آگاهانه تناسبات و قرار دادن تابلوها یا قاب ها در محلی به جز مرکز ثقل دیوار موجب تمرکز روی آن نقطه و ایجاد کنجکاوی و توجه در بینندگان می شود. بسیاری از تابلوها را می توان بدون نصب بر دیوار، مستقیماً روی سه پایه نقاشی قرار داد و در یک منظر مناسب مکان یابی کرد. روحیه راحت و هنری فضا نیز از این طریق تشدید می شود. مونوپاد اگر تابلوهایی با سبک های مختلف به لحاظ نوع موضوع ، تکنیک هنری ، نوع و سبک قاب و... در کنار هم قرار گیرند، بیننده به لحاظ تشخیص هویت و روحیه فضا سردرگم می شود. بهتر است بین فضاهایی با روحیههای متفاوت به میزان کافی فضای خنثی (دیوار خالی از تزیینات) وجود داشته باشد.طراحی وب سایت |
![]() مهمتر این که درطول پنج قرن، هنر دکوراسیون و مبلمان هیچگاه یک جهش و یا تغییرشکل ناگهانی نداشته است. هر سبک پیشدرآمدی است برای سبک بعدی و ادامه آن. آنچه به طور کلی در سبکهای دکوراسیون اروپایی به چشم میخورد، دقت آمیخته به وسواس کارگران در به وجود آوردن ریزهکاریهای مختلف است. طراحان و کارگران مبلساز در ضمن سعی داشتهاند زیبایی و هماهنگی را درآمیزند. واضح است که این گروه کثیر به وسیله عده زیادی از مشتریان هنردوست و ثروتمند که تعدادشان در قرون گذشته اروپا زیاد بوده است، تشویق شدهاند. به همین علت است که هنر دکوراسیون و مبلمان در اروپا چنین شکفته شده است و کشورهای مختلف بهخصوص فرانسه از این نظر صاحب سبک شناخته شدهاند. برای شروع طبقهبندی سبکهای مبلمان و دکوراسیون اروپا، باید قرون وسطی را به عنوان اولین دوره انتخاب کرد و به ترتیب جلو رفت. خدمات چاپ ● قرون وسطی از قرون وسطی مبلمان و وسایل زندگی زیادی در دست نیست، چون گذشته سالها و قرون متمادی وسایل چوبی را هرقدر که محکم باشند از بین میبرد. ویژگی خاص طرحهای مربوط به قرون وسطی در نقاشیها، کندهکاریها و مینیاتورها قابل تشخیص است. مبلهای هنری و وسایل زندگی ارزشمند و گرانقیمت در قرون وسطی به طور انحصاری متعلق به اربابان بود و به همین علت تعداد آنها روی هم رفته چندان قابل توجه به نظر نمیرسد. اولین گروهی که سعی کردند مبلسازی و ساختن وسایل خانه را به یک هنر ظریف تبدیل کنند، نجاران قرون وسطی بودند و اولین چوبی که برای به وجود آوردن اثر خود به کار بردند، چوب درخت بلوط بود. ترکیب آهن و چوب هم از خصوصیات قرون وسطی است، دستگیرههای بزرگ آهنی، نبشیهایی را برای استحکام بیشتر به کار برده و همچنین قفلهای مختلف. در اواخر قرن چهاردهم مبلسازی یک هنر به شمار میرود و از این به بعد تغییرات و تحولات، چشمگیر و قابلتوجه هستند. کندهکاریها روز به روز بیشتر میشوند و ظرافتی که در طرحهای کندهکاری شده دیده میشود بیش از پیش ارزش این هنر را بالا میبرد. وسایلی که در این دوران بیش از هر وقت دیگر ساخته میشوند به ترتیب عبارتند از: بوفه، صندوقهای بزرگ، نیمکت، تختخواب و صندلی مخصوص اربابان. مبل راحتی ● دوران رنسانس مفهوم کلی کلمه رنسانس، آنچنان که از نامش برمیآید، احیای هنر دوران باستان پس از یک دوره کامل فراموشی است. ایتالیا اولین کشوری است که از قرن پانزدهم با اعجاز زیاد یادگارهای گذشته را باز مییابد و به سوی هنر قدیم روی میگرداند. از این زمان تا نیمه اول قرن هجدهم دوران باستان روی هنر و به ویژه هنر دکوراسیون، معماری و مبلمان تاثیر میگذارد. به علاوه قصرهای برج و بارودار جای خود را به خانههای بازتر با فضای روشنتر میدهند. زندگی آرامتر میشود و تجمل آغاز میشود. تغییرات در این دوره محسوس هستند و پس از یک دوره تغییر کامل معماری نوبت به مبلمان و تزیینات درون خانهها میرسد. چوب درخت بلوط جای خود را به چوب گردو میدهد که روشنتر و نرمتر است و خیلی راحتتر تغییر میپذیرد. یکی از هنرهای اختصاصی دوره رنسانس، جاسازی مرمر، فلزات گرانبها، عاج و استخوان درون چوب است. این هنر جدید، به علاوه هنر کندهکاری جلا و شفافیت خاصی به وسایل ساخته شده میدهد، چون در این دوره به هم آمیختن رنگها مد روز است. آینهکاری و استفاده از مس هم در این دوره رونق میگیرد. در کندهکاریها بیشتر صورتها و اندامهای اساطیری دیده میشوند. یکی از هنرهایی که در دوره رنسانس فراموش میشود، استفاده از آهن و ترکیب آهن و چوب است. وسایلی که در دوره رنسانس ساخته میشوند، به ترتیب ارزش هنری عبارتند از صندوقهای بزرگ، بوفه، میز و صندلیهای پشت بلند، صندلی به صورت امروزی در دوره رنسانس به وجود میآید که به دو صورت مختلف ساخته میشد. صندلیهای دستهدار برای آقایان و صندلیهای بیدسته برای خانمها که لباسهای بلند با دامنهای پرچین داشتند. طراحی وب سایت مونوپاد ● سبک لویی سیزدهم در نیمه اول قرن هفدهم این سبک جدید، هنرمندان کشور ایتالیا بیش از سایر هنرمندان سهم دارند. در این دوره وسایل خانه بیش از گذشته، ثابت و سنگین میشوند. بوفههای بزرگ، مبل و صندلیهای سنگین که در خانه جای ثابتی دارند روی کار میآیند. در این سبک،هنرمندان مبلساز و طراحان مختلف دکوراسیون توجه زیادی به راحتی وسایل خانگی دارند. به همین علت مبل و صندلی تشکدار با روکش پارچه به وجود میآید. توجه طراحان بیشتر به نقاشیها و طرحهای روی پارچه معطوف میشود و کندهکاری روی چوب ارزش خود را از دست میدهد. با از بین رفتن هنر کندهکاری روی مبل و صندلی، هنر دیگری به وجود میآید که از خصویات سبک لویی سیزدهم است، هنر خراطی روی پایهها و دستههای میز و صندلی. میز ناهارخوری وسایل و مبلمان خانهها در این دوره عبارتند از: کمدهای بلند دو در، میزها که کوچکتر شدهاند، میز کار که از ابداعات این دوره است، تختخوابهای ساده که با روتختیهای مجلل تزیین میشدند و بالاخره صندلی و مبل که در این دوره اهمیت زیادی پیدا میکند.طراحی سایت |
![]() |